Mijn visie op Innercity 2000

Hey,
Daar ben ik weer eens.

Innercity 2000, kaartje 2 maanden van te voren gekocht, elke dag effe gekeken of het kaartje van 97,50 nog wel in de kast lag en elke dag lag het er nog. 1 week voor het grote feest niet uitgaan, want je hebt alleen maar zin om naar Innercity te gaan..

Eindelijk 30 december, half 10 's avonds naar het station lopen. Dan op het perron nog effe met de andere bijkletsen en daarna in de trein stappen, 2 uur onderweg en we staan ervoor.. Ja, we hebben het hier over de RAI. Lange rij en we voelde hem al hangen (dit wordt een lange avond wachten)maar na 2 minuten ging er ook nog een andere deur open en wij snel daarlangs naar binnen...
Eindelijk binnen denk je dat je er bent. Eerst de kaartcontrole en daarna een zeer stom jassensysteem. Weer een kwartier later snel door de beveiliging controle en dat ging zeer snel. Eindelijk muntjes gehaald en naar de main hall.
Marco V was nog bezig, maar het geluid stond zo zacht, ik wilde de enkele bass door m'n lichaam heen voelen en geen dubbele door die weerkaatsing van die kutgolfplaten. Maar na 30 minuten stonden we eindelijk ergens lekker en toen kwam Green Velvet.
Kijk dat is zeer vage Acid-achtige muziek en dat is jammergenoeg niet mijn smaak, dus wilden we nog een beetje Seb Fontaine meepikken, maar door de inmense drukte in de gangen met een hoop gedouw hebben we hem gemist. Er hingen ook geen borden welke zaal wat was. Eindelijk in de chill-out / Progressive hall.
Maar wat was dat voor een klotezooi, er was een kleine cirkel met doeken gespannen en alles daar buiten was chillout. En binnen die doeken was dan de Progressive zaal. En de boxen waren alleen in dat gedeelte van de ruimte. Heel die zaal gallemde en dat dan ook nog in combinatie met die golfplaten was er iets ontstaan wat gewoon niet kan voor 97,50. Dit was ook de enigste "zaal" met lasers.
We gingen maar terug naar de main hall, waar we mooi een zeer groot stuk van Paul van Dijk hebben gehoord. Dit was voor mijn gevoel het absolute toppunt van de avond. Jezus, wat die gozer draait zeg. Heerlijke melodieuze trance en dan weer van het zeer stevige basswerk en dan in een keer Underworld met Born Slippy!!!! Als je in mijn column er positief wilt in staan moet je deze plaat absoluut draaien ik langs kom, ik krijg daar bij wijze van spreken daar gewoon een stijve van. En omdat er in de main hall geen lasers waren heeft het volk die zelf maar gecreeerd. Overal werden er van die fluor staafjes uitgedeeld. En deze werden door iedereen door de lucht gegooid wat enorm mooi beeld gaf.

Doen waar je zin in hebt. Niemand kijkt je raar aan. Een gevoel van absolute vrijheid komt er dan bij mij los.

Een half uur op Sven Vath staan springen wat volgens de briefjes niet klopte, want Remy moest toch om 4 uur draaien? Het zal wel. Lekker effe nog een stuk geclubbed met DJ Roog. Gewoonlijk vind ik die muziek wel gaan maar niet meer dan dat. Maar nu kon ik er lekker op dansen en lekker gek doen. Heerlijk gewoon.
En opeens was het 6 uur en ondanks dat je in Breda werkelijk wordt doodgegooid met zo onderhand "heilige" DJ Tiesto. Gingen we toch maar effe kijken. Maar Progressive is toch niet wat de meeste mensen van hem verwachtte. Het geluid was nog steeds zeer slecht. Dus dat viel tegen en dan pak je maar om kwart over 7 de trein.

Conclusie: Te groot, geluid zeer slecht, Paul van Dijk superieur, doorstroom van mensen beroerd, Progressive zaal was een schande voor DJ's als Seb Fontaine, Dave Seaman, Sander Kleinenberg en Tiesto.
Dus beste ID&T u moet leren van uw fouten en dat begrijpen wij, maar 97,50 vragen per kaartje vragen en dan zulke fouten maken? Dat zullen vele mensen niet pikken.


Gegroet u allen, nog de beste wensen, en een betere Innercity 2001 dan die van 2000 graag.

Nils