Film: Brokeback Mountain

Film • Geschreven door Tim (tim_kick) op 15-02-2006 @ 08:02
print 
Oké, dus ik ben een watje als het verboden liefdes betreft. En niet alleen heb ik twee uur lang naar het scherm gestaard maar tevens liep ik bijna apathisch de bioscoopzaal uit. Het onderwerp homoseksualiteit is in de Verenigde Staten reden tot oproer en homoseksuele mannen worden in films zelden realistisch maar vaak als hysterische relnichten neergezet. Gelukkig was ik aangenaam verrast door deze Bareback..uh.. Brokeback Mountain.

Ennis del Mar (Heath Ledger) en Jack Twist (Jake Gyllenhaal) beginnen in de jaren zestig aan een zomerbaantje in de bergen. Als ze elkaar tijdens de sollicitatie ontmoeten en vervolgens samen de bergen in trekken hangt er onmiddellijk spanning in de lucht. Het duurt dan ook niet lang voordat ze door de bergen liggen te rollebollen. But you know I ain't queer, probeert Ennis de situatie in zijn ogen nog te redden. In de daaropvolgende jaren trouwen beide heren met hun vriendinnetjes maar kunnen ze elkaar niet vergeten. Ze beginnen stiekem af te spreken op de berg Brokeback mountain.

Waar regisseur Ang Lee de balans heeft kunnen vinden tussen een sappig romantisch verhaal en een ordinaire gay movie is te danken aan wat andere romantische films vaak fout doen: het tempo. Lee laat rustperiodes de scènes opbreken, heeft een prachtige soundtrack laten componeren en twee geweldige acteurs in de hoofdrollen. Dat de acteurs voornamelijk bekend zijn van tienerfilms ben je als kijker onmiddellijk vergeten. Zo ook Anne Hathaway, een actrice die jarenlang de stuntelige prinses in The Princess Diaries speelde, of Michelle Williams die eerder de tv-serie Dawsons Creek opleukte. De beide actrices bewijzen van kwaliteit in hun rollen als de echtgenotes van Ennis en Jack.

De echte sterren van de film, Jake Gyllenhaal en Heath Ledger, zijn adembenemend en dragen de film op hun sokken. De uitgestrekte landschappen zijn een mooie afwisseling van de rondrijdende cowboys en de muziek ondersteunt de beelden erg goed. Dat Ang Lee een aantal potjes breekt met het einde, dat overhaast en erg plotseling lijkt, vergeven we hem meteen. De regisseur kan tevens gewaardeerd worden voor het realiteitsgehalte dat in de film schuilt. Waar hij in The Hulk en Crouching Tiger, Hidden Dragon leunde op surrealisme, schetst Brokeback Mountain een realistisch beeld van de liefde.

De film ligt in Amerika zwaar onder vuur en wordt zelfs verbannen uit bioscopen. Die bekrompen houding viel te verwachten maar zou desondanks niemand moeten behoeden de film te kijken. Eens geen Tweede wereldoorlog weergave of ernstig tragische verfilming over een kankerpatiënt. Zelfs geen euthanasie dit jaar! Ditmaal draaien de grote filmprijzen om een ode aan de mannenliefde en met deze twee cowboys gaat dat helemaal goed komen.


Label: United International Pictures Releasedatum: 2 Februari 2006 Kijkwijzer: Waardering:


Must See/Buy/Do
Aanrader
Redelijk
Tsjaa...
STAY AWAY!!!!



Lees ook:

» 26/05 Film: On the Road1
» 23/05 Film: Men in Black III12
» 17/05 Film: Oslo, August 31st3
» 17/05 DVD: Mission: Impossible - Ghost Protocol7


delen | eKudos nujij

1777 views / 52 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
De film die oscars wint of althans voor genomineerd zou zijn, zouden ze verbannen ? Waar dan .... ?
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:56 schreef Dethroned het volgende:
De film die oscars wint of althans voor genomineerd zou zijn, zouden ze verbannen ? Waar dan .... ?
Waarschijnlijk in Texas? Het schijnt dat Bush 'm (ook) niet wil gaan zien.
Tja, in mijn ogen is Amerika al lang niet meer het land van de onbegrensde mogelijkheden maar het land van de Grote Tegenstellingen/Tegenstrijdigheden. Enfin, die film ga ik dus zeker zien!!!
ik heb deze film in de sneak gezien en ik heb er eigenlijk maar 2 letters voor
EWWWWWWWWWWW

ik ben absoluut geen homofoob, maareh dit was mij veel te expliciet. De film zelf was wel aardig maar ik ben er niet lyrisch over. De enige reden wrom deze film oscars krijgt is omdat hij heel Amerika schokt!

my 2 cents
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:22 schreef Krogzar het volgende:
ik heb deze film in de sneak gezien en ik heb er eigenlijk maar 2 letters voor
EWWWWWWWWWWW

ik ben absoluut geen homofoob, maareh dit was mij veel te expliciet. De film zelf was wel aardig maar ik ben er niet lyrisch over. De enige reden wrom deze film oscars krijgt is omdat hij heel Amerika schokt!

my 2 cents
Komt anders flink homofobisch over... Ik vond de film NERGENS shockerend, je ziet geen 'action' en in 1 scene van een hele verre afstand de cowboys' piemels... oeh lekker expliciet. Ik kan hier echt heel kwaad om worden! Deze film is nergens explicieter dan de doorsnee Amerikaanse tienerkomedie, dus vind je dit "ranzig" omdat het over 2 mannen gaat? Lekker bekrompen...
userIcon
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:08 schreef tim_kick het volgende:

[..]

Komt anders flink homofobisch over... Ik vond de film NERGENS shockerend, je ziet geen 'action' en in 1 scene van een hele verre afstand de cowboys' piemels... oeh lekker expliciet. Ik kan hier echt heel kwaad om worden! Deze film is nergens explicieter dan de doorsnee Amerikaanse tienerkomedie, dus vind je dit "ranzig" omdat het over 2 mannen gaat? Lekker bekrompen...
wat lul je nou? ik heb ook geen hekel aan homo's maar om nou te zeggen dat ik het prettig vind als ik er 2 zie zoenen of wat dan ook, dan vind ik dat ook behoorlijk goor hoor...
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:03 schreef Buddha_Monk het volgende:

[..]

wat lul je nou? ik heb ook geen hekel aan homo's maar om nou te zeggen dat ik het prettig vind als ik er 2 zie zoenen of wat dan ook, dan vind ik dat ook behoorlijk goor hoor...
en wat vind jij dan van twee zoenende vrouwen? want dan gooien we d'r wel een vrouwenversie van deze film tegenaan

OT:
Ook al zou ik het niet leuk vinden om naar twee zoenende mannen te kijken(wat me overigens echt niets kan schelen), dat zou voor mij geen reden zijn om 'm niet te kijken!! Dus binnenkort maar weer eens naar de bios
userIcon
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:03 schreef Buddha_Monk het volgende:

[..]

wat lul je nou? ik heb ook geen hekel aan homo's maar om nou te zeggen dat ik het prettig vind als ik er 2 zie zoenen of wat dan ook, dan vind ik dat ook behoorlijk goor hoor...
Ik vind het anders even goor als een heterostelletje klef en recht voor mn neus staat te bekken, dus of nou 2 mannen, 2 vrouwen of een man en een vrouw het doen maakt me niet uit, als het maar niet te klef en te overdreven is.

De film lijkt me zeker interessant alleen wil er waarschijnlijk niemand met mij heen. Keertje downloaden kopen dan maar.
userIcon
Wat een heerlijk bekrompen reacties hier weer. Iew, mannen! Maar dan 's avonds wel liggen rukken op je Hot Lesbo Action filmpjes..

In elk geval. Ik vind het echt een absurd sterke film en kan 'm iedereen aanraden.

Overigens snap ik niet echt waar de reviewer 't vandaan haalt dat beide hoofdrolspelers bekend zijn van tienerkomedies. Jake Gyllenhaal brak toch echt door met Donnie Darko en als je dat een tienerfilmpje vindt, heb je 'm volgens mij niet begrepen . Ook Jarhead en Moonlight Mile zijn nou niet bepaald lichte filmpjes.
userIcon
De film wordt gekscherend al Bareback Mountain genoemd

Het is niet mijn film en ga hem ook niet kijken, een goede lesbische flick wil ik nog wel opzetten
userIcon
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:22 schreef demonic het volgende:
De film wordt gekscherend al Bareback Mountain genoemd

Het is niet mijn film en ga hem ook niet kijken, een goede lesbische flick wil ik nog wel opzetten
kutreactie
Twee zoenende / sexende mannen zijn natuurlijk HEEEEEL anders dan twee vrouwen die dat doen. Word eens even wakker joh
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:03 schreef Buddha_Monk het volgende:

[..]

wat lul je nou? ik heb ook geen hekel aan homo's maar om nou te zeggen dat ik het prettig vind als ik er 2 zie zoenen of wat dan ook, dan vind ik dat ook behoorlijk goor hoor...
Wat heerlijk kort door de bocht. Ik geloof dat jouw reactie zeker wel onder het kopje "homofoob" valt; zeker na zo'n slappe redenering. Wat een flauwekul, als ik jou was zou ik je beeld van de wereld maar eens gaan aanpassen want 2 zoenende mannen is weinig shockerend, en alsof Jake en Heath de hele film door aan elkaars lippen hangen en de film totaal geen diepte heeft. Loser.
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
Overigens snap ik niet echt waar de reviewer 't vandaan haalt dat beide hoofdrolspelers bekend zijn van tienerkomedies. Jake Gyllenhaal brak toch echt door met Donnie Darko en als je dat een tienerfilmpje vindt, heb je 'm volgens mij niet begrepen . Ook Jarhead en Moonlight Mile zijn nou niet bepaald lichte filmpjes.
Je hebt helemaal gelijk, waarschijnlijk zat ik meer met Heath Ledger en de twee dames in mijn hoofd.
userIcon
superfilm! gisteren gezien.
Je heb soms niet het idee dat je een film kijkt, maar een docu over verboden liefde, en dat is in mijn ogen een groot + punt.

Aanrader dus
userIcon
Ben benieuwd, klinkt allemaal erg positief, moet hem denk ik binnenkort maar is gaan zien,
userIcon
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:04 schreef tim_kick het volgende:

[..]

Wat heerlijk kort door de bocht. Ik geloof dat jouw reactie zeker wel onder het kopje "homofoob" valt; zeker na zo'n slappe redenering. Wat een flauwekul, als ik jou was zou ik je beeld van de wereld maar eens gaan aanpassen want 2 zoenende mannen is weinig shockerend, en alsof Jake en Heath de hele film door aan elkaars lippen hangen en de film totaal geen diepte heeft. Loser.
hoezo slappe redenering? moet iedereen die NIET antihomo is het dan leuk vinden om naar twee kussende homo's te kijken? ik heb niks tegen opa's en oma's maar ik hoef ook geen neukpartij van ze te zien... ben ik nu een seniorenhater? en ik ga de film zeker wel kijken want ik hoor er goede dingen over....
userIcon
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:04 schreef tim_kick het volgende:

[..]

