Klachten in Haarlem over colportage UPC

Rop2000 had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Kabelboer UPC probeert door middel van langs de deur bij mensen te gaan hun product (telefonie via de kabel) aan de man te brengen. Maar niet iedereen is hier van gediend, want bij de gemeente Haarlem zijn er in 2 weken tijd al 50 klachten binnen gekomen. Voornamelijk oudere mensen voelen zich overvallen door UPC, zo zegt een woordvoerder van de gemeente.

Wethouder J. Haverkort van Haarlem wil op korte termijn een gesprek met UPC over de klachten. "Op zichzelf doet UPC niets illegaals", aldus zijn woordvoerder. "Ze hebben het recht en de vrijheid om dit te doen. Alleen was het slimmer geweest als ze eerst een brief aan alle Haarlemmers hadden geschreven, waarin ze hun bezoek aankondigden."

De woordvoerder van UPC is het hier niet mee eens. "Wij trainen onze mensen dat ze zich netjes gedragen. Ze legitimeren zich altijd en zeggen er bij dat het iedereen vrij staat om op het aanbod in te gaan. Langs de deur verkopen is gewoon een van onze marketinginstrumenten. Mensen voelen zich ook overvallen als ze rond het eten worden opgebeld door bedrijven. Dat doen wij niet."