Bugs en vreemde routes in NS reisplanner

_joepie_ had ons via de newssubmit het volgende te melden:

De helpdesk van de Nederlandse Spoorwegen is overbelast, zo merkte een WebWereld-lezeres. Zij had problemen met de installatie van hun routeplanner software. Eerst verscheen een foutmelding op het scherm, waarna de software plotseling toch aan het installeren sloeg. Na opstarten van het programma bleken verschillende delen gewoonweg niet te functioneren. Routekaartjes verschenen niet en het zoeken in het spoorboekje ging erg traag.

"Ik heb de CD teruggebracht naar het station in Bussum, daar stond een rij met andere gedupeerden", zegt de lezeres. Inmiddels heeft zij een nieuwe schijf, die ligt nog te wachten op installatie.

Woordvoerder Michiel Jonker van de Nederlandse Spoorwegen bevestigt de bugs in de Planner Plus. "Het product heeft kinderziektes. We hebben een aantal meldingen binnen gekregen van problemen met de installatieprocedure. Dat ligt aan de Install Shield, een apart programma dat de installatie verzorgt", zegt Jonker. "Ook de problemen met de routeplanner zijn ons bekend."

Inmiddels zijn ruim 70.000 exemplaren van de Planner Plus verkocht. Gebruikers met een gratis updateabonnement krijgen iedere drie maanden een gratsis update CD-ROM toegestuurd. Behalve een verse dienstregeling zal op de schijf ook een bijgewerkte routeplanner staan.

Ook mooi, koop je een programma wat niet goed werkt, weten de makers ook nog dat het zo is. Stel het dan uit !!