World of Warriors

World  of  Warriors begon als een mobiele game die geport werd naar de PlayStation 4. Ik word in dat soort gevallen altijd een beetje huiverig en kende de mobiele versie ook niet. Voor ik aan de slag ging met mijn PlayStation4-exemplaar ging ik eerst de mobiele versie maar eens spelen en was verrast hoe leuk het was.

Grootste verschil met de mobiele versie is dat het combat-systeem iets anders is omdat je een controller in je handen hebt en uiteraard zijn de in-game-aankopen verwijderd. De PlayStation4-versie is namelijk niet free to play. De PlayStation4-versie kost 30 Euro en daarmee zijn alle in-game-aankopen meteen aanwezig. Je begint met een simpele tutorial die je de basics van het vechten leert en waarbij je gelijk je eerste held vrijspeelt. Daarna mag je gaan beginnen met het avontuur om meerdere hero’s vrij te spelen en je huidige hero’s sterker te maken. Je hebt in totaal vier soorten aanvallen en deze zijn makkelijk te leren en verschillen per hero. De learning curve in de game is nihil. Je kan rammen, blocken en ontwijken en dit heb je na een potje of vijf wel compleet onder de knie. Toch is dit nadeel ook een voordeel, want af toe hersenloos ergens op inhakken kan ook wel weer lekker zijn, alleen verveelt het toch wel snel ondanks dat de hero’s verschillen. Enige dat nog een beetje tactiek vereist is dat je na meerdere aanvallen achter elkaar moe kan worden. Hierdoor kun je even niks meer en geef je de tegenstander de tijd om jou aan te vallen. Daarnaast kun je nog een soort super-move uitvoeren. Zodra de tegenstander jou raakt vliegen er een soort powerballs rond. Als je er hier drie van opraapt is je meter vol en kun je de move uitvoeren. Deze doet meer damage dan een normale, maar is ook trager in uitvoering.

World of Warriors

Door het vechten verzamel je xp waardoor je levels omhoog kunnen gaan en hiermee krijg je nieuwe moves. De extra combo’s zijn leuk, maar geven mij niet de voldoening die ik verwacht na zoveel tijd. Ze hadden hier best iets van een soort skill-tree kunnen verzinnen om er een beetje variatie in te doen. Tijdens de gevechten komen er random kisten in de arena. Zodra je die sloopt komen er items uit en die moet je proberen te pakken tussen het vechten door. Met deze items kun je potions en trinkets maken. Deze geven je dan weer een extra boost tijdens de gevechten. Jammer genoeg zijn deze opties wel allemaal erg karig en gaat dus ook dit weer snel vervelen. De arenas waarin je vecht zijn interactief en maken de gevechten anders. Er zijn er in totaal acht waarin je los kunt gaan.

World of Warriors

Het feit dat het eigenlijk beste een korte review geworden is zegt genoeg. World  of  Warriors is leuk, maar absoluut zijn geld niet waard. De battles geven best voldoening en omdat ik een tic heb om toch per se al die hero’s te moeten unlocken zal ik het nog wel even spelen, maar om nou te zeggen dat het enerverend is: nee. Er zit gewoon veel te weinig variatie in en ze hadden hier meer een volwaardige game van moeten maken in plaats van de port die het nu is geworden. De gevechten worden saai, de single-player moet iets van een verhaal voorstellen, maar meer dan wat achtergrondinformatie over de hero is het niet. Het is allemaal meer van hetzelfde. Ook het craften van items is snel leuk geweest en wordt meer een soort moeten dan dat je er echt veel voldoening uithaalt. Nee, ik snap dat dit spel het aardig doet als mobiele game, maar als volwaardige game op de PlayStation 4 zullen ze toch echt voortaan meer hun best moeten doen.

• Veel hero's
  • Even snel potje vechten
  • Verveelt snel