Boek: Tracy Quan - Call girl met een dubbelleven

Nancy Chan is een getrouwde vrouw. Haar man is bankier en aanbidt haar. Terwijl ze hem wijs maakt dat ze Franse taal bestudeert, verwent ze samen met haar collega vriendinnen Allison en Jasmine haar klanten. Nancy studeert niet, en tevens is ze geen freelance redacteur zoals ze zijn hele familie ooit had verklaard. Nu ze net een jaar getrouwd is en Matt, haar man, aan kinderen wil beginnen en haar vriendin Allison steeds meer de publiciteit opzoekt wordt het voor haar steeds moeilijker om haar dubbele agenda verborgen te houden.

Aangezien dit boek een vervolg is op het boek Dagboek van een call girl is het logisch dat het even duurt voordat je in dit verhaal zit, maar de humor van de schrijfster nodigt uit tot verder lezen. Al snel begrijp je het verhaal en wordt dat op hilarische wijze voortgezet. Het eerste boek de auteur gaat worden verfilmd door Darren Star, producer van de tv-serie Sex and the city waardoor meteen de toon gezet is, en duidelijk is waar dit boek nu helemaal om draait.

Niet alleen leer je in dit boek Nancy aka Sabrina kennen, ook lees je over de collegiale sfeer die voor sommige mensen behoorlijk intiem blijkt te worden. Buiten het intieme om staat er gewoon een leuk verhaal waardoor je erg nieuwsgierig wordt naar de afloop. De dilemma's waar Nancy zich in weet te werken, zowel als zichzelf als Sabrina, zijn werkelijk om je rot te lachen, erg sterk en geloofwaardig.

Naar wat ik heb begrepen is Tracy Quan zelf ex-call girl en heeft ze haar boeken gedeeltelijk gebaseerd op haar eigen ervaringen in het vak. Ze woont in New York en noemt zichzelf een natuurtalent. Dit is haar tweede boek. Het zal mij benieuwen of deze ook wordt verfilmd. Ze heeft een eigen website. www.tracyquan.net

Een zeer humoristisch en op sommige momenten pikant boek. De schrijfstijl blijft erg eenvoudig en de spanning in de vorm van seks en orgasmen vliegen over de bladzijden heen. Dit is wel op een hele grappige manier gedaan, waardoor het net niet smerig wordt. Wanneer je van erotisch houdt met af en toe een stiekem verlangen hoor je dit boek natuurlijk in je boekenkast te hebben.

Nadeel van dit boek is dat je niet om de seks heen kunt, zelfs niet als je stemming er niet naar is. Bijna iedere bladzijde wordt er behoorlijk gedetailleerd besproken wat Nancy meemaakt. Dat is aan de ene kant dan weer jammer, omdat het verhaal op zichzelf, zonder al de seksueel getinte details ook leuk is.

Uitgever: Van Holkema & Warendorf ISBN: 9026984987 Pagina's: 318