Piraten spreken altijd tot de verbeelding. Van die stoere zeebonken die wel van een pretje houden, constant aan de rum zijn en daar voornamelijk liederen over zingen. Oh, en af en toe kapen ze een schip, jatten ze daar de rum van en zuipen ze lekker verder.
Het is niet helemaal de correcte beschrijving van een ideaal romantisch beeld van een piraat, maar dat mag. De
Pirates of the Caribbean filmserie is immers ook niet al te serieus. Sterker nog, de knipoog in de films is zo vet, dat je erover uitglijdt. Maar dat geeft niet. Dat hoort. Nee, dat moet, anders is er misschien wel geen zak aan.
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest is het vervolg op
The Curse of the Black Pearl. In deze film werden we voorgesteld aan Jack Sparrow, een kapitein die zijn schip door muiterij verloor. De bemanning ervan heeft in zijn afwezigheid een vervelende vloek opgelopen: zolang ze niet ieder stukje van een kostbare schat hebben teruggebracht naar de plek waar deze gevonden was, bleef iedere piraat van de Black Pearl een 'ondode', een levende dode. Je begrijpt, fantasy is een belangrijke factor in de films.
In het vervolg draait het avontuur van Sparrow, gespeeld door Johnny Depp, samen met Will Turner (Orlando Bloom) en zijn verloofde Elizabeth Swann (Keira Knightley) om Davy Jones, onherkenbaar gespeeld door Bill Nighy. Deze piratenkapitein heeft zijn hart verloren, letterlijk en figuurlijk, en heeft om zijn nek de sleutel tot de kist waar zijn hart, kloppend en wel, in zit. Sparrow zoekt die 'dodemanskist' en gaat niets uit de weg om dat voor elkaar te krijgen. Je begrijpt het al, een dikke laag fantasy, nergens zo dik dat het vervelend wordt, is ook hier aanwezig. En dan heb ik het nog niet eens gehad over Jones' verschijning. De man is een octopus, qua hoofd, en hij en zijn hele bemanning lijken te bestaan uit samengevoegde vissen.

De avonturen van onze piraten zijn ook in deze film voorzien van de nodige actie, spectaculaire scenes, natuurlijk een dosis spanning, maar ook humor. In een gemiddelde zaterdagavond-bioscoopzaal kun je bij
Dead Man's Chest rekenen op enkele lachsalvo's, mede door het wederom meesterlijke acteerwerk van Johny Depp. Hij weet de onverschrokken captain Jack zo neer te zetten, dat je soms niet weet of hij nou een watje eerste klas, een moedige doch nichterige piraat, of gewoon te dronken om stoer te doen is.
Het concept van de filmserie, waarvan de derde reeds in productie is, is gebaseerd op een attractie van Disney. Dat is er ook aan af te zien, want de film voelt aan als een ritje in de achtbaan. Je wordt van scene naar scene geslingerd, van lachsalvo naar spannend gevecht, en terug naar welgeteld één filmzoen. Deze ingredienten zorgen ervoor dat
Dead Man's Chest niet lijdt aan het Syndroom van de Vervolgfilm: deze 150 minuten doen nergens onder voor de eerste film, en scheppen hoge verwachtingen voor wat waarschijnlijk het slotstuk van een trilogie zal worden.
Label: Disney
Releasedatum: 13 juli 2006
Kijkwijzer:
Waardering: 









Must See/Buy/Do





Aanrader





Redelijk





Tsjaa...





STAY AWAY!!!!
Lees ook:
»
26/05 Film: On the Road1
»
23/05 Film: Men in Black III12
»
17/05 Film: Oslo, August 31st3
»
17/05 DVD: Mission: Impossible - Ghost Protocol7
|
't is alleen erg jammer dat de film 100% erop gericht is om afgerond te worden in deel 3....
ik had hier niet op gerekend en was dus ook teleurgesteld toen de film afgelopen was... behoorlijk teleurgesteld zelfs!
leuke film mebb een wat erg korte review maarja...
Ben er gisteravond geweest, ik vond hem echt super. Vooral die Johnny Depp, helemaal oké

