Easy internetcafé lijkt succes

Het deze week geopende Internet-café 'easyeverything' in de Regulierbreestraat in Amsterdam trekt veel bezoekers.
De vestigingsdirectie telde in 36 uur bijna vijfduizend klanten op in totaal 650 computers.
Volgens marketing manager Benelux Ivar Gribnau ligt dit succes aan de bekendheid van moedermaatschappij Easyjet in Nederland.
"De naamsbekendheid van Easyjet in Nederland maakte de promotie een stuk eenvoudiger. Het aantal bezoekers lag in de eerste twee dagen een stuk hoger dan het geval was bij onze vestigingen in Londen. Amsterdam was na Engeland de eerste beschikbare locatie in Europa."

Het idee voor een wereldwijd netwerk van Internet-café's is ontstaan uit de belangrijke positie van Internet in het moederbedrijf Easyjet. "Uit het succesvolle online boekingssysteem van Easyjet bleek dat Internet enorme potentie had. Ondanks deze mogelijkheden viel het ons op dat relatief weinig mensen daadwerkelijk zijn aangesloten op Internet. Wij zien onwetendheid en de relatief hoge kosten als oorzaken, dat niet iedereen online is. Om Internet te ontsluiten realiseren wij goedkope (een knaak per vijf uur) en snelle toegang tot het medium in onze café's".