Wat heerlijk kort door de bocht. Ik geloof dat jouw reactie zeker wel onder het kopje "homofoob" valt; zeker na zo'n slappe redenering. Wat een flauwekul, als ik jou was zou ik je beeld van de wereld maar eens gaan aanpassen want 2 zoenende mannen is weinig shockerend, en alsof Jake en Heath de hele film door aan elkaars lippen hangen en de film totaal geen diepte heeft. Loser.
Zeg, wat is jouw probleem!?

Ook ik vind het niet bepaald oogstrelend om twee mannen intiem te zien. Al helemaal niet als dat verder gaat dan zoenen. Dat roept bij mij een weerstand op.

Dat wil echter niet zeggen dat ik vind dat het niet mag worden getoond. Ik hoef niet naar die film te gaan en zal dat dus ook niet doen. Geen enkel probleem mee dat ie gemaakt is. Prima, sta er helemaal achter, maar voor mij persoonlijk hoeft het niet.

Vind ik het dan ook vies om twee vrouwen bezig te zien? Nee! Is dat hypocriet? Misschien, maar het is niet iets waar je bewust voor kies. Ik lust ook geen kaas. Ben ik nu ook een loser?
userIcon
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 01:31 schreef budha het volgende:

[..]

Zeg, wat is jouw probleem!?

Ook ik vind het niet bepaald oogstrelend om twee mannen intiem te zien. Al helemaal niet als dat verder gaat dan zoenen. Dat roept bij mij een weerstand op.

Dat wil echter niet zeggen dat ik vind dat het niet mag worden getoond. Ik hoef niet naar die film te gaan en zal dat dus ook niet doen. Geen enkel probleem mee dat ie gemaakt is. Prima, sta er helemaal achter, maar voor mij persoonlijk hoeft het niet.

Vind ik het dan ook vies om twee vrouwen bezig te zien? Nee! Is dat hypocriet? Misschien, maar het is niet iets waar je bewust voor kies. Ik lust ook geen kaas. Ben ik nu ook een loser?
hehe echte buddhas komen voor elkaar op
userIcon
Ikzal hem eens gaan kijken. In tegenstelling tot vele hetero mannen hier(want I have it under good authority dat nogal wat vrouwen homosexuele scenes wel spannend schijnen te vinden. Hey zien we daar een link naar de lesbo fetish van mannen?) boeit het mij geen fuck of het nou homo's of hetero's zijn die intiem zijn zolang de film maar goed is. En wat ik tot nu toe van vooral vriendinnen van me heb gehoord is dat ie goed is.
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 01:31 schreef budha het volgende:

[..]

Zeg, wat is jouw probleem!?

Ook ik vind het niet bepaald oogstrelend om twee mannen intiem te zien. Al helemaal niet als dat verder gaat dan zoenen. Dat roept bij mij een weerstand op.

Dat wil echter niet zeggen dat ik vind dat het niet mag worden getoond. Ik hoef niet naar die film te gaan en zal dat dus ook niet doen. Geen enkel probleem mee dat ie gemaakt is. Prima, sta er helemaal achter, maar voor mij persoonlijk hoeft het niet.

Vind ik het dan ook vies om twee vrouwen bezig te zien? Nee! Is dat hypocriet? Misschien, maar het is niet iets waar je bewust voor kies. Ik lust ook geen kaas. Ben ik nu ook een loser?
Het is naar mijn mening vrij triest juist dat stukje aan de film op te merken, als je de film kijkt zal het je opvallen dat de twee zoenende mannen in geen enkel opzicht weerzinwekkend is. Ik kan er ten eerste slecht tegen dat jullie boedha's de film bij voorbaat al daarop bekritiseren en ten tweede is er niets "ranzig" aan zoenende mensen in het algemeen. En dat twee mannen die verder gaan dan zoenen "een weerstand bij je oproept": Weet je, ik ga me niet tot een niveau verlagen waarop ik op die uitspraak reageer. Dat is in mijn ogen hypocriet, bekrompen en lichtelijk homofobisch. Ook "als je er zelf niet voor kiest".
Misschien moeten we het gewoon over de film hebben?

Mij lijkt de film in ieder geval erg boeiend en ik ben dan ook zeer benieuwd. Deze recensie heeft me dan ook nog nieuwschieriger naar de film gemaakt.

Voor de liefhebbers van films die homoseksualiteit behandelen kan ik 'Angels in America' aanraden. Een miniserie over homoseksualiteit en AIDS in de jaren 80 in de VS. Met glansrollen van onder andere Al Pacino en Merel Streep. (en ook hier zoenende mannen, dus pas op )
userIcon
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:16 schreef tim_kick het volgende:

[..]

Het is naar mijn mening vrij triest juist dat stukje aan de film op te merken, als je de film kijkt zal het je opvallen dat de twee zoenende mannen in geen enkel opzicht weerzinwekkend is. Ik kan er ten eerste slecht tegen dat jullie boedha's de film bij voorbaat al daarop bekritiseren en ten tweede is er niets "ranzig" aan zoenende mensen in het algemeen. En dat twee mannen die verder gaan dan zoenen "een weerstand bij je oproept": Weet je, ik ga me niet tot een niveau verlagen waarop ik op die uitspraak reageer. Dat is in mijn ogen hypocriet, bekrompen en lichtelijk homofobisch. Ook "als je er zelf niet voor kiest".
kerel, waar heb je mij de film zien bekritiseren? ik heb alleen in mijn oorspronkelijke bericht gezegd dat ik het niet echt prettig vind om naar zoenende mannen te kijken, dat mag toch? jij noemt me daarna gelijk een homofoob en een loser... nogmaals, het lijkt mij ook een goede film en ik ga hem ook zeker bekijken maar ik vind zoenende mannen nog steeds niks.... heb er niks tegen, maar vind het gewoon niet zo prettig om naar te kijken...

jij bent bekrompen, omdat jij iedereen die niet gecharmeerd is van 2 kussende kerels loopt af te zeiken...
userIcon
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:16 schreef tim_kick het volgende:

[..]

Het is naar mijn mening vrij triest juist dat stukje aan de film op te merken, als je de film kijkt zal het je opvallen dat de twee zoenende mannen in geen enkel opzicht weerzinwekkend is. Ik kan er ten eerste slecht tegen dat jullie boedha's de film bij voorbaat al daarop bekritiseren en ten tweede is er niets "ranzig" aan zoenende mensen in het algemeen. En dat twee mannen die verder gaan dan zoenen "een weerstand bij je oproept": Weet je, ik ga me niet tot een niveau verlagen waarop ik op die uitspraak reageer. Dat is in mijn ogen hypocriet, bekrompen en lichtelijk homofobisch. Ook "als je er zelf niet voor kiest".
Pardon!? Ik ben één van de meest open-minded personen die ik ken. Ik veroordeel niemand die aparte neigingen heeft, ik heb geen commentaar op de film hoef 'm enkel niet te zien en wat mij betreft maken ze tig van dit soort films. Maar daarom hoef ik het nog niet leuk te vinden of wel soms??????

Volgens mij is het wel duidelijk wie hier de sukkel is. Bekrompen idioot!
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:18 schreef budha het volgende:

[..]

Ik ben één van de meest open-minded personen die ik ken. Ik veroordeel niemand die aparte neigingen heeft
Aparte Neigingen...
Ga zo door
userIcon
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op donderdag 16 februari 2006 20:30 schreef tim_kick het volgende:

[..]

[<a href="http://images.fok.nl/s/frusty.gif" width="30" height="15" target="_blank">afbeelding</a>] Aparte Neigingen...
Ga zo door </div></blockquote>Ja hoor, maak het maar belachelijk. Apart als in niet gebruikelijk slimmerd
userIcon
Prachtige film, er mocht wel wat meer bloot in voorkomen.
review die ik ergens anders had neergezet:

Tsja, wou de film zien omdat hij natuurlijk erg in het nieuws is vanwege prijzen ed. Gisteravond begonnen met kijken samen met vrienden, wat geen goed idee was omdat de film een veel te trage opbouw heeft en mensen beginnen te praten ed.

Vandaag dus afgekeken, moet zeggen dat ik het verhaal niet super sterk vind. Het onderwerp is natuurlijk erg gevoelig en de film is ook gewoon heel erg goed gedaan. Het is gewoon geen film waar je heen gaat in de bios samen met vrienden ofzo (iig. niet mijn vrienden ) en dat komt vooral door de trage opbouw van de film en bepaalde scenes (2 zoendende jongens roept bepaalde reacties op in een groep jongens ).

Dat buiten beschouwing gelaten is het gewoon een erg goede film, zoals al gezegd dus af en toe wat traag maar heel erg goed uitgewerkt en ook best onderhoudend. Ik kan zeker snappen dat deze film prijzen krijgt (mooi camerawerk en goed acteerwerk ) maar het verhaal is imo geen prijzen waard
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:18 schreef budha het volgende:

[..]

Pardon!? Ik ben één van de meest open-minded personen die ik ken. Ik veroordeel niemand die aparte neigingen heeft, ik heb geen commentaar op de film hoef 'm enkel niet te zien en wat mij betreft maken ze tig van dit soort films. Maar daarom hoef ik het nog niet leuk te vinden of wel soms??????

Volgens mij is het wel duidelijk wie hier de sukkel is. Bekrompen idioot!
als jij het niet prettig vind om mannen te zien zoenen is dat een fobie. Dan ben jij homofoob. Punt uit, ga nou niet jan de idioot uithangen. Het is gewoon iets wat je eerder niet zag en nu een enorme klap in je beeld is. Je hebt vast niets tegen homo's, maar niet in je back yard, nietwaar? Juist homofobie. Is niet erg, helemaal NIETS om te schamen. Moet je gewoon aan werken.

Zullen we nu verder gaan met het bepraten van de review?
userIcon
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:30 schreef tim_kick het volgende:

[..]

[afbeelding] Aparte Neigingen...
Ga zo door
dit was zeker het enige wat je kon vinden? verder was je uitgeluld...
userIcon
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:35 schreef ChatChewbacca het volgende:

[..]

als jij het niet prettig vind om mannen te zien zoenen is dat een fobie. Dan ben jij homofoob. Punt uit, ga nou niet jan de idioot uithangen. Het is gewoon iets wat je eerder niet zag en nu een enorme klap in je beeld is. Je hebt vast niets tegen homo's, maar niet in je back yard, nietwaar? Juist homofobie. Is niet erg, helemaal NIETS om te schamen. Moet je gewoon aan werken.