. En inderdaad de komische stukjes tussendoor, zit weer leuk in elkaar.
Het heeeeel erg open einde is wel raar, opeens is de film afgelopen...
Op naar deel 3
Ik ben naar de premier geweest, en moet zeggen. vond de film nog al zwaar tegenvallen. Tis weer een standaard disney film waar elke cliche actie wordt aangepakt en hergebruikt keer op keer... zo zonde. Was nr1 nog erg orgineel, nr2 is gewoon schrikbarend laag met nieuwe dingen. Enkel de acties op het rad zijn leuk

Ook het open einde, viel erg tegen. En vooral dat sommige mensen in leven zijn. Tis weer net zo'n verhaal dat fictie en non-fictie heeft. Alleen weten ze zelf niet wat ze nou willen..

even goed nog best vermakelijke film, maar telkens dezelfde dingen uitkauwen begint bij disney toch echt triest te worden...
Heb hem ook gezien en hij kon me erg bekoren.
En wat betreft het verder gaan in deel 3, geen probleem. Dit is niks nieuws. Werkte ook bij Starwars en LOTR. Deze film staat goed op zichzelf want 1 van de hoofdlijnen in het verhaal is nou eenmaal de bewustwording van het lot voor de 3 hoofdrol spelers. Jack, Will en Elisabeth realiseren zich waar hun hart ligt en aan het eind van de film hebben ze daar vrede mee gesloten(ondanks Elisabeths gewetens bezwaren).
Ik heb er hele goeie berichten over gehoord. Net een plekje gereserveerd in de bios
Deel 1 was echt leuk, dus ik ben benieuwd
Aardig vermaak, alleen had het hele stuk met die inboorlingen er qua verhaallijn er net zo goed uitgelaten kunnen worden. Ik heb een beetje het idee dat het hele verhaal van kunstgrepenen toevalligheden aan elkaar hangt, en inderdaad vooral dient als opzet naar deel 3. Heeft inmiddels meer weg van een soap serie dan een echte piratenfilm.
Zojuist in de bios gezien...aardig film maar deel 1 was zeker beter.
Toch maar weer ff wachten op deel 3 want wil wel het einde zien.
Ik vraag me altijd af of het de entree waard was. We zijn met z'n 4e gegaan en dat was 32 euro dat is toch al snel 70 piek....en dan heb je nog geen drinken enzo
quote:Op zondag 16 juli 2006 @ 22:34 schreef Slamintje het volgende:
Ik vraag me altijd af of het de entree waard was. We zijn met z'n 4e gegaan en dat was 32 euro dat is toch al snel 70 piek....en dan heb je nog geen drinken enzo
Dan moet je in je eentje gaan, dan is het maar 8 euro!
Ik vond het zelf trouwens een waardig vervolg van deel 1. Leuke acite, goede sfx, de nodige humor. Dan vind ik het niet erg dat er volgend jaar mei een deel drie te verwachten is in de bios.
Heb deel 2 gisteren in de Pathé op Schouwburgplein gezien en ik vond er werkelijk helemaal niets aan. Dat al die gekke figuren erin zouden zitten wist ik natuurlijk al maar het is allemaal ZO overdreven uitgevoerd. De zogenaamde grappen vond ik niet eens leuk meer en na 5 rum grappen snappen we het geintje wel toch?
Nu mag het een zogenaamde popcorn film zijn, maar ik heb gisterenavond toch heel wat popcorn op, maar de film werd er helaas niet beter op! Elke keer zei ik tegen mezelf tijdens de film "straks word hij vast beter", maar hier ben ik na een uur maar mee gestopt aangezien het constant op het zelfde niveau bleeft hangen.
