Reizigers geven NS wél een nipte voldoende

Reko had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Kennelijk waren de reizigers toch meer tevreden dan de personeelsleden en de pers. Haar klanten gaven de Nederlandse Spoorwegen namelijk een 6,2 als eindcijfer voor het jaar 2001.

De NS publiceert ieder kwartaal cijfers over de klanttevredenheid en punctualiteit. Dit kwaliteitsonderzoek wordt samen met consumentenorganisaties en de overheid uitgevoerd.

De cijfers van het vierde kwartaal 2001 zijn als volgt:
-Op tijd rijden 5,0
-Aansluiting trein op trein 5,7
-Beschikbaarheid zitplaats 6,9
-Informatie bij vertragingen 5,6
-Klantgericht personeel 6,3

Deze cijfers verschillen nauwelijks met die van het derde kwartaal.

In heel 2001 reed slechts 79,9% van de treinen op tijd. De NS beloven beterschap. Dit jaar komen er duizenden zitplaatsen bij dankzij gemoderniseerde Duitse treinstellen en nieuwe dubbeldekkers.