DVD: Black Devil Doll

Er zijn films die je het liefste uit het raam wilt pleuren omdat ze zo slecht zijn of schijfjes als onderzetter wilt gebruiken. Surviving Evil was zo'n film die ik eerder heb behandeld, maar het kan echt slechter. Oja? Ja. Ooit gehoord van een negerpop die witte hoertjes afslacht, verkracht en... Nee, dat is het: een negerpop die witte hoertjes afslacht en verkracht?

Chucky meets Debbie Does Dallas
Mubai Abul-Jamal is een ter dood veroordeelde negroïde man die de elektrische stoel krijgt wegens het verkrachten en vermoorden van 15 vrouwen. Met als laatste woorden "I like to eat white butt!" sterft hij... Eventjes dan. À la Chucky (Childs Play) wordt door middel van zwarte magie de ziel van Abul-Jamal in een pop gezogen. Vrijwel direct begint de pop te vozen met Heather en het vermoorden en dán neuken van vijf vriendinnen (en een enkele vriend) van Heather. Het plot van de film? Dit is het... Meer gebeurt er ook niet.

Porno die ruk is en een horror om van te gillen
Na 80 minuten kijk je naar de aftiteling en je hebt eigenlijk bij God geen idee waar je nou naar keek. Een grote orgie van bloed, seks en humor droger, flauwer en vergezochter dan de gemiddelde American Pie-film, luidt de conclusie die je dan trekt.

Met namen als Natasha Talonz en Precious Cox weet je eigenlijk al dat er niet meer dan drie hersencellen achter die cup E en groter zitten. Van acteerspel hoef je echt niks te verwachten, de looks zijn vreselijk lelijk opgemaakte dellenkoppen met paardenstaartjes of een afschuwelijke coupe van vanjewelste en een lichaam vol met siliconen en botox waar Marijke van Helwegen jaloers op zou zijn. Om dit geheel een nog goorder en viezer uiterlijk te geven is er een filter gebruikt waardoor de film eruit ziet als een jaren '70-productie.

Natuurlijk, het is een pornofilm... Nee wacht, het is een slasher... Het is een pornoslasher. Hoe dan ook, van zowel een pornofilm als horrorfilm hoef je niet teveel te verwachten qua verhaal. Enige verschil in verhaal van de twee is dat een horrorfilm zich nog enigszins serieus neemt en een pornofilm totaal niet. Black Devil Doll is een combinatie van beide genres. Qua verhaal lijkt het zich wel ontzettend serieus te nemen, maar de negerpop maakt het geheel toch zo luchtig als maar kan.

Kill it with fire!
De hele film zit vol met schuine seksgrappen, flauwe humor, slecht acteerwerk en excessief geweld. Je zit eigenlijk te kijken naar een film waar er weinig van zijn in zijn soort; een pornoslasher. Geloof me, ik ben heel veel troep gewend en elke film bekijk ik met een volkomen neutrale insteek, dus ook Black Devil Doll heb ik zo bekeken... Zowel nuchter als aangeschoten, toch om de film een kans te kunnen geven. In beide gevallen kon ik geen enkel goed punt, positieve eigenschap of ook zelfs maar een leuk grapje ontdekken. Alsjeblieft, laat deze uitgekotste troep links liggen of steek het in de fik als je het doosje in de winkel ziet liggen.

Label: Shock Releasedatum: November 2009 Kijkwijzer:
Waardering film:
Waardering extra's: