Chello lag er 4 dagen uit!

Jorrit had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Duizenden klanten van het kabelbedrijf UPC in Noord-Holland kunnen al dagenlang niet meer internetten. En de vraag is zelfs of zij dat op korte termijn wel weer kunnen. Een hardnekkige storing maakt toegang tot het internet via de kabel bij UPC's dochter Chello sinds maandag onmogelijk.

UPC is naarstig op zoek naar de oorzaak van de storing. Maar verder dan het vermoeden dat er waarschijnlijk iets mis is met de modems bij de klanten thuis, is men nog niet gekomen. "We weten het ook niet waarom onze klanten niet meer kunnen internetten", was het wat wanhopig klinkende commentaar van een UPC-woordvoerder.

En dat terwijl de onderneming na een klachtenregen in oktober van boze klanten juist dinsdag nog plechtig verzekerde dat het aantal probleemgebieden voor het internetten via het bedrijf afneemt en dat de snelheid waarmee men kan 'surfen', aanmerkelijk is verbeterd.

Ook dit keer kunnen de gedupeerde klanten voor een dergelijke korting in aanmerking komen. Voor elke dag dat de dienst niet beschikbaar is, moet Nederlands grootste kabelbedrijf twee dagen abonnementskosten vergoeden indien de storing niet binnen 24 uur is opgelost.

Op de portal van Chello staat inmiddels het volgende bericht:

Op dit moment worden alle getroffen Lancity modems in Noord-Holland opnieuw ingesteld, waarna Internet weer mogelijk is. De verwachting is dat rond 14:00 de problemen zijn verholpen.
De storing met de Lancity modems in Noord-Holland is opgelost volgens de gestelde verwachting. Hiermee is de verbinding met Internet weer mogelijk.