DVD: Sorority Row

Ook al worden de dagen weer langer en de nachten korter, de tijd voor horrorfilms is nog niet voorbij. Dankzij het niet al te florissante lenteweer kun je heel goed even weg kruipen met een film. Sorority Row is zo'n film die je daar gemakkelijk voor kunt gebruiken, je moet alleen tegen een stootje kunnen.

Zes 'zusjes' van eenzelfde studentenvereniging, een vrouwlijke studentenvereniging, vinden het nogal leuk om de boel eens lekker op z'n kop te zetten. Grote feesten, veel jongens en vooral ook veel drank vormen daarvoor meestal de juiste ingrediënten. Op een leuke avond besluiten de meiden de broer van een van hun 'zusjes' eens goed op z'n flikker te geven. Het meisje is volledig buiten westen omdat de jonge dekhengst haar een pilletje zou hebben gegeven. Het grietje gaat voordat de jongen zijn lusten op haar kan botvieren echter behoorlijk schuimbekken en iedereen raakt in paniek. Het bakvisje lijkt niet meer te leven en de meiden van de studentenvereniging stellen voor haar lichaam te dumpen.

De jongeman die haar als laatste levend heeft meegemaakt gaat mee en verliest onderweg al zijn logica. Het meisje wordt naast de auto gelegd en de meiden bedenken hardop op welke manier ze van haar lichaam af kunnen komen. Haar minnaar is compleet de weg kwijt en doodt het meisje. Geschrokken kunnen de andere meiden dan pas vertellen dat ze nog helemaal niet dood was en dat hij haar dus nu vermoord heeft.

De meiden besluiten, zoals het een goed Sorority betaamd, met geen woord te reppen over het verlies van een van haar 'zusters'. Maar nadat de meiden terug zijn en besloten hebben te vertellen dat hun vriendin vermist is, gebeuren er steeds vreemdere dingen. Er is iemand die meer weet...

Sorority Row is een mix tussen een ouderwetse slasher movie en een whodunnit. Je wordt redelijk van links naar rechts gegooid als je meteen denkt te weten wie degene is die meer weet. Dat is wel het leuke aan deze film. Je blijft wel gespannen naar de film kijken en verbaast je waarschijnlijk ook over de manier waarop de moorden gepleegd worden. Uiteraard blijven de twee tegenpolen van de vereniging over; de brave en de arrogante. Het nadeel waarmee Sorority Row te kampen heeft, is het feit dat er al talloze films zijn in dit genre. Films ook die goed waren in hun tijd. En dat is waar deze film een beetje de plank mis slaat. Het is een prima filmpje om even te gaan kijken als het weer eens baggerweer is, met een flink aantal lekkere meiden en dat is ook niet geheel vervelend om te zien. Maar je hebt niet het gevoel alsof je een fantastische horror hebt zitten kijken. Wel goed geprobeerd trouwens.