Internetbankieren van Postbank vernieuwd

De Postbank komt met een nieuw systeem om bankzaken via internet te regelen. Vroeger was er bij de bank een scheiding tussen internetbankieren en het online beheren van de reguliere rekeningen. In het nieuwe systeem, dat de naam 'Mijn Postbank.nl' draagt, is die scheiding verdwenen en komen alle rekeningen in één overzicht te staan.

Met het systeem, dat gratis te gebruiken is voor klanten van de Postbank, is het vierentwintig uur per dag mogelijk om het saldo van je rekening op te vragen of betaalopdrachten in te voeren, die real-time verwerkt worden. Voorheen was de dienst na elf uur 's avonds niet meer te gebruiken.

Al sinds de introductie van het internetbankieren werkt de Postbank met zogenaamde TAN-codes (Transactie Authorisatie Nummerreeksen). Die codes zijn nodig om een transactie te bevestigen. Postbank-klanten krijgen na aanmelding voor Girotel een lijst thuisgestuurd met verschillende TAN-codes. Sinds gisteren is het echter ook mogelijk om zo'n code per sms naar een mobiele telefoon te laten sturen.

Zowel de online- als de offline-versie van Girotel blijven voorlopig overigens naast Mijn Postbank.nl bestaan. "Op termijn zullen wij de diensten afbouwen, maar een datum daarvoor is nog niet vastgesteld," aldus een woordvoerster van de bank.