CD: Miami Tunes 2009

Claudia Angenent
De naam voor dit verzamelalbum vol met populaire tracks van het Armada label komt niet echt uit de lucht vallen. In maart vond in Miami de jaarlijkse Winter Music Conference plaats waar de international dancescene zich had verzameld. Meer dan 62.000 bezoekers uit 70 verschillende landen bezochten de conventie: DJ's, artiesten, platenbazen en andere mensen uit de dance industrie wisten hun weg te vinden naar Miami. Zo ook ons Nederlandse label Armada Music. Het label was namelijk genomineerd voor een flink aantal awards op de conferentie. Uiteindelijk gingen ze naar huis met de award voor beste dancelabel ter wereld! Mede-eigenaar Armin van Buuren kon naar huis met nog vier awards, namelijk: Best Progressive House/Trance Track en Best Music Video voor het nummer In And Out Of Love - waarop hij samenwerkt met Sharon den Adel - en Best European DJ en Best Radio Mix Show DJ. Voor deze conferentie bracht Armada Music Miami Tunes 2009 uit met daarop de beste tracks die op het succesvolle label zijn uitgebracht.

Miami Tunes 2009 bestaat uit twee schijfjes met in totaal 40 tracks afkomstig van het Armada Music Label. Het zijn niet alleen de tracks die het goed deden de afgelopen maanden, er staat ook een aantal nieuwe tunes op deze cd. Het is helemaal niet vreemd dat ‘Unforgivable’ van onder andere Armada frontman Armin van Buuren tegenkomt. Er staan nog een aantal gevestigde namen in de lijst. ‘The New World’ van Markus Schulz en Surreal’ van John O'Callaghan feat. Jaren zijn daar enkele voorbeelden van. Bij Armada is er altijd ruimte voor jong en opkomend talent. zo bemachtigen namen als zoals Blake Jarell, Signum, Tydi en Aly & Fila ook een plekje op deze cd’s. De nummers zijn op deze schijfjes niet aan elkaar gemixt, we hebben het dus echt over een verzamelalbum. Het voordeel hiervan is dat de nummers los van elkaar staan wat leidt tot veel afwisseling in de tracks. Een nadeel van deze samenstelling is dat er vooral voor gekozen is om radioversies op de tracklist te zetten. Nu komen sommige tracks tot een wel heel erg abrupt einde en dat is jammer.

Over variatie is op dit album absoluut niet te klagen. Het is ook eens erg gaaf om alle namen op het Armada Music Label eens bij elkaar te zien op een cd. Zo zie je maar weer hoeveel variatie er in een muzieklabel kan zitten. Je kunt lekker makkelijk door het album heen skippen zonder dat je in een rare fade-in of fade-out terecht komt. Dus kom je een keer een nummer tegen wat je niet helemaal lekker vindt kan je zo door naar de volgende. Ondanks het feit dat het verder niet zo’n heel speciale cd is vind ik toch dat dit album vier sterren verdiend. Zo zie je maar weer dat je met een leuke tracklist en goede dj’s een flink eind kan komen om een succesvolle cd te krijgen.

Tracklist
CD1
1. Armin van Buuren feat. Jaren - Unforgivable