DVD: Harry Potter (8 Film Collectie)

Harry Potter is een filmreeks waarmee kinderen van deze generatie zijn opgegroeid. Het is dan ook niet vreemd dat er verschillende uitgaves zijn geweest van deze in totaal acht films tellende serie. Het is alleen jammer dat er tijdens al die uitgaves vaker achteruit is gekeken dan vooruit. Het klassieke verhaal van Jo Rowling is maar schaars uitgekomen op een platform dat het verdient. Een kort, maar krachtig bezoekje terug naar de eerste uitgave op dvd, de collectie van de acht films.

Het verhaal van de tovenaarsleerling die door de reus Hagrid gemeld moet worden dat hij een befaamde tovenaar ís, gaat de geschiedenis in als een van de meest bekende en succesvolste reeks allertijden. De ontwikkeling die het personage van Harry Potter doormaakt in die films is ongekend. Van de eerste zwiepjes met de toverstaf tot aan het laatste finalegevecht is een aantal keer dan ook een traantje waard. Het is echter alleen niet dat ene personage dat er voor gezorgd heeft dat het verhaal zo'n enorm succes is geworden. Het is een optelsom van factoren die er toe hebben geleid dat de tovenaar nooit meer vergeten zal worden.

Een factor die er tevens voor heeft gezorgd voor het succes is de unieke visie die JK Rowling naar voren bracht in het bronmateriaal voor de film, de zeven boeken waarvoor mensen elke keer weer in de rij gingen staan. Zelfs als het midden in de nacht was, de fans stonden altijd klaar om weer in de wereld van haar te duiken. Als de eerste trailers voor de films dan op hun beurt weer verschenen, was de gekte opnieuw weer helemaal compleet, en dat met elke film op rij.

Met deze collectie wordt de filmserie in huis gehaald zonder de extra's, maar met de garantie op meer dan 24 uur plezier. De films hebben een kwaliteit die de kijker niet loslaat en die er dan ook keer op keer voor hebben gezorgd dat mensen in de rij stonden. Al was dat voor een boekwinkel of voor een rode loper langs Trafalgar Square. Harry Potter is een verhaal dat de tand des tijds zal overleven, zoals andere filmreeksen dat al eerder met vlag en wimpel deden. Deze box biedt een uitermate goede kans om dat nog eens mee te maken en nog eens bevestigd te krijgen, zeker als er nog geen blu-rayspeler zich in de huiskamer bevindt.

Deze box is binnenkort te winnen op FOK! Houd de site dus goed in de gaten!