De mensen bij ons in de zaal moesten werkelijk overal om lachen terwijl het gewoon niet eens grappig was. Zelfs bij de "spannende" momenten begon iedereen te schateren van het lachen. Tsja, je kan het ook overdrijven niet? Johnny was langena niet zo sterk als in deel 1 en hij werd eerder irritant als echt grappig. Nu kan dit natuurlijk aan het matige script gelegen hebben en wilde de makers gewoon teveel van het goede.
Deel 1 ging bij wijze van rechtsaf, en deel 2 gaat zonder pardon keihard linksaf. Goed ieder z'n smaak, maar deze film is niets voor mij. Ik doe alsof ik deze film nooit gezien heb en ik ga terugdenken aan de goede oude tijd van The Black Pearl.
quote:Op zondag 16 juli 2006 @ 22:34 schreef Slamintje het volgende:
Zojuist in de bios gezien...aardig film maar deel 1 was zeker beter.
Toch maar weer ff wachten op deel 3 want wil wel het einde zien.
Ik vraag me altijd af of het de entree waard was. We zijn met z'n 4e gegaan en dat was 32 euro dat is toch al snel 70 piek....en dan heb je nog geen drinken enzo
Ongelofelijke hollander...
En 32 euro is geen 70 piek, maar 32 euro. En ja, de bios is duur tegenwoordig. Deal with it.
Ga voor 12 uur naar een film dan kost het maar ¤4,50
Ach, ik vond 1 geweldig, en 2 gaat er vrolijk op door, nee, niets vernieuwends, maar daar moest je ook niet op rekenen, ik rekende op meer van hetzelfde, en het was prima naar mijn idee, Ook de grappen zijn prima, ze zijn cheesy, maar bij deze film werkt dat gewoon.
Toen hij was afgelopen vond ik dat jammer, ik had nog wel ff door kunnen gaan, zegt genoeg.
Tegenvallend. Slap verhaal, overdreven grappen. Meer van hetzelfde uit deel 1.
quote:Op maandag 17 juli 2006 @ 11:38 schreef Perrin het volgende:
Tegenvallend. Slap verhaal, overdreven grappen. Meer van hetzelfde uit deel 1.
dat is meestal met een tweede deel, meer van hetzelfde,
ik vond m wel leuk alleen iets te lang duren
johnny depp was wel meesterlijk
kort:
film -> goed
einde -> kansloos slecht
Ik heb de film gisteren gezien, vond hem wel sterk goede afwisseling in actie/humor alleen het einde vind ik echt ZONDE!!
Jammer dat deel 3 pas volgend jaar uitkomt.
Heb wel het gevoel dat ze pas op het laatste moment hebben gekozen voor nog een deel, omdat anders de film te lang zou worden?
EIgenlijk is PoTC 2 en 3 Gewoon 1 film...
quote:Op maandag 17 juli 2006 @ 13:41 schreef Peter_D het volgende:
Ik heb de film gisteren gezien, vond hem wel sterk goede afwisseling in actie/humor alleen het einde vind ik echt ZONDE!!
Jammer dat deel 3 pas volgend jaar uitkomt.
Heb wel het gevoel dat ze pas op het laatste moment hebben gekozen voor nog een deel, omdat anders de film te lang zou worden?
EIgenlijk is PoTC 2 en 3 Gewoon 1 film...
Nee, het was al wel een tijdje bekend dat er ook een deel 3 zou komen, dus dat open einde had ik ook wel verwacht. Maar zo'n einde, dat had ik dan weer niet verwacht.
edit:
ff een vraagje:
spoiler:
SPOILERhoe kan barbossa nog leven? die was in deel 1 toen de vloek was opgeheven vermoord...
Het was gewoon een heerlijke film.
Gewoon een film om naar te kijken. Niet om op te letten of hij beter
was als nr 1.
De grappen waren gewoon leuk. Met elke keer weer een knipoog naar
de 1e film.
Al met al heb ik 2,5 uur lang gekeken naar een zeer vermakelijke film.
Errug leuk

