Nog geen datalimiet voor Chello

Kabelaar UPC wacht nog even met het instellen van een datalimiet voor Chello-gebruikers. Dit is de uitkomst van gesprekken met de Consumentenbond en gebruikersvereniging COAX.

De bedoeling is dat de datalimiet en het abonnement voor zware gebruikers even opzij worden geschoven voor het verbeteren van de helpdesk. Hierin is volgens UPC al het nodige verbeterd. Door de besparing van ongeveer 5 miljoen gulden door het invoeren van een betaald tarief voor het bellen naar de helpdesk kon het aantal helpdeskmedewerkers verdubbeld worden. Hierdoor zouden de wachttijden bijna tot het verleden behoren.

Ook gaat UPC voortaan het niet komen opdagen van een monteur vergoeden. Klanten die thuis op een installateur wachten, die niet kwam, kregen al een vergoeding.

Dit alles maakt onderdeel uit van het definitieve garantieplan dat momenteel ter bestudering bij de Consumentenbond en COAX ligt.

Volgens UPC-woordvoerder Joe Simmons zijn alle voorstellen in de loop van volgende week definitief. Op dat moment worden alle Chello-klanten ingelicht.