DVD: De Sylvia Millecam Show

Veertien toneelstukken, vijf films, Ook dat Nog, Knoop in je zakdoek, Miss Millecam, De Sylvia Millecam show, twee cd's, radiopresentatrice, twee maal populairste televisiepersoonlijkheid en vele andere dingen had Sylvia Millecam op haar naam staan. Vijf jaar na haar overlijden is er nu een dvd-box uit met de beste fragmenten uit haar carrière.

Ze is natuurlijk het bekendste geworden met Ook Dat Nog. Dat ze is ontdekt door Aart Staartjes en van hem een rol kreeg in de serie Geef je ouders maar weer de schuld zullen minder mensen weten. Voor de televisieseries werkte ze samen met een groot deel van de Nederlandse tv-acteurs uit die tijd. Ze was samen met Joop Doderer, Alfred van den Heuvel, Leo Bouman en vele anderen te zien in de Nederlandse huiskamers.

Het hele eerste seizoen van De Sylvia Millecam Show staat verspreid over de drie dvd's in deze box. Hierin speelt ze een tv-producent van een lokaal Utrechts televisiestation. Op het hoogtepunt trok de serie meer dan 2,7 miljoen kijkers. Deze serie is zeer vermakelijk om te zien. Qua verhaal is het niet meer dan een gemiddelde serie, maar Sylvia Millecam weet het tot een zeer goede serie te maken.

Ook Dat Nog is natuurlijk legendarisch. Dit meervoudig bekroonde programma werd tussen 1989 en 2004 door de KRO uitgezonden. Sylvia Millecam schitterde hierin vanaf 1989 tot niet lang voor haar dood. Over Ook Dat Nog hoeft niet veel gezegd te worden. Dit was het beste consumentenprogramma ooit. Jammer genoeg trok het steeds minder kijkers en moest het stopgezet worden.

Haye van der Heyden schreef de sketches voor Miss Millecam. Deze serie werd in 1996 uitgezonden. Samen met een gastacteur speelde ze iedere aflevering sketches. Enkele van de leukste sketches zijn opgenomen op dvd en ik heb er hard om moeten lachen. Het zijn net als bij Ook Dat Nog typetjes die neergezet worden door Sylvia Millecam. Qua niveau liggen ze ook op hetzelfde niveau: helemaal top dus.

Op de tweede en derde dvd staan enkele fragmenten uit Read My Lips. In dit spelprogramma moest ze met als tegenstander Tygo Gernandt scènes uit bekende films en series nasynchroniseren. Deze stukjes zijn heel leuk om te zien, het concept is niet echt origineel meer maar wel heel leuk uitgevoerd door de teams.

Dan zijn er natuurlijk nog de extra's: deze staan op de derde disc. Als eerste is er een sketch die Sylvia gemaakt heeft voor het TrosKompas TV-ster gala in 1992. Als tweede is er het hilarische stukje waarin ze solliciteert voor de Duitse televisie op ditzelfde gala. Het komt niet vaak voor maar bij het zien van dit stukje had ik echt de tranen in mijn ogen staan van het lachen. Als laatste staat de clip van Millecam's hitsingel Brand op deze dvd.

Deze dvd-box is één grote aaneenschakeling van hilarische momenten. Kwalitatief is alles best oké ondanks dat men op de box waarschuwt voor beelden van mindere kwaliteit. Om het maar op z'n Sylvia's af te sluiten: Dees dévédé boks kraigt van mai vaif sterruh.

Label: JG Entertainment Releasedatum: 20 september 2006 Kijkwijzer: Waardering: