Boek: Lisa Unger - Black-out

Al eerder werd Lisa Unger bejubeld om haar spannende schrijfstijl in de boekenreeks over Ridley Jones. Haar derde boek is geen vervolg op Mooie leugens en Halve waarheden, maar vertelt over een nieuw personage: de verwarde Annie Powers, die een wel zeer complex leven achter de rug heeft.

Wie niet weg is, is gezien
In een groot huis aan het strand woont het gezin Powers. Ogenschijnlijk is het een hecht gezin, bestaande uit vader Gray, moeder Annie en dochtertje Victory, zonder al te veel problemen. Maar niets is minder waar. Niemand weet eigenlijk precies wat Gray voor werk heeft en de weg die Annie af heeft moeten leggen om tot dit leven te komen, is er één met vele hobbels en kuilen geweest. Tot een paar jaar terug bezat zij namelijk de naam Ophelia March, een naam die direct in verband te brengen is met Marlowe Geary, een seriemoordenaar die dood gewaand wordt. Toen Gray haar gered had uit de handen van deze man, heeft ze haar oude identiteit opgegeven en die van Annie Fowler aangenomen. Wanneer Annie opeens allerlei tekenen begint te zien dat Marlowe alles behalve dood is en hun belofte van eeuwige trouw aan elkaar niet vergeten is, begint Annie aan een speurtocht door haar verleden, in een poging haar dochtertje te beschermen.

Almost perfect
Ook dit derde boek van Unger is met eenzelfde spanning en snelheid geschreven als de vorige. Het begint op de eerste bladzijde en laat je tot bijna aan het einde niet meer los. Bijna, want Unger gaat vlak voor het einde de fout in door haar zojuist briljant uitgelegde situatieschets af te zwakken door er nog een ander complot aan vast te knopen. Zonde, zonde, zonde, het boek had haar anders vijf sterren opgeleverd. Het verhaal zit echter voor de rest goed in elkaar en geeft steeds maar een klein beetje prijs van hoe het daadwerkelijk zit. Ze doet dit door het vermoeden dat de lezer gaandeweg krijgt over de ware toedracht van de Geary's steeds een beetje te voeden of juist te verwarren. Aangevuld met flash-backs uit Annies verleden en de soms schokkende onthullingen die daaruit voortkomen, maakt dit de ideale mix voor een pageturner. Afhaken zal niet gauw gebeuren met Black-out, en het smaakt zeker naar meer.

Uitgever: Sirene ISBN: 9789058314833 Pagina's: 304