Zullen we nu verder gaan met het bepraten van de review?
hebben we der nog zo een


ho·mo·fo·bie (de ~ (v.))
1 vrees voor homofielen

heb ik niet... vind het nog steeds niet leuk om er naar te kijken...
userIcon
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:30 schreef tim_kick het volgende:

[..]

[afbeelding] Aparte Neigingen...
Ga zo door
Apart = niet standaard (afzonderlijk, alleenstaand, eigensoortig, los, onafhankelijk, separaat)

heterosexualiteit is standaard, homosexualiteit is niet standaard dus apart. Ik zie hier persoonlijk niks discriminerends in. Als er stond abnormaal of ziek was het een ander verhaal geweest.

Natuurlijk zou het niet eens apart hoeven te zijn, point conceded daar.

OT: Dit is zeker een film die ik nog een keer wil zien eigenlijk, nu eens kijken of het er daadwerkelijk van komt.
userIcon
tim_kik de reviewer: "De film ligt in Amerika zwaar onder vuur en wordt zelfs verbannen uit bioscopen. Die bekrompen houding viel te verwachten maar zou desondanks niemand moeten behoeden de film te kijken."

Is klinklare onzin!! Ik woon in Amerika en de film is hier eerst ontzettend getest op doorsnee, suburb buurten waar de film een razend success was.

sure, er zijn in amerika vast en zeker gristengemeenschappen die de film niet zien zitten, maar je kunt niet een hele natie van 300-plus miljoen over een kam scheren, zeker niet in dit geval. de film is een ENORM success hier in de VS.

en ..draai het eens om: als deze film bijvoorbeeld niet erg wordt gewaardeerd in een zwartekousengemeenschap zoals Urk bijvoorbeeld, dan gaan de Amerikaanse media toch ook niet lopen zeiken "dat Nederland de film uit bioscopen bant". jij doet precies hetzelfde, maar dan omgekeerd. en zo komen de mythen de wereld in, door slecht geinformeerde, generaliserende reviewers zoals jij
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:30 schreef Walrik het volgende:
tim_kik de reviewer: "De film ligt in Amerika zwaar onder vuur en wordt zelfs verbannen uit bioscopen. Die bekrompen houding viel te verwachten maar zou desondanks niemand moeten behoeden de film te kijken."

Is klinklare onzin!! Ik woon in Amerika en de film is hier eerst ontzettend getest op doorsnee, suburb buurten waar de film een razend success was.

sure, er zijn in amerika vast en zeker gristengemeenschappen die de film niet zien zitten, maar je kunt niet een hele natie van 300-plus miljoen over een kam scheren, zeker niet in dit geval. de film is een ENORM success hier in de VS.

en ..draai het eens om: als deze film bijvoorbeeld niet erg wordt gewaardeerd in een zwartekousengemeenschap zoals Urk bijvoorbeeld, dan gaan de Amerikaanse media toch ook niet lopen zeiken "dat Nederland de film uit bioscopen bant". jij doet precies hetzelfde, maar dan omgekeerd. en zo komen de mythen de wereld in, door slecht geinformeerde, generaliserende reviewers zoals jij
Omdat Urk niet de gemiddelde Nederlandse samenleving is, Amerika is nog steeds een van de meest conservatieve Christelijke landen. Dit soort dingen worden dan ook door veel mensen niet geaccepteerd. Ik woon niet in Amerika nee, dus ik ben er niet bij, maar ik weet wel dat elke verkiezing weer het gaat om dingen als klassieke gezinswaarden, abortus enzo. Ik weet eveneens dat dingen als een homohuwelijk in Amerika ook vrijwel nergens kunnen omdat de staat dat gewoon niet wil.
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:18 schreef budha het volgende:

[..]

Pardon!? Ik ben één van de meest open-minded personen die ik ken. Ik veroordeel niemand die aparte neigingen heeft, ik heb geen commentaar op de film hoef 'm enkel niet te zien en wat mij betreft maken ze tig van dit soort films. Maar daarom hoef ik het nog niet leuk te vinden of wel soms??????

Volgens mij is het wel duidelijk wie hier de sukkel is. Bekrompen idioot!
aggressie = onmacht
Heb jullie discussie beetje gevolgd. Kan begrijpen dat de term homo-fobie erg zwaar klinkt, dat zal ook wel.
Maar goed, als jij bij het zien van twee zoenende mannen rillingen krijgt dan heeft dat een bepaalde associatie voor je. Bepaalde vrees of angst er voor zou dan kunnen. Je hebt altijd geleerd vroeger dat twee mannen / twee vrouwen slecht is, niet natuurlijk etc. Misschien dat je het daarom niet prettig vindt. Let wel: ik zeg niet dat je het prettig moet vinden.. ieder zn meug hè..

Denk niet dat in mijn vriendengroep er veel animo voor is om deze film te zien. Ze willen allemaal stoer mannelijk zijn, kijken niet voorbij het gegeven van het is een homo-film..
Het is een soort angst om voor homo te versleten worden denk ik.. maar dat zijn juist de mensen die onzeker zijn. Als je toch weet hoe je in elkaar zit.. wat zou deze film jegens mijn heterosexualiteit kunnen doen? Homo ben je of ben je niet.. is geen keuze, dus het zien van zo'n film kan misschien alleen maar andere inzichten geven over hoe bepaalde zaken bekeken worden!

Zelf heb er ik er niet zo'n moeite mee, wil de film wel zien. Wat ik in de reviews lees is de teneur meer 'onbereikbare liefdes'. Hier in de setting van twee cowboys. Weer es een andere invalshoek! Het gaat ook meer om liefde tussen twee mensen, twee individuen. Maar het probleem, goh, ze zijn allebei man: hel en verdoemenis.. misschien moeten we juist even die beperkende 'bril' afzetten!
Alles wat we geloven, zijn door ons zelf opgelegde regeltjes en wetten over hoe we met elkaar om moeten gaan. Sommige mensen zijn gewoon anders... daarbij de natuur is sterker. Die kun je onderdrukken maar niet van winnen uiteindelijk..
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:30 schreef Walrik het volgende:
tim_kik de reviewer: "De film ligt in Amerika zwaar onder vuur en wordt zelfs verbannen uit bioscopen. Die bekrompen houding viel te verwachten maar zou desondanks niemand moeten behoeden de film te kijken."

Is klinklare onzin!! Ik woon in Amerika en de film is hier eerst ontzettend getest op doorsnee, suburb buurten waar de film een razend success was.

sure, er zijn in amerika vast en zeker gristengemeenschappen die de film niet zien zitten, maar je kunt niet een hele natie van 300-plus miljoen over een kam scheren, zeker niet in dit geval. de film is een ENORM success hier in de VS.

en ..draai het eens om: als deze film bijvoorbeeld niet erg wordt gewaardeerd in een zwartekousengemeenschap zoals Urk bijvoorbeeld, dan gaan de Amerikaanse media toch ook niet lopen zeiken "dat Nederland de film uit bioscopen bant". jij doet precies hetzelfde, maar dan omgekeerd. en zo komen de mythen de wereld in, door slecht geinformeerde, generaliserende reviewers zoals jij
Als ik lees dat jullie geweldige president de film niet eens wilt zien en dat in de media breed uitmeet, vind ik dat niet bepaald positieve berichtgeving. Dat een recensent van NBC de film heeft afgebrand door de 'ranzige homo-scènes' en heeft gezegd dat Jake Gyllenhaal een "sexual predator" is waar Heath Ledger niet aan kan ontsnappen, is dat ook flink bekrompen. Als de film in (ik geloof) Utah uit de bioscoop wordt verbannen, getuigt dat naar mijn mening niet van een progressief en open-minded land. Moet ik nog doorgaan? Don't hate the player, hate the game
Meneer Kick lijkt getrapt op zijn homofiele pik. Want dat ben je toch? Homofiel? Aan de hand van je criteria voor homofobie, kan ik dat vast wel extrapoleren naar het andere eind van het continuum: je vindt het tenslotte niet onprettig om naar zoenende mannen te kijken. En penissen van een afstand is ook geen probleem.

Agressie kan inderdaad een teken van onmacht zijn, zoals JohR al opmerkte, maar in dit geval lijkt het me meer een gevoelige persoonlijke kwestie voor meneer Kick:
Hij wordt er kwaad van om te lezen dat iemand het vies vindt om twee mannen te zien zoenen -> kwaad is geen normale reactie om hierop te hebben naar mijn mening (denk meer aan verbazing, teleurstelling).
Hij luistert niet naar argumenten van anderen en reageert zelf kinderachtig om zijn gelijk te krijgen ('aparte neigingen', dus niet open-minded).
Hij presenteert zijn eigen mening als feiten. Bijvoorbeeld 'er is niets ranzigs aan twee mannen die met elkaar zoenen' en 'oeh lekker expliciet'. Als je journalistiek hebt gedaan, moet je die twee elementen toch wel uit elkaar kunnen houden. Waarschijnlijk gekleurd door emotie.

De buddha's tonen wel respect voor mensen die homo zijn of die film wel willen zien. In tegenstelling tot Kick, die het meest beperkt in zijn opvattingen lijkt. Ofwel: bekrompen.
Ik neem aan dat meneer Kick niet in staat is om een rationele reactie te geven, als hij niet een beetje bedaart van zijn woede.

Ik hoef die film zelf ook niet te zien, vanwege het thema. Ik hoef geen verhaal over homo's te zien en al zeker niet zien zoenen. Niet omdat ik onzeker ben over mijn geaardheid, maar omdat ik het gewoon onsmakelijk vind. Vrouwen daarintegen zie ik graag - mits aantrekkelijk - elkaar zoenen; dat weten vrouwen trouwens ook. Ik zou niet weten wat daar hypocriet aan zou zijn. Alsof dat alleen mag als je dan ook kussende mannen leuk vindt om te zien. Wat een naieve onzin.

Als je de film graag wilt zien en/of zoenende mannen prima vindt om naar te kijken, dan ga je toch lekker naar die film. En als je de film niet hoeft te zien, vanwege welke reden dan ook: ga je toch lekker niet? Beide keuzes met redenen kun je met respect benaderen. Beetje open-minded blijven meneer Kick, dat gaat namelijk beide kanten op.
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:58 schreef Gotwic het volgende:
Meneer Kick lijkt getrapt op zijn homofiele pik. Want dat ben je toch? Homofiel? Aan de hand van je criteria voor homofobie, kan ik dat vast wel extrapoleren naar het andere eind van het continuum: je vindt het tenslotte niet onprettig om naar zoenende mannen te kijken. En penissen van een afstand is ook geen probleem.

