Film: X-Men Origins: Wolverine

Film • Geschreven door Julian (falloutboy) op 28-04-2009 @ 08:00
print 
In een ver verleden, had de maan een geliefde. Kuekuatsheu en de maan leefden in de geestenwereld. Trickster hield ook van de maan en wilde haar van Kuekuatsheu afpakken. Hij vertelde hem dat de maan van bloemen hield. Tickster stuurde Kuekuatsheu naar de aarde om wilde rozen te plukken. Maar wat hij echter niet wist, eenmaal uit de geestenwereld, dat je er niet kan terugkeren. Elke nacht huilde Kuekuatsheu om het gemis van zijn geliefde die hij nooit meer aan kon raken. Kuekuatsheu; vrij vertaald: Wolverine.

Het verhaal van deze vierde X-Men film begint ver voor de 3 andere films. Logan en zijn broer Victor worden beide geboren met onverklaarbare krachten. Door de jaren heen, doen ze wat ze het beste kunnen. Ze vechten mee in alle grote oorlogen. Dan worden ze benaderd door een man die zich Stryker noemt. Hij wil een speciaal team van mutanten oprichten. Na een missie in Afrika, op zoek naar een onverwoestbaar metaal, besluit Logan uit het team te stappen.



Hij verhuist naar Canada en begint een nieuw leven samen met schooljuf Kayla. Hij vindt een baan als houthakker en weet een rustig leven te leiden. Op een dag komt Stryker bij Logan. Hij vertelt dat er mutanten van het oude team vermoord zijn door Victor (aka Sabretooth) en dat Logan waarschijnlijk de volgende is. Een dag later vindt hij Kayla in de bossen, vermoord. Verblind door woede, tracht hij tevergeefs Victor om te brengen. Logan komt weer bij Stryker terecht. Stryker vertelt hem dat de enige mogelijkheid op wraak zal zijn door het onverwoestbare metaal, genaamd "Adamantium", in het lichaam van Logan te injecteren. Logan gaat akkoord en wordt de Wolverine zoals wij hem reeds kennen. Hij gaat op zoek naar de moordenaar van zijn geliefde en met hulp van andere X-Men, als Wraith en Gambit, ontdekt hij een waar complot tegen alle mutanten. Wolverine zal het gevecht aan moeten gaan met zijn ultieme tegenstander en zal zichzelf daarbij niet uit het oog moeten verliezen…



Wolverine (Hugh Jackman) is de eerste mutant uit de stripheldenreeks X-Men die een eigen film krijgt. Niet geheel onterecht, gezien het een van de meest boeiende karakters uit de voorgaande films is. Veel vragen over het verleden van Wolverine, worden in deze film verklaard. In de X-Men films werkte het geheugenverlies van Wolverine vaak als een blokkade. Deze wordt bijna in zijn geheel opgeheven. De film duikt werkelijk in elk aspect van het leven van Logan. Zijn dierlijk instinct kan hij tijdelijk verbergen, maar het komt uiteindelijk toch weer naar boven. Vanaf dat moment neemt de film een vlucht, om niet meer op de grond te komen. De actie, vooral de gevechtscènes tussen Sabretooth (Liev Schreiber) en Wolverine, is een ware lust voor het oog. De film heeft een logische volgorde, waardoor het verhaal goed te volgen is. Let vooral ook even op de leuke bijrollen van Wraith (Will.i.am) en Gambit (Taylor Kitsch), die Wolverine helpen in zijn zoektocht naar de waarheid.



De makers zijn ook dicht bij de realiteit gebleven. De vraag is in hoeverre je jezelf in de film laat meeslepen. Als je er van tevoren al vanuit gaat dat mensen geen messen uit hun handen kunnen laten komen of een diamanten huid kunnen hebben, dan zul je ook nooit helemaal lekker in het verhaal komen. Echter, laat al die vooroordelen varen en laat je meeslepen door de rollercoaster van Wolverine! Verwacht ook niet te veel zoetsappigheid, want Wolverine is een echte man met weinig emotionele uitspattingen. Verbaas je over de X-Men karakters die, buiten hun gave, ook gewoon mensen blijven...


Label: Warner Releasedatum: 28 April
Kijkwijzer:
Waardering Film:

Kijk voor meer films en dvd's in Film, Tv & Radio.



Lees ook:

» 26/05 Film: On the Road1
» 23/05 Film: Men in Black III12
» 17/05 Film: Oslo, August 31st3
» 17/05 DVD: Mission: Impossible - Ghost Protocol7


delen | eKudos nujij

1414 views / 47 reacties
Reacties op dit bericht
47  van 47 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
ik had een review wel eerder verwacht....
Tja wat moet ik zeggen. Het blijft de grootste misser van Marvel dat ze Gambit pas in deze 4e film introduceren.

man magge (FOK!games crew) 28-04-2009 @ 09:19 fotoboek no homepage
userIcon
Is hij vandaag uit? :| Ik dacht..ehm donderdag?
userIcon
ik had hem al gedownload met die stukjes die nog niet af waren etc. dus ben nu benieuwd naar die scenes als die wel af is erg goede film
userIcon
Ik heb de film ook al gezien. Ook bij mij was nog niet alles afgemaakt...zo zagen we soms nog touwtjes aan de acteurs hangen als ze net gevallen waren...
Maar zeker een goeie film en echt waar voor het geld als je naar de bios gaat!!
userIcon
"Niet geheel onterecht, gezien het een van de meest boeiende karakters uit de voorgaande films is."

niet mee eens... Wolverine is zwaar overrated.... beetje de superheld versie van de jeugd van deze tijd... irritant en veel te agressief...
userIcon
Ik denk dat we je mening wel door hebben gekregen Allard

Ik vind de film zelf erg gaaf en kan mij prima vinden in de vier sterren! Wolverine is een interessant personage om te volgens in zo'n film, dat hij als mutant verder weinig voorstelt maakt niet eens zo heel erg veel uit.
ik ben benieuwd, ga em vanavond in de bios zien
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 08:49 schreef danokorst het volgende:
Tja wat moet ik zeggen. Het blijft de grootste misser van Marvel dat ze Gambit pas in deze 4e film introduceren.

[afbeelding]
Ik heb nooit gesnapt waarom die franse homo zo populair is. Ziet er niet uit, geen toffe persoonlijkheid, en geen interressante krachten.

Ik heb Wolverine nog niet gezien, maar hoewel ik het karakter wel interressant vind (gezien mijn verleden met comics, en dus ook X-men en Wolverine), vond ik de X-Men films wel aardig, maar niet fantastisch. Deze film lijkt me eigenlijk ook maar so-so, misschien ook wel omdat in de jaren '80 en '90 er eigenlijk nog heel weinig bekend was van de achtergrond van Wolverine, en in deze film schijnt men alles al te weten enzo...
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 12:44 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik heb nooit gesnapt waarom die franse homo zo populair is. Ziet er niet uit, geen toffe persoonlijkheid, en geen interressante krachten.
Remy Rules
En geen fransman maar een canadees, met een heerlijk accent en gevoel voor humor.
Chronologisch gezien klopte de eerste 3 films beter zonder gambit maar toch jammer dat hij er nu pas bij is.
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 12:44 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik heb nooit gesnapt waarom die franse homo zo populair is. Ziet er niet uit, geen toffe persoonlijkheid, en geen interressante krachten.

Ik heb Wolverine nog niet gezien, maar hoewel ik het karakter wel interressant vind (gezien mijn verleden met comics, en dus ook X-men en Wolverine), vond ik de X-Men films wel aardig, maar niet fantastisch. Deze film lijkt me eigenlijk ook maar so-so, misschien ook wel omdat in de jaren '80 en '90 er eigenlijk nog heel weinig bekend was van de achtergrond van Wolverine, en in deze film schijnt men alles al te weten enzo...
Ga hem anders eerst kijken voordat je er zo kritisch over bent

Ik ben wel benieuwd, binnenkort eens kijken. Vond de eerdere X-men films wel aardig maar niet extreem goed. Waarschijnlijk vind ik deze wel beter omdat die zeg meer op 1 personage focust.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 13:39 schreef skittelman het volgende:
Remy Rules En geen fransman maar een canadees, met een heerlijk accent en gevoel voor humor. Chronologisch gezien klopte de eerste 3 films beter zonder gambit maar toch jammer dat hij er nu pas bij is.
Gambit is Cajun; oorspronkelijk dan wel Canadees, maar als je Candees bent, ben je oorspronkelijk ook weer Frans (omg dat ik dat weet, té nerderig!)
userIcon
Jammer dat Deadpool gruwelijk verkracht is
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 10:44 schreef Allard88 het volgende:
"Niet geheel onterecht, gezien het een van de meest boeiende karakters uit de voorgaande films is."

niet mee eens... Wolverine is zwaar overrated.... beetje de superheld versie van de jeugd van deze tijd... irritant en veel te agressief...

Nu snap ik het...huilies hebben blauwe letters bij hun naam
Wolvie en Gambit roeleert ook grote tijd

p/s je hoeft niet jong te zijn om overheerlijk irritant te doen hoor
userIcon
Wil em zien Wolverine
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 08:49 schreef danokorst het volgende:
Tja wat moet ik zeggen. Het blijft de grootste misser van Marvel dat ze Gambit pas in deze 4e film introduceren.

[afbeelding]
Nog grotere misser is dat er geen flikker van deze film klopt. Gambit, Deadpool, Blob, Will.I.Am, White Queen en Cyclops hebben geen hol met James Howlett's/Wolverine's verleden te maken... wat een flop
Ik heb de film net in de bioscoop gezien en het is drie keer niks! CGI is wel leuk en aardig, maar niks vernieuwends. De blades die uit de bovenkant van z'n handen komen zijn niet eens spectaculair nadat zijn botten worden ingespoten met adamantium, terwijl dat toch wel een van de hoogte punten zou moeten zijn in de film. Alleen een beetje zilver kleurig gemaakt met photoshop en AE, maar het zag er foei lelijk uit.

Het verhaal zelf lijkt wel afgeraffeld, alles cliché, niks origineel. Een van de scènes lijkt zo overgenomen uit de film IIIX met Stephen Dorf.

De titel 'X-Men Origins: Wolverine' heeft niet veel betekenins, behalve voor de mensen die überhaupt nog nooit van X-Men of Wolverine hebben gehoord.

Ook de acteer prestaties zijn niet bepaald baanbrekend, het de lucht uit je longen schreeuwen wordt ook meerdere malen herhaald zonder enige echte overtuiging.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind X-Men hartstikke tof, en Wolverine is een van mijn favoriete personages uit het X-Men universum, maar deze film is zonder enig twijfel zonde van mijn geld geweest. Jammer dat mijn vriendin de film wel cool vond anders was ik al lang weg gelopen
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 08:49 schreef danokorst het volgende:
Tja wat moet ik zeggen. Het blijft de grootste misser van Marvel dat ze Gambit pas in deze 4e film introduceren.

[afbeelding]
daar stoorde ik me ook al langere tijd aan
userIcon
Kan niet wachten om em te zien!
Volgende week ga ik erheen. Ben benieuwd
man Stefan (Redactie Frontpage) 28-04-2009 @ 22:33 fotoboek no homepage
userIcon
De workprint was kut, niet de effecten, het verhaal en het acteerwerk. Dus de final print zal qua dat t zelfde zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 22:33 schreef Stefan het volgende:
De workprint was kut, niet de effecten, het verhaal en het acteerwerk. Dus de final print zal qua dat t zelfde zijn.
Het verhaal en het acteerwerk waren kut.
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 21:12 schreef h3roshima het volgende:

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind X-Men hartstikke tof, en Wolverine is een van mijn favoriete personages uit het X-Men universum, maar deze film is zonder enig twijfel zonde.
Amen

De CGI was echt heel erg slecht en het verhaal helemaal, mutants creëeren voor het verhaal is echt te simpel voor woorden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 16:21 schreef Ferdie88 het volgende:
Jammer dat Deadpool gruwelijk verkracht is
Laten we wel wezen, de Deadpool die op het laatst in beeld schijnt te zijn is nog in de beginfase van heel zijn oorsprong, dus net als Wolverine zijn adamantium pas later krijgt komt misschien het masker later pas.

