'Spott.nl opnieuw ter discussie'

Veilingsite Spott.nl staat opnieuw ter discussie, meldt Planet Multimedia. Na een miljoeneninvestering in april dreigt de site van VNU, PCM en de Holland Media Groep voor de tweede keer te mislukken.

Het personeel van Spott wordt woensdag bijeen geroepen door de directie in Almere. Dit zouden betrouwbare bronnen bij Spott en bij de aandeelhouders hebben bevestigd tegenover Planet Multimedia. Of de bijeenkomst betekent dat Spott wordt opgeheven, flink gaat inkrimpen of samenwerken met andere sites, is niet duidelijk.

Spott.nl ging in maart vorig jaar van start als veilingsite en televisieprogramma op RTL 4. In oktober werd het programma van de buis gehaald. Het bereikte volgens de directie van Spott niet de juiste doelgroep en had te weinig kijkers. "Een risee", noemde managing-director André van Remmerden zijn site in april in e-businessblad Emerce. De content was marginaal, de navigatie deugde niet en de rubrieken waren te statisch, aldus Van Remmerden. "Dat zal ons onder mijn verantwoordelijkheid geen tweede keer overkomen."

In april dit jaar werd Spott.nl opnieuw gelanceerd met als bedoeling om binnen anderhalf jaar de grootste in zijn soort te worden. Een restyling van de site en een marketingcampagne ter waarde van 35 miljoen gulden ('sim-pel') moesten het project tot een succes maken. Bij de site werken 30 mensen.