vond m grappiger dan deel 1
Naar mijn idee een beetje veel verhaallijnen door elkaar... die man waar Jack en Will mee aan het 'vechten' zijn op dat eiland, wie was dat nou eigenlijk en wat moest ie

Paar van die kleinde dingen die ik niet helemaal meer volgde... waren ze weer ineens op een ander eiland ofzo. Sommige dingen werden gewoon niet goed geintroduceerd.
Maar zoals gezegd was Johnny weer top, er zat enorm veel humor in en alles was mooi gemaakt. Toch wel een hele gave film, moet em alleen nog een keertje kijken denk, wellicht met deel 1 ervoor
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:05 schreef Foeske het volgende:Naar mijn idee een beetje veel verhaallijnen door elkaar... die man waar Jack en Will mee aan het 'vechten' zijn op dat eiland, wie was dat nou eigenlijk en wat moest ie

Paar van die kleinde dingen die ik niet helemaal meer volgde... waren ze weer ineens op een ander eiland ofzo. Sommige dingen werden gewoon niet goed geintroduceerd.
Er is volgens mij op een aantal punten in de film geknipt om hem korter te maken, maar dat ging soms wel ten koste van de duidelijkheid. Captain Jack Sparrow en zijn mannen waren bijv het ene moment op de vlucht op hun schip, het andere moment was het schip gestrand en waren ze allemaal gevangen genomen door kanibalen. In een interview zei de producer van de film dat de SE DVD extra scenes zou bevatten en noemde het kanibaleneiland. Tja, dat verbaast me dan niks.
Maar goed, ik heb plezier gehad van de huidige versie van 150 minuten en ik heb helemaal geen bezwaar tegen een nog langere versie.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:05 schreef Foeske het volgende:Naar mijn idee een beetje veel verhaallijnen door elkaar... die man waar Jack en Will mee aan het 'vechten' zijn op dat eiland, wie was dat nou eigenlijk en wat moest ie

Paar van die kleinde dingen die ik niet helemaal meer volgde... waren ze weer ineens op een ander eiland ofzo. Sommige dingen werden gewoon niet goed geintroduceerd.
Maar zoals gezegd was Johnny weer top, er zat enorm veel humor in en alles was mooi gemaakt. Toch wel een hele gave film, moet em alleen nog een keertje kijken denk, wellicht met deel 1 ervoor
Dat weet je als je deel 1 gezien hebt

Was de commodore (locale zee-leger baas zeg maar) die eerst met het meisje zou trouwen enz.
Overigens vond ik het einde wel flauw, net zoals the matrix 2... Deel 1 was een afgerond verhaal, bleek het goed te doen dus doen ze het maar zo. Vergelijken met LotR en Star Wars vind ik een beetje krom omdat die echt als zijnde trilogie zijn bedacht.
Gisteren gezien in de bioscoop en ik moet zeggen: fantastische film. Ja, hij is ontzettend druk en af en toe op het vermoeiende af. En ja, het sleutelwoord voor deze episode lijkt wel 'toeval' te zijn. Met hoofdletters.
Maar de actie is spot on, overweldigend en zo ver van subtiel als pinguins van een zonnebank. Dit geld gelukkig ook voor de acteerprestaties, want iedereen die zichzelf ook maar iets te serieus neemt in een film als deze gaat genadeloos tenonder aan de botte bijl die hier gehanteerd word.
Depp is wederom fantastisch als Sparrow (al lijkt ie hier en daar een beetje tweede viool te spelen en het ietstiepietsie rustiger aan te doen). Knightly als Elizabeth ziet er ook in mannenkleren nog watertandend uit en Orlando Bloom lijkt zowaar eens keer plezier in z'n werk te hebben. Stellan Skarsgard als Bootstrap Bill (
"...bootstrap's bootstraps...") is heerlijk tragisch maar de echte jaw-dropper is: Davy Jones. Tot leven gebracht door Bill Nighy en ILM.
Nighy is compleet onherkenbaar en Davy Jones is volledig CG maar ILM heeft door de motion capture Nighy's maniertjes geheel weten te behouden ipv te begraven onder een berg digitale tentakels. Dit is tot dusver het beste composiet karakter dat ooit in een film gezien is, en ja ik durf daarvoor de Pepsi-test met Gollum wel aan te gaan. 100 dienstjaren op het vooronder van de Vliegende Hollander als inzet

.
En dan natuurlijk het open einde. Ik las laatst een goeie vergelijking die in één klap een hoop verklaart: Dead Man's Chest is eigenlijk de
Empire Strikes Back van de Pirates o/t Caribbean serie: alle hoofdrolspelers beginnen op andere plekken van elkaar, beleven verschillende avonturen, komen weer bij elkaar maar de grote vragen blijven onbeantwoord.
SPOILERWat me eigenlijk als eerste opviel aan het eind van de film is dat na twee films er nog geen één slechterik dood is. Ze leven allemaal nog! Davy Jones, Barbossa, Norrington, Beckett. Zelfs de Kraken en die klote-aap zijn er nog. Ik kan enkel maar zeggen: dat wordt een druk derde deel (hoewel Norrington het wel weer zal overleven).
Ben gister na deze film geweest en vond hem (weer) goed!
Ik vind het gewoon de juiste verhouding tussen actie en komedie.
Het was misschien wat druk en overdreven, maar dat is nou juist het mooie aan deze saga.
En de personages zagen er ook weer mooi uit!
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:44 schreef TinusMen het volgende:Ben gister na deze film geweest en vond hem (weer) goed!
Ik vind het gewoon de juiste verhouding tussen actie en komedie.
Het was misschien wat druk en overdreven, maar dat is nou juist het mooie aan deze saga.
En de personages zagen er ook weer mooi uit!