Luister zelf maar naar Ryan Reynolds : http://www.youtube.com/watch?v=b9r3wm7brtE
userIcon
Ik ben er gisteren heen geweest zonder eerst de workprint te hebben gekeken (dat zou pas zonde zijn).

Het avondje begon al goed met trailers van Star Trek (kippevel) en Terminator (nog meer kippevel) gevolgd door een trailer voor Hangover (daar ga ik ook ZO heen, wat een film ).

Ik vond de eerste helft van Wolverine niet mutant genoeg voor mij, maar was wel cool.

De tweede helft maakte het mutant gedeelte meer dan goed en ik heb enorm genoten.

Goed, de film was niet helemaal trouw aan de comics, maar laten we eerlijk wezen, ook de comics zijn niet trouw aan de comics. Nee, ik heb me er niet aan geërgerd. Goeie film.

SPOILER
Oh en Jean-Luc Picard die als Prof X uit Airwolf komt stappen is natuurlijk best ultiem
userIcon
Shit, wat een uiteenlopende reacties! Ik ben vooral benieuwd of deze film goed aansluit aan (of eigenlijk voor) de X-Men films. En ik kan niet wachten om eindelijk eens Emma Frost te zien!

Leuk tip voor de Marvel Fans: www.marvelforum.nl
userIcon
Ik vind het een goede film. Ik ben geen fan van de X-men strips/tekenfilms, de vorige films waren wel erg goed.

Dit is denk ik meer een film voor de gewone mensen/niet strip liefhebbers. Gewoon leuk vermaak, en interessant om de geschiedenis van Wolverine zo voorbij te zien komen.
Nah heb em gezien leuke film voor een hollywood productie, maar voor de x-men fanaten die het originele verhaal kennen stelt de film erg teleur.

klopt niks van het hele verhaal van wolverine is ingeruild voor een hollywood verhaaltje. Deadpool hebben ze ook zwaar tekort gedaan helemaal met dat verzonnen project.
En als je een karakter als Gambit in een film stopt geef deze dan meer aktie scenes want nu doen ze hem ook erg tekort.

Maar verder wel een leuke aktie film
userIcon
Ik ga gewoon, lang leve mijn Saté unlimited...
userIcon
quote:
Op woensdag 29 april 2009 @ 13:18 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Maar figuren als Agent Zero en Sabretooth bijvoorbeeld wel
Precies, een verhaallijn zonder Sabretooth zou gewoon geen Wolverine film zijn..
userIcon
Het enige wat ik erg vind is dat de film gemaakt is met een leeftijdsgrens van 13 jaar in gedachten... Stiekem hoop ik dan ook op een director's cut in de toekomst... Voor een karakter dat zó met zichzelf overhoopt ligt mocht het voor mij toh wel iets heftiger..
Ik snap dat regisseurs(schrijvers) hun eigen twist aan een film geven die gebaseerd is op een teken(film)boek, want anders wordt het een verfilmde versie van de comic book/tekenfilm wel erg het voorspelbaar.

Maar als je er aan gaat rommelen maak het beter of aantrekkelijker dan het reeds bestaande verhaallijn want anders is dat het eerste kritiek punt je krijgt van een Stripboek fanaat.

