DVD: Dead Like Me - Seizoen 1

Je leven is klote, hebt altijd ruzie met je moeder en daarnaast is je zusje ook nog een vervelend kind. Dan word je gedwongen om een baantje te zoeken, maar helaas, het is alles behalve de droombaan die je had gewenst. Als klap op de vuurpijl landt er dan ook nog eens een toiletbril op je gezicht. Maar dan wel eentje vermomd als een vurige bal uit de ruimte. Het lijk 'game over' voor Georgia Lass, totdat blijkt dat ze het bonus-item is voor een Grim Reaper. Deze Grim Reaper gaat door naar het hiernamaals en zij neemt zijn plek over. Onder leiding van Rube en een kleine verzameling andere Reapers leert Georgia het vak, iets waar ze in eerste instantie helemaal geen zin in heeft. De Reapers hebben de taak om de zielen vlak voor de dood al te bevrijden. Doen ze dit niet, dan zal de ziel in het lichaam wegrotten. Maar naast deze 'baan' moet Georgia ook nog een menselijk leven leiden; gescheiden van haar familie en oude vrienden vindt ze een baan bij haar oude werkgever.

Dead Like Me is een serie die stamt uit 2003 en helaas bestrijkt hij slechts twee seizoenen. Ondanks fel (internet-)protest trok de studio de spreekwoordelijke stekker eruit. In Nederland werd de serie toentertijd uitgezonden op de zender Yorin, intussen is hij in de grove herhaling te zien op de zender Comedy Central. In 2008 werd er een film gemaakt van Dead Like Me. Helaas duurde het tot 2009 voordat deze werd uitgebracht, wel ging deze rechtstreeks op dvd, dat geldt ook voor ons land.

Georgia Lass (Ellen Muth) kijkt naar wat er op haar afkomt

Dead Like Me is een entertainende serie. Het is dan ook erg jammer dat er maar twee seizoenen van gemaakt zijn. In het eerste seizoen krijgen we, naast een introductie van de reapers, een mooie kijk op het reilen en zeilen van het nieuwe leven van Georgia Lass. Je kunt genieten van 14 afleveringen. Naast de afleveringen vinden we maar liefst 32 deleted scenes, een zes minuten durende Behind the Scenes en een vier minuten durende feauturette genaamd 'The Music of Dead Like Me'. Deze is gemaakt door Stewart Copeland, voormalig bandlid van The Police. Helaas zijn beide stukjes wel wat aan de korte kant. Naast het bewegend beeld vind je bij de extra's op de eerste disc ook nog een foto-galerij en een soort van knipselmap, hierin staan de romantische feiten van de doden, evenals de meest bizarre doden uit het eerste seizoen. Voor de liefhebber is deze box zeker een aanrader, je kunt dan eindelijk alle afleveringen in de juiste volgorde kijken op het moment dat je daar zelf zin in hebt.

Label: 20th Century Fox Home Entertainment Releasedatum: 22 april 2009
Kijkwijzer:
Waardering Film: Waardering extra's: