DVD: All You've Got

Sport en Highschools zijn altijd al een goede combinatie geweest voor tienerfilms. Zo ook in All You've Got, een film geproduceerd door MTV, maar het draait hier een keertje niet om football of honkbal, maar om volleybal. Twee rivaliserende volleybalteams maken elkaar op het veld het leven zuur. De Madonna's van de rijke privéschool aan de ene kant en de Phantoms van de arme Latinoschool aan de andere kant. Als op een dag de school van Madonna's afbrandt zit er voor de dames van dit team niets anders op dan zich aan te melden op de school van hun concurrentes. Dat levert niet alleen problemen op het schoolplein op, de dames hebben nou niet bepaald eenzelfde levensstijl, maar ook op het veld loopt het stroef. Doordat de Madonna's nu van school veranderd zijn is hun team opgeheven en moeten ze verder in het team van de Phantoms. Het gebrek aan eenheid en de onderlinge ruzies leveren al direct problemen op als ze de eerste wedstrijd verliezen. De dames moeten een manier zien te vinden om hun onderlinge geschillen opzij te zetten, anders kunnen ze hun toekomst in het volleybal wel vergeten.

All You've Got is, alhoewel de thema's flink belegen zijn, vrij fris en een verademing binnen het genre. Niet alleen zijn de karakters niet zo eentonig als in de meeste Highschoolfilms, ook is er gekozen voor een sport die je niet zo vaak voorbij ziet komen in films. De nadruk binnen de film ligt dan wel op de sport, maar er is ook veel aandacht voor de culturele verschillen en de kloof tussen arm en rijk. Alhoewel de dames op het veld onverenigbaar waren, zorgt hun gezamenlijke inspanning voor de sport ervoor dat ze meer beginnen in te zien dat ze eigenlijk niet zoveel van elkaar verschillen. Dat klinkt nogal zoetsappig en moraliserend, maar All You've Got blijft ver weg dit alles. Sterker nog, je wordt al vrij snel meegezogen in het tempo en ritme van de film, mede door de lekkere muziek en de vlotte beelden. Juist in de muziekkeuze is goed te merken dat All You've Got een productie is van MTV. De zender heeft de setting, een Latinoschool, aangegrepen om een flinke portie Reggaeton in te zetten.

De release van All You've Got is op een enkele disc en bevat een paar extra's. De disc bevat een uitgebreide blik achter de schermen en je kunt een compilatie zien van de cast die zich uitleeft tijdens de opnames. Daarnaast kun je de trailer van de film bekijken en kun je zien hoe de hoofdrolspeelster zich hebben voorbereid op hun rol op het volleybalveld. Jammer genoeg is het beeld niet altijd even goed; vooral in de beweeglijke scènes lijken er strepen door het beeld te lopen. De kleuren zijn vrij hard, waarschijnlijk om bepaalde verschillen beter te accentueren, het doet de film soms wat rauw overkomen. Het geluid in de film is bijzonder goed; niet alleen de soundtrack past erg goed bij de film, ook is er veel zorg aan de kwaliteit van het geluid besteed.

All You've Got is een frisse sportfilm die zich afspeelt op een Highschool, waarbij je gelukkig niet overladen wordt met een vracht cliché's. Het is duidelijk te merken dat de film is geproduceerd door MTV, want de soundtrack is erg prettig en de scripts zijn duidelijk geschreven om aan te slaan bij de hedendaagse jeugdcultuur. De kwaliteit van het beeld valt helaas soms een beetje tegen, iets dat eigenlijk niet zou mogen heden ten dage. All You've Got is fris, fruitig en kijkt gewoon lekker weg.

Label: Paramount Releasedatum: 1 september 2006 Kijkwijzer: Waardering: