EP: Fahrenheit Twins - Your Moment In The Sun

Het is een tijdje geleden dat we een demo hebben ontvangen op de redactie. Meestal wordt het via de e-mail geleverd of alleen een linkje naar een MySpace-pagina, maar nu hebben we een jewelcase ontvangen met zowel een professioneel uitziende voorkant en inlay als een cd met druk. Kijk, dat ziet er professioneel uit. Maar klinkt de EP Your Moment In The Sun van de Fahrenheit Twins ook als een pro?

Het openingsnummer 'Weapons' klinkt al meteen lekker. Met de woorden 'Don't let the fear take your moment in the sun' is meteen duidelijk waar de naam van dit album vandaan komt. 'Weapons' is van begin tot eind een prima nummer te noemen met fijne effecten, gitaarlicks en heerlijke bas- en drumlijnen.

De stem van zanger Sander Blom heeft iets weg van Joram Tornij (zanger van de band Most Unpleasant Men). Zeker in het eerste vers van het nummer 'Sometimes It's Better To Go' is deze overeenkomst goed te horen. Rond de helft van de track is het weer puur eigen sound. Een heerlijk moment is de (gitaar)solo die meteen dient als een outro. Het klinkt goed, strak en lekker. En zo hoort het.

Al voelt het allemaal wel lekker...maar toch is het het net niet helemaal. Met andere woorden: het klinkt alsof ze zich nog aan het opwarmen zijn. 'A Circle In The Sand' klinkt namelijk niet al te goed. Het is gewoon rommelig te noemen, ik kan het niet anders verwoorden. Vocalen en drum klinken niet goed op een lijn. Ook het nummer 'The Things You Think That Matter' is niet zo goed als je hoopt. De solo die rond het midden van het nummer klinkt, wordt af en toe onderbroken door een scheidsrechtersfluit bij een voetbalwedstrijd voor kinderen, die al fluit in de intro is een van die kritiekpuntjes.

Your Moment In The Sun is een prima afgeleverd werkje van de twintigers uit Eindhoven en Utrecht. Met producent Jonas Filtenborg (met o.a. Beef!, Brainpower en Candy Dulfer op zijn naam) en een mastersessie van Darius van Helfteren (met o.a. Bertolf, Daily Bread en Ellen ten Damme) is het een EP geworden om trots op te zijn, maar er zit nog veel meer in de Fahrenheit Twins dan dat we nu hebben gehoord.

Er blijft alleen nog een enkele vraag open na het beluisteren van deze plaat...

Wanneer komt de cd?

Playlist