Red Dead Revolver

Arjen (Mr_Belvedere)
Howdy y\'all! Red Dead Revolver neemt je mee naar het wilde westen waar de avonturen van Red, de premiejager op de voet gevolgd worden.

In de storymode komt Reds vader Nate net terug uit de stad met groot nieuws voor de hele familie. Samen met zijn maat hebben ze een grote goudader gevonden. Pa heeft alvast een mooie revolver gekocht om het heugelijke feit te vieren en geeft zijn oude revolver aan Red, “Ga maar eens oefenen jongen’. Red is in de zevende hemel en schiet met liefde de afwas van Mam kapot. Moeder Falling Star is minder blij, maar Pa belooft haar nieuwe potten en pannen. Het leven is mooi.

Dan slaat het noodlot toe in de vorm van bandieten. Men was het er al niet zo mee eens dat Nate een indiaanse aan de haak heeft geslagen en het plan is om hem dit permanent af te leren. Met de wanhoop nabij vecht de familie voor hun leven, maar helaas is het al te laat. Red ziet zijn ouders voor zijn ogen sterven. In een laatste poging om de moordenaar neer te schieten knalt Red de arm van zijn aartsvijand er af. De bandieten nemen meteen de benen, Red achterlatend.

Hij heeft nog maar één taak, en die taak is wraak. Een flinke groeispurt tovert onze held om in een volwassen kerel die niets en niemand ontziet. Razendsnel leert Red hoe hij het beste iemand kan neerknallen.

De neergeschoten bandieten zijn weer goed voor geld, waarmee je wapens kan upgraden, repareren of nieuwe kan kopen. Ook is het mogelijk om het geld in te zetten voor de verhaallijn of om nieuwe characters/items te unlocken. Zelfs onroerend goed behoort tot de mogelijkheden.

De sfeer in het spel doet aan als een korte film. Alles wijkt voor Red die in een mix van Grand Theft Auto en Max Payne al schietend zijn dollars verdient.

De beeldkwaliteit is niet al te geweldig. Het is vast bedoeld om een herkenbaar sfeertje neer te zetten , maar dat had ook best met wat meer kleurtjes gekund. Nu zien de mensen er net zo stoffig uit als de omgeving waarin je je beweegt. Neem hier nog een felle zon bij die je vaak in de ogen schijnt, de soms ongelukkige camerahoeken en je vraagt je af hoe Red in hemelsnaam het voor elkaar krijgt om raak te schieten.

Even richten ..