CD: VA - Showtek - We Live for the Music

De Eindhovense broers Sjoerd en Wouter Janssen zijn Showtek. Op 26 januari wisten zij de HMH nog te vullen en nu is er de mix-cd We live for the Music met nog meer 'pumpin' harder dance music'. Dit album verschijnt op het label Dutch Master Works en is de tweede cd-release van dat label.

Showtek – We live for the music

De mix begint wat saai, maar als in de derde track, 'Doze – The Church of the Darkside' in de mix komt, gaat het los. De track is gebaseerd op een melodie die bestaat uit een werkelijk bizarre sound. En het nummer is nog damn funky ook! Dit is typisch zo’n nummer dat de mix naar een hoger niveau tilt, ook al had die vrouwenstem best achterwege mogen blijven. Volgende hoogtepuntje is Dutch Master met 'Killer Beat'. De gesamplede MC is erg lekker en blijft nog lang hangen. Als het eenmaal tijd is voor 'Hunter – I Shot the Blender' gaat het dak er af. Dit is weer zo`n nummer waardoor de cd beter wordt! Die sample is, meer dan 15 jaar nadat het origineel in de top 40 stond, nog even geniaal.

De 'Wonderful Days'-remix brengt leuke herinneringen boven en, als het geen remix was geweest, dan was ook dit een puike track. De sample uit het origineel is om één of andere reden niet echt op zijn plaats in dit nummer. Het voelt gewoon niet goed. Gelukkig is het niet lang daarna tijd om een stapje harder te gaan met 'Noisecontrollers - Rushroom'. Het gas gaat erop en van de luisteraar wordt het uiterste gevraagd. Het is erg moeilijk niet van je stoel op te staan en te gaan springen. Zelfs als je achter je bureau zit. De piek van het album zit in de track die hierna komt: 'Showtek - We Live for the Music'. Weirde geluiden en een stampende bass. En dat intermezzo: geniaal! De mix gaat verder met een paar relatief rustige tracks, de laatste track is echt de uitsmijter: 'Bulldozer Project – Arise (Zany & Beholder Mix)'. Vooral in het eerste deel wordt er vet gebeukt, waardoor dit een waardig afsluiter is.

Showtek

Dit is een cd vol met muziek waar je heel hard van gaat autorijden. Het was nog beter geweest als ze een klein uitstapje hadden gemakt naar een (kei)harde plaat. Nu gaat de cd wel heel lang op dezelfde manier door. Een beetje stevige hardcore zou best lekker geweest zijn. Hoe dan ook, deze cd heeft als titel 'We Live for the Music' en dat heeft een hele duidelijke reden!

Tracklist:

01. Walt Jenssen - Walt Mart
02. Girl From Hardasia - A Little Bear More