Agressie kan inderdaad een teken van onmacht zijn, zoals JohR al opmerkte, maar in dit geval lijkt het me meer een gevoelige persoonlijke kwestie voor meneer Kick:
Hij wordt er kwaad van om te lezen dat iemand het vies vindt om twee mannen te zien zoenen -> kwaad is geen normale reactie om hierop te hebben naar mijn mening (denk meer aan verbazing, teleurstelling).
Hij luistert niet naar argumenten van anderen en reageert zelf kinderachtig om zijn gelijk te krijgen ('aparte neigingen', dus niet open-minded).
Hij presenteert zijn eigen mening als feiten. Bijvoorbeeld 'er is niets ranzigs aan twee mannen die met elkaar zoenen' en 'oeh lekker expliciet'. Als je journalistiek hebt gedaan, moet je die twee elementen toch wel uit elkaar kunnen houden. Waarschijnlijk gekleurd door emotie.

De buddha's tonen wel respect voor mensen die homo zijn of die film wel willen zien. In tegenstelling tot Kick, die het meest beperkt in zijn opvattingen lijkt. Ofwel: bekrompen.
Ik neem aan dat meneer Kick niet in staat is om een rationele reactie te geven, als hij niet een beetje bedaart van zijn woede.

Ik hoef die film zelf ook niet te zien, vanwege het thema. Ik hoef geen verhaal over homo's te zien en al zeker niet zien zoenen. Niet omdat ik onzeker ben over mijn geaardheid, maar omdat ik het gewoon onsmakelijk vind. Vrouwen daarintegen zie ik graag - mits aantrekkelijk - elkaar zoenen; dat weten vrouwen trouwens ook. Ik zou niet weten wat daar hypocriet aan zou zijn. Alsof dat alleen mag als je dan ook kussende mannen leuk vindt om te zien. Wat een naieve onzin.

Als je de film graag wilt zien en/of zoenende mannen prima vindt om naar te kijken, dan ga je toch lekker naar die film. En als je de film niet hoeft te zien, vanwege welke reden dan ook: ga je toch lekker niet? Beide keuzes met redenen kun je met respect benaderen. Beetje open-minded blijven meneer Kick, dat gaat namelijk beide kanten op.
Je reactie naar de reviewer laat ik voor wat het is!
Eigelijk één alinea ben ik het iig niet met je eens:
Mijn inziens ga je wel erg kort-door-de-bocht door deze film te betitelen als een homo-film. Zoals ik het heb gelezen in de kritieken, commentaren e.d. gaat het om het universele gegeven van onbereikbare liefdes. In deze setting heeft men gekozen voor twee cowboys.. misschien juist vanwege hun stoere imago? Door de film op voorhand op deze wijze af te schrijven is jammer en toch wel wat kortzichtig!!

Dit staat los van het feit dat jij twee zoenende mannen onsmakelijk vind, je goed recht, niets mis mee. Vrouwen zeg je, daar vind je dat wel aantrekkelijk in bepaalde gevallen. Dat is idd niet hypocriet of naief. Echter, het geeft wel iets te weeg van een soort selectieve verontwaardiging. En dat heeft denk ik te maken met bepaalde opvattingen die je hebt aangenomen of aangeleerd, die uiteindelijk ook je smaak vormen! Let wel: ik probeer hier niet gedrag/meningen te veroordelen maar te verklaren!
Natuurlijk vind ik het niet vervelend om twee aantrekkelijke dames te zien zoenen. Maar kan niet zeggen dat mijn maag omdraait als twee mannen dat doen.. heeft in beide gevallen met de setting en uitstraling van zo'n scene te maken.
JohR, je hebt gelijk dat mijn reden om niet te kijken naar deze film kortaf was uitgedrukt. Het thema van de film staat mij niet aan; een onderdeel daarvan is dat het gaat over twee homo's. Net zoals ik niet zou kijken naar 'the princess diaries', 'legally blond' of iets dergelijks. Daar komt het op neer.

Of dit te maken heeft met opvattingen die ik heb overgenomen: zou goed kunnen. Al belicht je hier wel een zijde van het verhaal, er is namelijk ook nog de neuro-biologische verklaring. En dan kom je onvermijdelijk uit op de 'nature-nurture' discussie. Naar mijn mening hebben deze twee perspectieven een complementaire functie. Zo zal het heel goed kunnen dat ik opvattingen heb overgenomen van de omgeving. Zoals ik ook een afkeer heb om krekels en andere insecten te eten, puur door de aangeleerde opvatting dat insecten vies zijn en niet om te eten. Aan de andere kant kunnen er ook aangeboren structuren aanwezig zijn, die een gevoel van afkeer opwekken bij het zien van twee personen van eigen sekse die seks bedrijven of zoenen. Die basisemotie kan dan veranderen door persoonlijke ervaringen (nurture), zodat jij zonder die gevoelens naar zoenende mannen kan kijken en ik dat liever niet doe. Al draait mijn maag er niet van om. Misschien als ik een foto boven mijn bed hang van zoenende mannen, dan zal ik na een tijdje niet meer een gevoel van afkeer krijgen.

Bij selectieve verontwaardiging raak ik je wel even kwijt. Ik snap niet waar de verontwaardiging vandaan komt, want ik heb niet het gevoel dat mij onrecht is aangedaan.
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:16 schreef Gotwic het volgende:
JohR, je hebt gelijk dat mijn reden om niet te kijken naar deze film kortaf was uitgedrukt. Het thema van de film staat mij niet aan; een onderdeel daarvan is dat het gaat over twee homo's. Net zoals ik niet zou kijken naar 'the princess diaries', 'legally blond' of iets dergelijks. Daar komt het op neer.

