Lifestyle: Eronieuws (18+)

Wie vraag je om advies als het gaat om erotische artikelen? FOK! natuurlijk! Daarom vind je hieronder de vierde editie van Eronieuws.

Ondeugende spelletjes voor grote mensen

Het boekje 'Ondeugende spelletjes voor grote mensen' is volgens de inleiding een boekje met een missie. Volgens de auteur is het de bedoeling om het saaie seksleven vaarwel te zeggen en de pikante lingerie en zweepje uit de kast te trekken. Het boekje bestaat uit een achttal hoofdstukken, waaronder 'een beetje pikant', 'alleen voor jongens' en 'brutale groepsspelletjes'. In een paar zinnetjes worden een aantal activiteiten uitgelegd, waarbij vooral de nadruk ligt op opdrachten en spelletjes waarbij de suggestie meer kracht heeft dan de feitelijke seksuele handeling. Het is geen boekje om rode oortjes van te krijgen, maar bedoeld om je op gang te krijgen. Jammer genoeg is het boekje voor partners die al langer seksuele omgang met elkaar hebben nogal saai met opdrachten als: "trek elkaars onderbroek uit met alleen je tanden". De meeste suggesties die de auteur doet zul je in enige vorm al eens eerder zelf hebben bedacht of uitgevoerd. Daarnaast gaat het spontane er natuurlijk wel een beetje af als je elke keer een boekje erbij moet pakken om een spannend spelletje te willen spelen. Het boekje is vrij goedkoop, maar is ook vrij klein en bevat slechts een paar simpele illustraties. 'Ondeugende spelletjes voor grote mensen' is vooral erg geschikt om weg te geven aan je nieuwe partner of aan een vers stelletje, maar voor stellen die elkaar al langer kennen is er helaas te weinig nieuws aan de horizon.

Hustler Honeybuns

Voor veel jongens en mannen is het nog niet zo makkelijk om een partner of een date te vinden. Voordat de spanning -wegens gebrek aan seks- te hoog oploopt, kan het aan te raden zijn om op andere wijze je vertier te vinden. Vroeger kon je dan een opblaasbaar vriendinnetje onder je bed tevoorschijn toveren en je helemaal scheel blazen, maar tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden. Zo heb je tegenwoordig in handzaam formaat de Fleshlight waarmee je weer eens op een andere manier van je 'lading' afkomt. Voor de meer visueel ingestelde man is er nu de Hustler Honeybuns. Deze biedt met de toepassing van zacht rubber de uitkomst; het spul voelt redelijk aan als echt en is door de fabrikant in een bijzondere vorm gegoten: de vagina en kont van de bekende pornoactrice Kristi Myst, op ware grootte. De Hustler Honeybuns is van rubber (is gedeeltelijk hol) en is behoorlijk zwaar. Bij het gebruik moet de Hustler Honeybuns op het bed worden gelegd (al had het geheel wel wat hoger mogen zijn), zodat je de rubberen kopie van mevrouw Myst van achteren kunt penetreren. Gelukkig is er een flesje glijmiddel meegeleverd, want het geheel is niet erg makkelijk binnen te dringen. Dat heeft natuurlijk wel zijn voordelen, het maakt het gevoel een stuk intenser, maar het had wel wat ruimer gemogen (waarbij het de vraag is voor de geïnteresseerden of de nauwheid ook 1 op 1 is overgenomen van Kristi!). De Hustler Honeybuns is praktischer dan een opblaaspop, neemt ongeveer even veel ruimte in en voelt veel realistischer aan. Het is wel jammer dat de billen hol zijn (waardoor je er niet echt op kunt steunen) en dat het geheel van binnen moeilijk schoon te maken is. In de verpakking vind je overigens twee tril-eitjes om het model te laten vibreren, maar het stimulerende effect daarvan is redelijk beperkt. De Hustler Honeybuns is zeker voor de onervaren heren de moeite waard, zeker vanwege de fysieke ervaring en de realistische vormgeving.

KamaSutra - The Bedside Box

Verleiding zit hem vaak in veel meer dan lekkere lingerie of spannende speeltjes. Immers, de mens heeft meer zintuigen om seksuele spanning op te wekken. Kamasutra - The Bedside Box biedt daarom een uitgebreid scala aan artikelen die volgens de makers de zintuigen extra prikkelen. De set bestaat uit een prachtig versierd houten kistje, met daarin een aantal artikelen uit de KamaSutra reeks. Zo vind je allereerst een potje met daarin een soort massagecream, waarmee je je partner heerlijk kunt insmeren. Volgens de verpakking is het met een vanillearoma, maar de geur is wel een beetje vlak. Daarnaast vind je in het kistje een flesje met Oil of Love, een gladde olie die eetbaar is. Als je je partner ermee insmeert zou deze een warme gloed moeten voelen, maar dat valt in de praktijk tegen. De verpakking belooft ook dat je, als je de olie op je tong krijgt terwijl je je partner kust of likt, een lekkere kruidige smaak in je mond krijgt. Van dat laatste is geen woord gelogen, want de Oil of Love in je mond krijgen is een stuk beter dan het binnenkrijgen van standaard massage-olie. Het meeste bijzondere in de Bedside Box is de Honey Dust. Een zakje met poeder en een soort verenkwast, waarbij je de kwast gebruikt om de poeder over het lichaam van je partner te verspreiden. De poeder, gemaakt van pure honing, maakt de huid zijdeglad en de verspreiding met de kwast is een lekker (niet kietelend!) gevoel en geeft een bijzondere romantische ervaring. Tot slot bevat de kist een lekker ruikend tubetje glijmiddel. Kamasutra - The Bedside Box is een prachtig kistje met heerlijke producten die bijzonder geschikt zijn voor een avondje romantiek; het is alleen jammer dat de gebruiksaanwijzing alleen in het Engels is. Het kistje is niet alleen erg geschikt voor eigen gebruik, maar vanwege de prachtige binnen- en buitenkant ook als cadeau voor verliefde paartjes.

