Gadget: Pocketbook Pro 602

Extra's
Je hebt met de 602 toegang tot het internet, maar het wordt gelijk duidelijk dat het apparaat niet is gemaakt om over het web te surfen. Je hebt daarom ook geen Browser-applicatie in het menu, maar je kan via de boekwinkels wel naar andere sites mocht de nood hoog zijn. Doordat de 602 geen touchscreen heeft is veel typen een drama, en iets op FOK! posten is dus een crime.

Verder beschikt de PocketBook Pro 602 over een kalender, een rekenmachine, een RSS-lezer, Bluetooth en spelletjes voor wanneer je het lezen even beu bent. Je kunt letters even aan de kant schuiven en cijfers gaan gebruiken voor sudoku bijvoorbeeld. Verder is er een potje schaak voor de Fischers, Snake voor de Nokia-fans en nog een paar spelletjes. Voor tijdens het spelen of het lezen kun je muziek luisteren door middel van de mp3-speler. Er is voor ieder wat wils maar het lezen staat centraal.

De PocketBook Pro 602 is een compacte en stevige e-reader en daardoor makkelijk mee te nemen om onderweg te gebruiken. Door de mooie vormgeving springt hij uit in het aanbod van e-readers. Via Bookland.net kan je makkelijk boeken binnenhalen, mits je goed kijkt waar je klikt. De ondersteuning van de vele bestandsformaten en de WiFi- en Bluetooth-mogelijkheid maakt deze reader tot een van de voordeligste in zijn klasse.

De 602 kent wel een paar minpunten, waaronder het traag reageren en de manier waarop je moet typen. Een touchscreen was hier een uitkomst geweest, maar voor die paar keer dat je een titel moet typen valt er wel mee te leven. Wat betreft het lezen zelf gaat een boek openen en een pagina omslaan snel genoeg, maar als je door het menu navigeert en even wil kijken wat er allemaal op zit krijg je wel last van de traagheid. De firmware-update zou dit moeten oplossen dus om de traagheid hoef je het niet te laten. Mocht de lezer het ontbreken van Touchscreen een Hekel punt vinden dan kan hij nog altijd kiezen voor de Pocketbook 603 Pro. De Pocketbook 603 Pro beschikt verder over 3G. De body is verder vrijwel identiek.

Ook heb ik iemand die nog nooit een e-reader van dichtbij heeft gezien de 602 even laten gebruiken, en zij kon na even rondkijken ook alles vinden zonder probleem. Dit geeft aan dat ook de nieuwkomer uitstekend uit de weg kan met deze reader.

Kortom, een zeer voordelige e-reader voor de expert en beginner.

Deze is nu te verkrijgen bij de Ebookreaderstore en bij de officiele Pocketbook Store.

Specificaties Pocketbook 602 Pro