C1000 staakt omstreden reclamecampagne

Een pikante ruzie binnen de supermarktenwereld. Zo dreigden Albert Heijn en C1000 een conflict voor de rechter uit te vechten. Inzet van Albert Heijn, het stopzetten van een vergelijkende reclamecampagne van C1000. Vanwege het dreigement van Albert Heijn, om een geding aan te spannen, heeft C1000 besloten de campagne vanaf vandaag te staken.

Vorige week maakte C1000 reclame in de media met de tekst: "We waren goedkoper, we zijn goedkoper en we zullen altijd goedkoper zijn. Sorry Appie." Deze tekst viel niet in goede aarde bij Albert Heijn. "Wij zijn niet tegen prijsvergelijkingen, maar als zij niet volgens de spelregels zijn, zullen wij onze concurrenten daarop aanspreken", aldus een woordvoerder van Albert Heijn.

Albert Heijn gaf afgelopen vrijdag aan een kort geding aan te willen spannen tegen C1000. C1000 trok daarop zijn conclusie en besloot de campagne stop te zetten. "Het was bedoeld als kwinkslag, maar zo werd het door Albert Heijn niet opgevat. Aangezien we onze concurrenten niet willen beledigen, hebben we besloten de campagne te beeindigen", zo zei een woordvoerder van C1000.

Het conflict is opmerkelijk te noemen, omdat Ahold het moederbedrijf is van Albert Heijn en ook 73 procent van Schuitema bezit. C1000 behoort tot Schuitema. Vorige week won Albert Heijn ook al voor de rechter een conflict met Edah. De rechter was van mening dat de prijsvergelijkende reclame van Edah niet duidelijk genoeg was, omdat niet werd aangegeven welke producten met elkaar werden vergeleken.