DVD: Katt Williams - American Hustle The Movie

Katt Williams is op het moment één van de vele standup comedians waarvan Pias Comedy een dvd uitbrengt in Nederland. hadden we eerder al onder andere Jeff Garlin en Dana Gould, nu hebben we 2 dvd's van Katt Williams ter review mogen ontvangen. Deze review gaat over de eerste van de twee: Katt Williams American Hustle The Movie oftewel the Pimp Chronicles pt. 2.

In deze film krijgt Katt het aanbod om een film te maken. Hij heeft zelf het idee om terug te gaan naar zijn roots en een standup film te maken. De filmbazen hebben echter andere ideeën en stellen hem een aantal belachelijke filmscenario's voor. Katt besluit hiermee niet akkoord te gaan en hij verzamelt zijn oude crew: Luenell, Red en Melanie. Het resultaat is deze film: een roadmovie met korte maar geniale clips van alle optredens die ze door heel Amerika deden.

De film zelf duurt uiteindelijk maar een half uur met daarna een optreden van Katt zelf dat ongeveer drie kwartier duurt. Hierna volgen nog een paar korte clips en een aftiteling van vijf minuten die je zeker niet moet skippen.

De humor in deze film/dit optreden is te vergelijken met die in the Pimp Chronicles pt.1, maar dan met de geweldige toevoegingen van Luenell, Red & Melanie. Deze drie kunnen dan misschien wel niet tippen aan Williams zelf maar ze vormen wel een hele goede aanvulling. Ook tijdens deze shows worden vooral weer grappen gemaakt over negers en allerhande vooroordelen bevestigd en belachelijk gemaakt. Voor de rest gaat het over allerlei onderwerpen die over het algemeen compleet belachelijk worden gemaakt. Williams maakt tijdens deze show goed gebruik van de paar kleine dingen die er staan als decor. Zijn versie van the Crocodile Hunter Steve Irwin met de kruk als krokodil is echt geniaal te noemen.

De extra's zijn niet echt heel uitgebreid. in het menu vind je langere versies van de twee filmvoorstellen die Katt Williams gedaan worden. Ook de bloopers komen aan bod maar dit zijn er niet zo veel en vallen op zich wel een beetje tegen.