WWE 2K18

Het is weer tijd voor een nieuwe WWE, en dat op een moment waarop de WWE-fans wereldwijd helemaal gek werden omdat The Shield weer bij elkaar is. Hopelijk is het enthousiasme ook terug te vinden in de game, want in WWE2K17 viel een hoop ook tegen en dat was jammer.

WWE is sinds The Attitude Era op zoek naar een formule waarmee de fans weer enthousiast worden. Met de terugkeer van Shane McMahon vorig jaar werd daar een begin mee gemaakt, maar het lukte niet helemaal om dat vol te houden. Dit probleem lijkt ook een beetje het geval bij WWE2K games. Mensen vinden het teveel simulatie-achtig en missen de actie/arcade die er vroeger met de Smackdown games wel was. WWE2K18 gaat daarin eigenlijk nog een stap verder en voor de doorgewinterde WWE-gamers is dat prima, maar voor mensen die net beginnen niet. WWE2K18 is een game die doorgeslagen is in een idee dat eigenlijk nooit helemaal gewerkt heeft. WWE hoort actie, spektakel en show te zijn, maar het voelt nu meer als: ik moet counteren anders verlies ik het spelletje. Begrijp me niet verkeerd, de franchise heeft prima games afgeleverd maar met een grote learning curve en erg traag. Ik speel de franchise toch al heel wat jaren, maar dit keer voelt ‘ie trager en minder actievol aan dan in de jaren ervoor.

WWE2K18

In de career-modus hebben hebben ze nu alle spraak eruitgehaald. Hiervoor voelt het nog suffer aan dan dat het al was. Deze modus was al erg herhalen van hetzelfde deuntje, maar het lijkt nu erger te zijn. Daar komt ook nog bij dat een nieuwe superstar aanmaken nog suffer is geworden door de introductie van loot-boxes. Deze moet je kopen om meer gear te krijgen. We kunnen nu ook meer doen achter de schermen. Zo kun je nu met verschillende mensen praten en zelfs op de vuist gaan. Op zich een leuk idee, maar het nadeel is dat het al snel saai wordt doordat het steeds hetzelfde is. De career-modus is in mijn optiek de modus waar het om moet gaan, maar helaas is dat nog steeds niet het geval.

WWE 2K18

WWE2K18 kan mij dit keer niet echt bekoren. Grafisch ziet het er allemaal net wat gelikter uit, maar je kunt merken dat niet alle sterren daarvan profiteren. De gameplay is oud, traag en soms heel frustrerend. De career-modus voelt als een eindeloze herhaling van hetzelfde. De andere opties maken het gelukkig toch nog een beetje goed en geven de show van WWE goed neer. Ze moeten alleen proberen dit meer in de matches zelf weer te geven zodat het allemaal wat spannender wordt. Op dit moment is dat echt iets dat mist. WWE gaat voor een groot gedeelte om de show om het gevecht heen, maar het is en blijft worstelen. Als je er dan toch een show van wil maken, geef dan de gesproken dialogen ook weer terug. Waarom dat er uitgehaald is, daar snap ik echt helemaal niks van. De makers moeten denk ik even terug naar de roots van worstelgames. En luisteren naar wat de fans van de game willen. We willen geen simulatie van een saaie maandagavond RAW, maar actie en spektakel. Ik hoop dat volgend jaar echt een stuk beter gaat worden want dit is leuk voor nieuwe mensen van de franchise, maar voor de doorgewinterde fans zal de lol er snel af zijn.


Pluspunten
Minpunten
  • Nieuwe grafische engine.
  • Tactisch erg sterk
  • Veel herhaling
  • Bugs....
  • Reverse moet anders
Gespeeld op PS4, ook beschikbaar op Xbox One.