2 Speed Magic Wand Massager Vibrator

"Bekend van Televisie" is meestal geen reclamepraatje dat je bij een erotisch artikel verwacht. Toch is deze vibrator veel op televisie geweest, ondermeer in de bekende serie Sex And the City. Doordat de vibrator in de Verenigde Staten erg bekend en populair is, zijn miljoenen vrouwen aldaar verslingerd aan de Magic Wand. Een vibrator die in het preutse Amerika vooral aangeprezen wordt voor allerlei onschuldige massagedoeleinden, maar toch vooral gebruikt wordt voor de meer erotische stimulatie. De eerste associatie die het apparaat oproept is die met een microfoon. Wat dat betreft kun je hem gerust naast de stereo leggen, want alleen als iemand in de stemming is om een potje Karaoke te starten loop je het risico om 'betrapt' te worden. De Magic Wand is op twee standen instelbaar en daarbij vibreert dan de hele bol. Dat is aan de ene kant erg aangenaam; de vibratie wordt immers overal gelijkmatig verspreid, maar bij de stimulatie van de clitoris is er geen mogelijkheid om de trillingen daar specifiek op te richten. De vibratie is gelukkig wel erg sterk (in de hoogste stand) en daardoor zeer geschikt om een groot gebied te stimuleren. Voor specifieke stimulatie is hij helaas wat minder geschikt, maar voor de wat meer uitgebreide stimulatie is de Magic Wand erg aan te raden. En mocht je je nou afvragen of de Magic Wand ook helpt bij nekpijn: ja! De reclame is wat dat betreft niet alleen maar bedoeld om de erotische bedoeling te verhullen, maar is dus ook echt prettig voor de overige spieren. Een laatste voordeel is dat de vibrator oplaadbaar is, zodat je eigenlijk nooit zonder krachtig hulpmiddel hoeft te zitten.

Tie Up Starterskit

Voor elk stel komt het moment dat je je partner wel eens vast wilt binden. In de film zie je dan dat er allerlei zijden sjaals en zakdoeken tevoorschijn worden getoverd om armen en benen aan de spijlen van het bed vast te binden, maar in de werkelijkheid is dat allemaal niet zo makkelijk. Niet alleen heb je niet altijd de juiste materialen zo even voorhanden (en niet iedereen vindt het knopen leggen in dure materialen even geslaagd), ook is het maar de vraag of je bed wel uit klassieke spijlen bestaat. De Tie Up Starterskit geeft echter iedereen de mogelijkheid om je partner eens echt goed vast te ketenen aan het bed. De set bestaat uit vijf delen; twee voor de benen, twee voor de armen en een blinddoek. De stevige 'touwen' (vergelijkbaar met de verstelbare straps van een rugzak) zijn met klikbare schakels aan elkaar te bevestigen, zodat je je partner makkelijk los en vast kunt maken. Voor de enkels en polsen bevat de kit zacht gevoerde banden, die met klittenband te verstellen zijn. Hierdoor heb je niet het probleem dat knopen of materialen gaan knellen en kun je in een mum van tijd de strakheid aanpassen en zelfs je partner binnen een paar seconden weer los maken. De uiteindes van de banden bevatten een soort stoffen ring, zodat je deze om de bedpoten kunt schuiven, maar je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om de band gewoon onder de poot te klemmen. Zo heb je natuurlijk als creatieveling ook de mogelijkheid om de set op andere plekken in te zetten, simpelweg door de banden ergens anders aan te bevestigen (tafelpoten, poten van de bank, etcetera etcetera). De set is stevig, praktisch en makkelijk op te bergen en valt aan te raden voor een ieder die zijn of haar partner wel eens vast wil binden en daarbij niet steeds wil klungelen met allerlei huis- tuin- en keukenattributen.

Wil je meer lezen over seks en erotiek? Bezoek dan ook eens het forum over Seksualiteit op FOK!

Wil jij met korting deze (of andere) artikelen bestellen? Dat kan! Speciaal voor de lezers van FOK! heeft online erotiekshop Eroware een kortingsactie; je krijgt namelijk 10% korting op al je bestellingen. Als je de kortingscode SXRUW78Y invult bij je bestelling, dan wordt de korting direct berekend!