Blu-ray: Good Boys

De trailer was al geinig: producer Seth Rogen sprak de cast van deze R-Rated komedie toe en geeft aan dat ze te jong zijn om de trailer van hun eigen film te kijken. En dat vat eigenlijk heel de film samen: gastjes van 12 die terecht komen in dingen die men doet als ze 16 jaar of veel ouder zijn.

Wanner Max, Lucas en Thor worden uitgenodigd voor een kus-feestje worden hun levens op hun kop gezet. Er is alleen één probleem: hoe moeten ze een meisje zoenen? Dat leidt tot een zoektocht waar op de één of andere manier een drone in voorkomt. Langzaam maar zeker raken de jongens dieper verstrikt in een web van leugens en bedrog. Als dan ook nog de dreiging van huisarrest om de hoek komt kijken, is de spanning om te snijden.

Good Boys bean bag gang

In wezen bestaat de hele film uit dezelfde grap: jonge gasten denken iets te weken dat te maken heeft met seks of drugs en doen deze woorden in de verkeerde context gebruiken. Voor de rest is het niet meer dan een infantiel avontuur dat doet denken aan bijvoorbeeld Baby's Day Out. Probleem hierbij is dat de doelgroep van de film niet duidelijk is: voor volwassenen wordt het al gauw te flauw en voorspelbaar, maar kids van jongere leeftijd mogen de film eigenlijk niet eens bekijken of kunnen de grappen nog niet volgen.

Gelukkig bezit de film voldoende hart en wil deze ook wat vertellen de jeugd en hun vriendschap. Wat allemaal heel belangrijk lijkt is het natuurlijk eigenlijk niet. En dat geldt ook voor de film: hoewel je lekker kan lachen is het allemaal niet zo belangrijk. Achteruit, biertje erbij en lachen om dildo's, vibrators en seksschommels. Maar dan met 12-jarigen.

Good Boys buurmeisjes

De blu-ray bevat een leuke selectie aan korte featurettes over diverse aspecten rond het maken van de film, zoals hoe er met de jonge cast werd omgegaan en dat ze filmden op de school van één van de hoofdrolspelers. Ook erg leuk zijn de deleted scenes. Waar die bij de meeste films saai zijn of weinig toevoegen zijn het hier vaak complete grappen die eruit gehaald zijn. Gezamenlijk kan dit de pret met een halfuurtje verlengen wat het totaal inclusief de film van nog geen anderhalf uur op twee uur brengt.

Leuke film vormgegeven op een blu-ray met meer dan voldoende extra's!