Mijn mening:
- Voor een tekenfilm gebaseerde film is het best aardig kort het duurt ongeveer 1.30 uur, dat vindt ik heel kort voor een hedendaagse 'Blockbuster'

- Ik heb zelf de film niet in de Bios gezien(Wat ik wel van plan ben om te doen) ik vind Wolverine veel te soft verfilmt, als je kijkt wat hoe zijn karakter wordt beschreven in de comic books en zelfs de tekenfilms is de rauwe Wolverine nergens te bekennen (die ik ken)
Hugh Jackman heeft mijj redelijk overtuigt, maar het verleden van Wolverine is Duister, mysterieus, en agressief.

- Weapon X crew: ten eerste hadden de regisseurs hadden andere karakters kunnen laten zien naast Deadpool en tegenspeler Sabretooth.
Want volgens de strips ontsnapte Wolverine van Weapon X om vervolgens de 'Alpha Flight' team te joinen. waar overigens interessante personages in zitten naar mijn mening.

- Slechte acteurs: Wil.i.am, een leuke entertainer maar niet voor als acteur voor een duistere rol in dit soort films. Gambit is echt verkracht in deze film, het is van verre de Franstalige 'player' held die ik ken van de tekenfilm.

Ik kan nog een tijdje verder gaan met mijn kritiek punten.
Het is een redelijk leuk film die snel word vergeten als Star Trek, Transformers 2 en Harry Potter uit komen...
Ik vond em super
userIcon
Hij was super. Negeer de negatieve recensies en heb een topavond in de bios!
userIcon
Ik heb me vermaakt! Laat je verwachtingen achter bij de deur en je gaat een redelijk goede tijd tegemoet...
userIcon
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 09:27 schreef mash_ het volgende:
ik had hem al gedownload met die stukjes die nog niet af waren etc. dus ben nu benieuwd naar die scenes als die wel af is erg goede film
Wat is er nou de lol van om een film te kijken die nog niet af is? Vast nog in baggerkwaliteit ook... Maakt verder niet uit hoor, snap het nut er alleen niet van

Lijkt me wel gewoon een barre film
userIcon
Nou, AF lijkt de film nog steeds niet. De CGI zuigt van alle kanten.....
userIcon
quote:
Op woensdag 29 april 2009 @ 08:20 schreef Joosteh het volgende:
Shit, wat een uiteenlopende reacties! Ik ben vooral benieuwd of deze film goed aansluit aan (of eigenlijk voor) de X-Men films. En ik kan niet wachten om eindelijk eens Emma Frost te zien!

Leuk tip voor de Marvel Fans: www.marvelforum.nl
Dan kom je flink bedrogen uit. Emma Frost... niet eens bij naam genoemd trouwens.... is echt een aanfluiting in deze film. Een bang dametje met alleen haar secundaire mutatie i.p.v. de vamp die ze hoort te zijn.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 15:25 schreef danokorst het volgende:

[..]

Gambit is Cajun; oorspronkelijk dan wel Canadees, maar als je Candees bent, ben je oorspronkelijk ook weer Frans (omg dat ik dat weet, té nerderig!)
Cajun,is semi frans vanuit New Orleans....US...ooit een franse colonie.
userIcon
Heb de film gisteren gezien, en hij beviel me prima. Leuke actiefilm. Geen klassieker, maar zeker niet slecht.
userIcon
gezien


en


ga hem nog keertje zien.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 @ 15:25 schreef danokorst het volgende:

[..]

Gambit is Cajun; oorspronkelijk dan wel Canadees, maar als je Candees bent, ben je oorspronkelijk ook weer Frans (omg dat ik dat weet, té nerderig!)
eehm, ik wil niet veel zeggen maar Canada is engels en frans van oorsprong, ben er geweest in de plaats Ottawa en die plaats is gescheiden door de grens Ontario en Québec. Het Engelse gedeelte is Lower Hull en het Franse is Upper Hull, dat je het maar even weet.
47  van 47 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Film: On the Road1
» 23/05 Film: Men in Black III12
» 17/05 Film: Oslo, August 31st3
» 17/05 DVD: Mission: Impossible - Ghost Protocol7


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden