CD: Voltt

Voltt is een dancefeest wat sinds 1998 al gehouden wordt in Amsterdam. Het is dan ook niet zo heel raar dat organisator Bart Skils het tijd vond worden om eens te komen met een compilatiealbum. Met in zijn achterhoofd het feit dat hij met deze mix zijn voltt een mooi visitekaartje wilde geven en de Amsterdamse dancescene in de spotlight wilde zetten, begon hij met het mixen van zijn eerste Voltt album. Is dit album een visitekaartje? Of had hij het beter kunnen laten?

De mix begint heel rustig met ‘Shakedown’ gevolgd door de heerlijk swingende ‘Give it up’ van Lauhaus. Het tempo kabbelt nog even voortmet ‘Way Out Of My Head’ en ‘Tiramisu’. De overheerlijke techno, minimal en housesounds worden vooral versterkt door tracks van Anton Pieete's ‘Encore’ en Julien Chaptal's ‘Mamdaye’. Alle nummers passen perfect bij elkaar en het geheel wordt dan ook briljant in elkaar gemixt door Bart Skils. Het enige zonde hieraan is dat er geen climax terug te vinden is en daarom vrij eentonig en mogelijk saai begint aan te horen. Het mag dan allemaal wel als een mooi geheel bij elkaar passen en horen, maar een beetje variatie en spektakel in de vorm van een climax moet absoluut in een set zitten als je het ons vraagt. Met floorfillers zoals ‘The Feeling’ van Pitto en ‘The Difficult Word’ van Jug sluit Bart het af.

De tracklist is briljant en de Bart Skils-fans zullen deze cd een absolute must vinden om in hun verzameling te hebben. Het is dan ook een prima mix geworden met als enkel kritiekpuntje dat het wat saai aanvoelt voor de luisteraar. Ga er dus niet te aandachtig naar zitten luisteren, maar zet hem lekker op als je ergens mee bezig bent en dan zal hij je nog verbazen. Het is een leuk cd-tje niets meer, niets minder. Maar goed voor 3,5 ster als je het ons vraagt.

Tracklist

01. Shakedown Intro
02. David Labeij - Shakedown