Kliniek dreigt Consumentenbond met proces

De Consumentenbond kan een proces van een ooglaserkliniek uit Nijmegen aan de broek verwachten. De reden hiervoor is dat de kliniek een negatieve beoordeling kreeg. Het Excimer Laser Centrum is van mening dat de onderzoeksmethode van de Consumentenbond niet adequaat was. Dat meldt het Algemeen Dagblad vandaag.

De kliniek kreeg na aanleiding van het onderzoek het rapportcijfer 3,1 van de Consumentenbond. Zo zouden voornamelijk de achtergrond van de behandelaars, de kwaliteitsbeheersing, de selectie van patiënten en de voorlichting gebreken vertonen.

De directeur van de kliniek, A. Deutzman, bestrijdt dat. Hij zegt dat de onderzoekers die conclusies nooit kunnen trekken. Volgens hem is het onderzoek voor het merendeel gebaseerd op een vragenlijst die de klinieken zelf moesten invullen. Daarnaast gebruikte de Consumentenbond de brochures van de behandelaars, vroeg de bond om aanvullende bewijzen en werden ervaringen van leden verwerkt.

De directeur zegt dat er sprake is van een 'pseudo-wetenschappelijk onderzoek': "Die mensen hebben geen kliniek van binnen gezien", aldus Deutzman.