Ik ga vanaaf !!

Ik ben ook erg benieuwd! Ik hoor van veel mensen dat deel 2 leuker is

Goede review ook
Ik vond het een leuke film. Alleen moest ik soms even hard nadenken omdat The Curse of the Black Pearl toch alweer een tijdje geleden is
Ik vond de film goed. Elke minuut ervan. Een gigantisch cliche open einde? Nou en? Hij is toch vet. Nu deel drie nog.
Toppertje. Je ziet door het type humor nog wel dat het een Disney film is, maar het kind in mij heeft daar geen problemen mee. De humor is leuk.
Wel een tip voor mensen die hem nog in de bios gaan zien. Check of je bios airco heeft. Wij zaten gister in een uitverkochte zaal zonder airco. In de pauze hebben we de nooduitgang open gegooid en een ventilator gekaapt. Welcome to the Caribbean!
quote:Op zondag 16 juli 2006 @ 16:52 schreef SCaRaB het volgende:
Ik ben naar de premier geweest, en moet zeggen. vond de film nog al zwaar tegenvallen.
En wat zei de premier?
quote:Op woensdag 19 juli 2006 @ 20:47 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
[..]
En wat zei de premier?
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">
Op maandag 17 juli 2006 @ 16:34 schreef 19FR08 het volgende:[..]
Nee, het was al wel een tijdje bekend dat er ook een deel 3 zou komen, dus dat open einde had ik ook wel verwacht. Maar zo'n einde, dat had ik dan weer niet verwacht.
edit:
ff een vraagje:
spoiler:
SPOILER</blockquote></div></blockquote> Spoiler: <blockquote>
SPOILER<div class="spoiler"> Het heeft vast iets met dat aapje te maken!
[quote]
Op donderdag 20 juli 2006 @ 13:19 schreef k-Rin het volgende:<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">
Op maandag 17 juli 2006 @ 16:34 schreef 19FR08 het volgende:[..]
Nee, het was al wel een tijdje bekend dat er ook een deel 3 zou komen, dus dat open einde had ik ook wel verwacht. Maar zo'n einde, dat had ik dan weer niet verwacht.
edit:
ff een vraagje:
SPOILERdie aap wordt de hoofdrol speler nog is

Maar in deel 3 wordt het vast duidelijk
ik heb em gisteravond gezien en vond hem tof

de film stopt inderdaad wat abrupt, maar daar heb ik geen problemen mee

alleen jammer dat het dan weer bijna een jaar duurt tot het volgende deel

SPOILERDe acties op het rad zijn inderdaad geniaal

en dat op dat aapje schieten aan het einde ook
quote:Op donderdag 20 juli 2006 @ 14:12 schreef JapyDooge het volgende:ik heb em gisteravond gezien en vond hem tof

de film stopt inderdaad wat abrupt, maar daar heb ik geen problemen mee

alleen jammer dat het dan weer bijna een jaar duurt tot het volgende deel

SPOILERDe acties op het rad zijn inderdaad geniaal

en dat op dat aapje schieten aan het einde ook
SPOILERen dan nog zeggen 'ik heb hier een niet dood aapje'

quote:Op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:38 schreef japzooi het volgende:SPOILERWat me eigenlijk als eerste opviel aan het eind van de film is dat na twee films er nog geen één slechterik dood is. Ze leven allemaal nog! Davy Jones, Barbossa, Norrington, Beckett. Zelfs de Kraken en die klote-aap zijn er nog. Ik kan enkel maar zeggen: dat wordt een druk derde deel (hoewel Norrington het wel weer zal overleven).
In het filmblad Preview beweerde Depp dat hij wel tot een deel 7 wilde doorgaan
quote:Op donderdag 20 juli 2006 @ 14:14 schreef 19FR08 het volgende:<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">
Op donderdag 20 juli 2006 @ 14:12 schreef JapyDooge het volgende:ik heb em gisteravond gezien en vond hem tof

de film stopt inderdaad wat abrupt, maar daar heb ik geen problemen mee

alleen jammer dat het dan weer bijna een jaar duurt tot het volgende deel

SPOILERDe acties op het rad zijn inderdaad geniaal

en dat op dat aapje schieten aan het einde ook

</div></blockquote></div></blockquote> <blockquote>
SPOILER<div class="spoiler">en dan nog zeggen 'ik heb hier een niet dood aapje'

