Kabelbedrijf UPC belooft beterschap

NLBADBOY had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Het is al jaren kommer en kwel bij UPC. Het kabelbedrijf wordt vaak in ÚÚn adem genoemd met een slechte dienstverlening. Met onder meer een onderbezette helpdesk, onbeantwoorde email en onbegrijpelijke facturen kreeg het bedrijf een slechte naam. Maar UPC gaat het helemaal anders doen.

Voor het eind van dit jaar moeten de bereikbaarheid en dienstverlening flink zijn verbeterd, zo schrijft UPC vandaag in een krantenadvertentie. "UPC is gestart met een nieuwe werkwijze. Die erop gericht is u veel meer service te bieden en daadwerkelijk een einde te maken aan die slechte naam."

Het bedrijf geeft toe dat men slecht te bereiken was en noemt daarbij vooral de regio Amsterdam en Gelderland. Voor het eind van dit jaar moeten acht op de tien bellers binnen een halve minuut contact hebben met de telefonische helpdesk. Nu zijn dat er volgens het bedrijf nog zes op tien. Daarnaast moet het beantwoorden van emails en brieven sneller, moet tachtig procent van alle technische en administratieve storingen binnen twee werkdagen verholpen zijn en moeten mensen ook sneller op kabel-tv en internet aangesloten zijn.