Blu-ray: Fast & Furious: Hobbs & Shaw

De Fast and the Furious-reeks gaat letterlijk alle kanten op. Wat begon als een kleine doch populaire jongensfilm is uitgegroeid tot een wereldwijde miljardenfranchise die inmiddels 9 films, een animatieserie en pretparkattracties beslaat. En de trein dendert maar door. 2019 zag het licht in de eerste spin-off van de serie: Hobbs & Shaw.

Ontsproten na een dag dollen op de set van Furious 8 maken we in deze film opnieuw kennis met Agent Hobbs (Dwayne 'The Rock' Johnson) en Deckard Shaw (Jason Statham). Nu zijn deze twee namen alleen al voldoende om een actiefilm te verantwoorden. Voor de fun hebben ze Idris Elba in de mix gegooid die als bad onze helden het leven zuur maakt. Eigenlijk maakt de plot weinig uit: de twee hebben onenigheid, beledigen elkaar maar trekken toch samen ten strijde.

Fast & Furious: Hobbs & Shaw action

Deze simpele formule is mogelijk juist dat wat de reeks tot zo'n succes heeft gemaakt. De ongein, overdreven actie en het negeren van de fysieke wetten zorgen ervoor dat je ruim twee uur entertainment van de bovenste plank voorgeschoteld krijgt. Je weet dat het pulp is maar je wilt het. Oh, wat kan men hier van genieten. En daar is niks mis mee. Jammer is dat bij deze film er een extra finale aan wordt geplakt, vermoedelijk omdat The Rock op vakantie wilde naar Samoa, waardoor de film toch twintig minuten te lang duurt. Meer dan 100 minuten is niet nodig en je moet zeker niet over de grens van twee uur gaan.

Fast & Furious: Hobbs & Shaw banter

De film was zoals verwacht een succes in de bioscoop en zo vlak voor de feestdagen zal de blu-ray dit ook worden. De film is dan ook perfect om cadeau te doen. De film staat netjes op de disc zoals je van een moderne film mag verwachten. De audio is Dolby Digital Plus 7.1 maar ook als Dolby Atmos beschikbaar. De film is ook voorzien van special features. Dit zijn voornamelijk korte, geinige special features waarin de charme van Johnson het publiek nog meer kan betoveren. Veel stelt het niet voor, maar bij deze film kan je moeilijk de diepte in gaan. Er is ook een alternatieve opening voorzien maar die wijkt weinig af van wat we uiteindelijk te zien kregen. Regisseur David Leitch biedt wel een audiocommentaar aan tijdens de film.

Prima cadeau voor de feestdagen!