Hehe idd

zo geniaal
quote:Op donderdag 20 juli 2006 @ 14:15 schreef JapyDooge het volgende:<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">
Op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:38 schreef japzooi het volgende:SPOILERWat me eigenlijk als eerste opviel aan het eind van de film is dat na twee films er nog geen één slechterik dood is. Ze leven allemaal nog! Davy Jones, Barbossa, Norrington, Beckett. Zelfs de Kraken en die klote-aap zijn er nog. Ik kan enkel maar zeggen: dat wordt een druk derde deel (hoewel Norrington het wel weer zal overleven). </div></blockquote>
In het filmblad Preview beweerde Depp dat hij wel tot een deel 7 wilde doorgaan

Ik geloof ook nog niet direct dat deel 3 het laatste zal zijn. Het was al een tijdje bekent dat er een deel 3 zal komen, maar er is volgens mij niet gezegt dat het ook de laatste film zal zijn.
Stuk beter dan deel 1.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 @ 18:26 schreef Myers het volgende:
Stuk beter dan deel 1.
Ik vond deel 1 wel beter.
SPOILERik vind dat ze dat stukje van die stam in de rimboe wel weg konden laten, al was dat stukje dat ze uit die bal wouden ontsnappen wel briljant.
Deel 1 vond ik tog een stuk meer realistisch, op die vloek na dan. Maar nu komt er bij sommige stukjes wel heel veel toeval&geluk voor.
Bar slechte, inhoudsloze review.
De film is het kijken echt waard, ik heb hem afgelopen zondag gezien en kan niet wachten op het laatste deel.
Wat ik nou niet snapte, was dat Barbossa aan het einde van de film ineens te voorschijn kwam. Hij was toch dood in deel 1
quote:Op maandag 17 juli 2006 @ 16:34 schreef 19FR08 het volgende:[..]
ff een vraagje:
spoiler:
SPOILERhoe kan barbossa nog leven? die was in deel 1 toen de vloek was opgeheven vermoord...
SPOILERDat zien we pas in deel 3... we vermoeden dat Tia Dalma er meer van weet.
Quote van de dag: "Where's the Monkey, I need to shoot something!"
quote: Op donderdag 20 juli 2006 @ 23:39 schreef tinus83 het volgende:SPOILER Wat ik nou niet snapte, was dat Barbossa aan het einde van de film ineens te voorschijn kwam. Hij was toch dood in deel 1
en bedankt he...

scheelt me weer een film om te kijken...
*heeft maar ff SPOILERTAGS (!!!) erbij gezet...*
Gisteren gekeken. Sommige stukken zijn wel wat saai maar over het algemeen genomen is het wel een leuke film. Als je zonder ondertiteling kijkt is het wel allemaal wat lastig verstaanbaar omdat er veel gemompeld en gefluisterd wordt. Het inderdaad wel erg open einde was wel erg plotseling. Op naar de volgende dan maar.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:28 schreef ne0c0rt3xx het volgende:<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">
Op donderdag 20 juli 2006 @ 23:39 schreef tinus83 het volgende:SPOILER Wat ik nou niet snapte, was dat Barbossa aan het einde van de film ineens te voorschijn kwam. Hij was toch dood in deel 1

</div></blockquote>
en bedankt he...

scheelt me weer een film om te kijken...
*heeft maar ff SPOILERTAGS (!!!) erbij gezet...*
Lees geen reacties op filmrecensies voordat je de film hebt gezien... tip.
Ik vond 'm erg leuk en Johnny Depp speelt zijn rol wederom erg goed. Het nieuwe is er natuurlijk wel vanaf maar dat vond ik persoonlijk niet storend. Evenals het onverwachte einde (zag ik niet aankomen).
Verder moet je deze film vooral niet te serieus nemen.