Blu-ray: Game of Thrones (seizoen 1-4)

Het is een van de hotste series op dit moment, zorgt ervoor dat het aantal abonnees va HBO elk jaar rond april weer door het dak gaat en overheerst fantasybeurzen overal ter wereld: Game of Thrones. De serie, gebaseerd op de boeken van GRR Martin, is een van de meest populaire televisieseries allertijden en de laatste vier seizoenen kunnen als voorbereiding op de release van seizoen 5 alvast in huis gehaald worden.

Al eerder besteedden we op FOK! aandacht aan de uitgave van seizoen vier. Wat daarbij natuurlijk wel mist, is voor een deel toch de uitgaves van de vorige seizoenen. Als die niet compact bij elkaar zitten, moet er moeite gedaan worden om die er weer bij te pakken en eindigt het uiteindelijk toch met alleen het herkijken van het laatst uitgegeven seizoen. Voor die mensen is er nu geen reden meer om niet dagenlang achter de televisie te zitten, want alle seizoenen buiten het nog uit te geven vijfde seizoen zijn nu klaar om afgespeeld te gaan worden. Dus bel alle vrienden op en regel heel snel een marathon!

Waarom de serie zo populair is, valt waarschijnlijk toe te schrijven aan het feit dat het alles aan het publiek geeft wat er verwacht wordt van de serie. Bloed, intriges en een bijzonder goed script is in elke aflevering te vinden, keer op keer. Ook wordt er zorgvuldig omgegaan met de verdeling over de seizoenen; er zijn simpelweg net genoeg afleveringen in een jaar te zien van de serie dat het op geen moment saai of overbodig wordt. Elke aflevering worden de verhaallijnen belicht waar kijker al vier jaar lang verknocht aan zijn geraakt. Wel is het zo bij de serie dat men niet té verknocht moet raken aan een personage, want er is een grote kans dat óf het einde van de aflevering, óf het eind van het seizoen niet gehaald wordt.

Alle extra's uit eerder uitgaves zijn aanwezig. Er is dus zoals bij andere boxuitgaves wel eens is gebeurd is, niet bespaard op de kijkjes achter de schermen, VFX breakdowns en al het andere materiaal. Vooral voor de mensen die dus nog even gewacht hebben met het in huis halen van de serie op blu-ray, is dit een kans om nu dan echt de serie helemaal thuis tot zijn recht te laten komen, zoals al vele mensen dat deden als de serie op tv is. De roem voor de serie is ook te danken aan het uitstekende acteerwerk van de gehele ensemblecast. Een kijker gaat geloven in Westeros, en zijn volkeren. Dit is natuurlijk ook toe te schrijven aan het fantastische script, waarvan er soms zelfs een door GRR Martin zelf geschreven. Weiss en Benioff, de mannen die ervoor gezorgd hebben dat de serie zijn weg naar de televisie vond, kunnen maar al te trots zijn op het product dat ze nu al een geruimte tijd afleveren.

Het zesde seizoen van de razend populair serie vind in april weer zijn weg naar de huiskamer, maar als daarvoor nog even het geheugen opgefrist moet worden met de eerste vier seizoenen, dan is dit de ultieme kan om nogmaals te gaan genieten van een serie van topkwaliteit.

Deze box is binnenkort (met Funko!POP) te winnen op FOK! Houd de Frontpage in de gaten!