Schaamteartikelen verkopen goed

Isabeau had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Het blijkt dat het koopgedrag van de consument op Internet behoorlijk afwijkt van de traditionele winkel. Dit melden Jaap en Wim Santifort, oprichters van www.drogisterij.net. Een half jaar geleden startten de gebroeders hun digitale winkel waarin ze dezelfde producten dachten te verkopen als in hun bestaande zaak.

Maar al gauw kwam aan het licht dat dit behoorlijk afweek. Nu de cijfers van de opstartperiode bekend zijn, blijkt dat producten zoals condooms, glijmiddel, zwangerschaptesten, aidstesten, incontinentiproducten en potentieverhogende middelen de boventoon voeren in de omzet top 20.

'Eigenlijk ligt het voor de hand' zegt Wim, 'Via Internet kan er anoniem gewinkeld worden. Op dit anonieme karakter spelen we in door de bestellingen in een neutrale verpakking te bezorgen.'

Al eerder kwam www.drogisterij.net in het nieuws doordat ze zelftesten verkocht voor onder andere HIV, Hepatitis B, en Borstkanker. Dit was een schot in de roos. Er zijn al vele honderden zelftests verkocht.

'Het blijkt dat onze klanten preventief te werk gaan. Want vaak worden er 2 HIV zelftesten tegelijk besteld. Het is tegenwoordig niet meer als logisch om jezelf en je partner te testen voordat je aan een nieuwe relatie begint.' meldt Jaap. 'Tegenwoordig gaan de Nederlanders naar de meeste exotische bestemmingen op vakantie. Bestemmingen waar men het niet zo nauw neemt met de volksgezondheid. En als men dan ook nog een last minute vakantie boekt, is er geen tijd meer voor de nodige vaccinatie. En dan is een zelftest wel zo veilig bij thuiskomst'.