Hearthstone: The Boomsday Project - Mechs keren terug

2. Noppie2000

Zilliax

Ik hou van kaarten met grote, indrukwekkende effecten. Toen ik net begon met het spelen van Hearthstone vind ik Al'Akir the Windlord één van de indrukwekkendste kaarten. Hij had immers bijna alle keywords (Windfury, Charge, Taunt, Divine Shield), dan moet het wel een goede kaart zijn. Nu komt in The Boomsday Project de kaart Zilliax, een Mech met Magnetic. Je kunt hem los spelen als minion of als buff koppelen aan een andere mech op het veld. Hoe je hem ook speelt: hij heeft Rush, Lifesteal, Taunt en Divine Shield. Dan moet het wel een goede kaart zijn, toch?

Zilliax Hearthstone

In een midrange deck waarin je focust op mechs en synergy tussen je minions is dit één van de sleutelfiguren, dat moet haast wel. Het voordeel is dat hij zelf ook een mech is, dus hij kan gebuffed worden door andere kaarten met Magnetic. Een impactvolle kaart, goed en gebalanceerd design en een kaart die me weer doet terugdenken aan mijn eerste keer dat ik Al'Akir zag. Ik moet deze kaart hebben en ermee spelen.

Crystallizer

Wellicht een aparte keuze tussen al het grote geweld van de stoere legendaries, gekke mechs en noem maar op, maar ik denk dat dit één van de betere kaarten van de set is. Het ziet eruit als een gek effect: je doet jezelf damage, maar geeft jezelf evenveel armor terug. Netto verandert er dus niet zoveel, maar de kaart kan in de juiste klassen een grote impact hebben. Paladin kan zichzelf nu damage doen, waardoor hij met bijvoorbeeld Truesilver Champion kan aanvallen en gebruik kan maken van het effect en tegelijkertijd zijn Spellstone kan upgraden. Of neem Warlock, die sowieso meerdere synergy kaarten heeft met kaarten die de hero damage doen. Ook de nieuwe kaart Nethersoul Buster maakt dankbaar gebruik van deze kaart. Maar ook Warrior met bijvoorbeeld Shield Slam of Geosculptor Yip vindt het wel ok om snel vijf armor te krijgen.

Crystallizer Hearthstone

Het is ook een 1 mana 1/3, wat in het verleden een bewezen bedreigende statline is. Het is een die meer value heeft in sommige klassen dan je op het eerste oog denkt. Een enabler, één die in het juiste deck een sleutelfiguur kan zijn. Goed design en goed gebalanceerd, hoop ik natuurlijk.

Kangkor's Endless Army

Natuurlijk moet er minstens één Legendary Spell in mijn lijstje. Ik vind er meerdere echt heel tof uitzien, maar Kangkor's Endless Army is voor mij de interessantste omdat het daadwerkelijk synnergy heeft met mechs. Paladin is één van de drie klassen met een focus op mechs, dus dan vind ik het leuk dat er ook daadwerkelijk aan gedacht wordt. Sowieso hoopte ik al jaren op een terugkeer van mechs, dus wat dat betreft is de voorkeur snel ontstaan. Kangkor's Endless Army brengt drie mechs terug tot leven en bovendien behouden zij Magnetic-effecten die op ze zijn geplaatst. Voor 7 mana kun je dus je board vullen met drie grote, sterke minions met de gekste effecten.

Kangor's Endless Army Hearthstone

Je moet er wel slim mee omgaan, want hoe meer losse, kleine mechs je speelt, des te kleiner de kans is om hier goede en gebuffte mechs mee terug te halen. Maar als je hiermee goede mechs terughaalt, maak je het leven van je tegenstander zuur. Mechs kunnen, zeker met de juiste buffs, enorm lastig zijn om te verwijderen. Gebruik je dit om terug te komen na een AoE of juist om meer druk te plaatsen op de tegenstander. Het is een all-round kaart zonder echte negatieve punten die je zeker wil zien in mech decks. Ik kan niet wachten!