CD: Gabriel Ríos - This Marauder's Midnight

Gabriel Rios, een Belgische songwriter geboren  in Puerto Rico, heeft al een tijdje geleden zijn nieuwste album uitgebracht: "This Marauder’s Midnight". Aan mij de eer om dat te reviewen.
asd

En het is dan ook niet zomaar een album. Het album bevat twee cd’s: een live-cd en een studio-cd. De cd’s worden uitgegeven in een boekje. In het boekje staat het verhaal "A Marauder's midnight".  Op de laatste track van cd één vertelt hij dit hele verhaal, wat hem maar liefst 43 minuten heeft gekost. Op de tweede cd staan dezelfde nummers als de eerste, alleen dan live.

Zodra we cd-1 aanslingeren, horen we als allereerst het al bekende nummer "Gold", met de prachtige vioolgeluiden op de achtergrond. Dit was eerder al uitgegeven als single en heeft, naast Nederland, veel succes gepakt in België. Na nog een paar nummers geluisterd te hebben, horen we al snel hoeveel mogelijkheden deze man heeft met alleen zijn stem en zijn gitaar. Of het nou met of zonder orkest is, de nummers klinken heerlijk in de oren. Voor nu rust er natuurlijk nog een belangrijke vraag: bakt Gabriel Ríos er live ook iets van?
Gabiel rios

Met het aanslingeren van cd-2 horen we inderdaad al snel dat Gabriel Ríos ook live zijn kwaliteiten heeft. Het opnieuw beluisteren van de nummers verveelt totaal niet en het lijkt zelfs nog intenser te klinken. Een goed voorbeeld hiervan is "Burning Son".

Als je dus wat rustgevende en warme muziek zoekt voor bijvoorbeeld op de zondag, grijp dan zeker naar de cd van Gabriel Ríos: "This Marauder's Midnight!"