Kaas voor kerels

Het bestaat! Net nu ik dacht dat de “meer voor mannen” hype voorbij was, is daar opeens kaas. Niet zomaar kaas. Neen. Smeerkaas voor kerels. Je verzint het niet! Oh, nee, het is al verzonnen.

Een kuipje kaas Prestige wordt mij tig keer aangesmeerd tijdens de reclame van een dartstoernooi. Want dat kijken kerels. Die kijken geen voetbal, want dat is meer voor mannen. De subtiel ironische ondertoon zal u vast niet ontgaan. De reclameboodschap is, dat het echt iets voor mij is. De kerel. Een geel en zwart plastic bakje vol klonterige, slijmachtige substantie met het predicaat kaas. Een bak waarvan de helft uit kaas bestaat en de andere helft uit boter, zout en E-nummers. Eru weet wat kerels willen.

“Prestige smeerkaas, hartaanval voor kerels!”

Nu verbaas ik me de laatste tijd al helemaal niet meer over de reclame van deze pretzenders, maar inwendig moet ik toch wel lachen dat de man als het nieuwe kind wordt gezien. Waar de vrouw vroeger het kind langs allerlei schappen bling bling verleiding en snoep moet sleuren, is dat kennelijk tegenwoordig hun man.

Zie je een vrouw lopen door de supermarkt met een grote wat kalende kerel, bierbuik en slobbershirt aan met daarop de tekst: “I love Van Gerwen” achterop en voorop: “Mandemaker keukens, altijd bulls eye!”.

Staat hij sikkeneurig bij de bierafdeling met zijn sixpackje Jupiler in zijn handen.

‘Maar ik wil deze, schat!’

‘Nee, lieverd, ik heb je gister ook al gezegd dat Schültenbrau bier net zo lekker is.’

‘Maar. Lief… deze is toch meer voor mannen?’ Met een tuitlipje wijst hij naar zijn sixpack. Het enige sixpack dat reëel haalbaar is met zijn levensstijl.

‘Niet zo verwend doen, buikie van me. Ben jij nu een man of een kerel?’

‘Een kerel,’ zegt de twee meter lange boom van een vent behangen met tattoos verlegen.

‘Nou dan!’ zegt zijn liefelijke fluisterbroekje terug. ‘En wat eten kerels?’

‘Smeerkaas,’ mompelt hij.

‘Precies! Je hebt die buik niet voor niets, mijn kleine gummibeertje!’

Het had zich zo bij jou in de supermarkt af kunnen spelen. Mannen zijn het nieuwe kind! Weg met de Bart Smit speelgoed gidsen! AH allerhande in mannenstijl. Dat gaat het worden! Halfnaakte vrouwen die leverworst aanprijzen. Bikini babes die suggestief een banaan in de mond hebben. Stoere mannenzegels sparen voor de sexy vakkenvulster kalender! Het kan allemaal!

Kom op ondernemend Nederland! Pluk ons, de kerel, kaal! We zijn er rijp voor. Net als de smeerkaas prestige.