Moeders gebeld door universiteitsbibliotheek

Fester had ons via de newssubmit het volgende te melden:

In Groningen is de universiteitsbibliotheek een nieuw offensief begonnen om hun boeken terug te krijgen van 'luie' studenten/medewerkers. Ze hebben de service 'mama's bellen' in het leven geroepen. Als een student/medewerker zijn boeken nog niet heeft ingeleverd, wordt er contact opgenomen met een van hun ouders. Het doel is om via aansporing van de ouders de boeken alsnog terug te krijgen.

Dat de service meteen resultaat opleverde, bleek toen een 30-jarige medewerker van de Letterenfaculteit 's middags zijn boek kwam inleveren. Die ochtend was namelijk zijn moeder op de hoogte gesteld van het niet ingeleverde boek. Zij had contact met hem opgenomen en hij kwam 'keurig' het boek inleveren bij de balie van de bibliotheek.

Iemand van de universiteitsbibliotheek zei hierover: "Het belletje naar de ouders is een extra service. Persoonlijk contact is immers wel zo plezierig!."