Of dit te maken heeft met opvattingen die ik heb overgenomen: zou goed kunnen. Al belicht je hier wel een zijde van het verhaal, er is namelijk ook nog de neuro-biologische verklaring. En dan kom je onvermijdelijk uit op de 'nature-nurture' discussie. Naar mijn mening hebben deze twee perspectieven een complementaire functie. Zo zal het heel goed kunnen dat ik opvattingen heb overgenomen van de omgeving. Zoals ik ook een afkeer heb om krekels en andere insecten te eten, puur door de aangeleerde opvatting dat insecten vies zijn en niet om te eten. Aan de andere kant kunnen er ook aangeboren structuren aanwezig zijn, die een gevoel van afkeer opwekken bij het zien van twee personen van eigen sekse die seks bedrijven of zoenen. Die basisemotie kan dan veranderen door persoonlijke ervaringen (nurture), zodat jij zonder die gevoelens naar zoenende mannen kan kijken en ik dat liever niet doe. Al draait mijn maag er niet van om. Misschien als ik een foto boven mijn bed hang van zoenende mannen, dan zal ik na een tijdje niet meer een gevoel van afkeer krijgen.

Bij selectieve verontwaardiging raak ik je wel even kwijt. Ik snap niet waar de verontwaardiging vandaan komt, want ik heb niet het gevoel dat mij onrecht is aangedaan.
Duidelijk verhaal! Nu snap ik je motivatie!

Ehm, selectieve verontwaardiging.. hmmz slechte woordkeus mijnerzijds.
Laat die verontwaardiging maar vallen
Maar dat selectieve wil ik handhaven om dat los van jouw sexe het selectief is als je het bij vrouwen wel aantrekkelijk vind en bij mannen niet. Iets wat waarschijnlijk te maken heeft omdat het je eigen sexe is. Weet niet of een bewust proces is of onbewust..
Ehmmm.... kan er weer in gewoon Nederlands gereageerd worden? Maar dan ook echt ontopic alsjeblieft? Dank u

En nee, ik heb de film nog niet gezien. En ja, dat wil ik nog steeds gaan doen. Ik denk zondag ofzo.
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:58 schreef Gotwic het volgende:
De buddha's tonen wel respect voor mensen die homo zijn of die film wel willen zien. In tegenstelling tot Kick, die het meest beperkt in zijn opvattingen lijkt. Ofwel: bekrompen.
Ik neem aan dat meneer Kick niet in staat is om een rationele reactie te geven, als hij niet een beetje bedaart van zijn woede.
Gelukkig dat anderen het ook begrijpen.
Heerlijk weer, dat eindeloze gediscusieer hier


Ot: Geweldige film!
De film gaat niet eens per se over homoseksualiteit, maar ik kan me best indenken dat de gemiddelde Fok!-er dat niet eens begrijpt.
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:01 schreef Lixi het volgende:

[..]

kutreactie
Twee zoenende / sexende mannen zijn natuurlijk HEEEEEL anders dan twee vrouwen die dat doen. Word eens even wakker joh
Eh...jaaaaaah! lijkt me een wezenlijk verschil Lixi!
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:30 schreef tim_kick het volgende:

[..]

[afbeelding] Aparte Neigingen...
Ga zo door
vreemd ventje ben je Tim, je slaat een beetje door in je homfobe beschuldigingen...
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:44 schreef Morthill het volgende:

[..]

Omdat Urk niet de gemiddelde Nederlandse samenleving is, Amerika is nog steeds een van de meest conservatieve Christelijke landen. Dit soort dingen worden dan ook door veel mensen niet geaccepteerd. Ik woon niet in Amerika nee, dus ik ben er niet bij, maar ik weet wel dat elke verkiezing weer het gaat om dingen als klassieke gezinswaarden, abortus enzo. Ik weet eveneens dat dingen als een homohuwelijk in Amerika ook vrijwel nergens kunnen omdat de staat dat gewoon niet wil.
waar ik het over had is dat brokeback mountain in amerika al meer dan 60 miljoen dollar heeft opgeleverd. EN DUS ZEKER NIET IN HET MEERENDEEL VAN DAT LAND VERBANNEN IS. integendeel. En bovendien: het ene deel van amerika is het andere niet. het land is groter dan heel europa bij elkaar, de afstand tussen san francisco en new york is hetzelfde als een enkeltje Utrecht-Bagdad. zo groot zijn die afstanden daar. en dus is het ook zo dat er enorme cultuur- en opvattingsverschillen zijn tussen de verschillende delen van het land. dat weet jij inderdaad niet omdat je niet weet waar je t over hebt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:53 schreef tim_kick het volgende:

[..]

Als ik lees dat jullie geweldige president de film niet eens wilt zien en dat in de media breed uitmeet, vind ik dat niet bepaald positieve berichtgeving. Dat een recensent van NBC de film heeft afgebrand door de 'ranzige homo-scènes' en heeft gezegd dat Jake Gyllenhaal een "sexual predator" is waar Heath Ledger niet aan kan ontsnappen, is dat ook flink bekrompen. Als de film in (ik geloof) Utah uit de bioscoop wordt verbannen, getuigt dat naar mijn mening niet van een progressief en open-minded land. Moet ik nog doorgaan? Don't hate the player, hate the game
jij haalt meteen weer de extreme voorbeelden aan. de meeste reviewers hier in de VS vonden de film voortreffelijk. En inmiddels heeft diezelfde film 60 miljoen hier( in Amerika dus) opgebracht: getuigt niet bepaald van bekrompen denken dacht ik zo. En Utah...dat is een staat, die bekend staat om zijn conservatisme. IUtah staat niet gelijk aan heel Amerika, sukkel. Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat de opvattingen van bijvoorbeeld de Belgen hetzelfde zijn als de opvattingen van ALLE europeanen.
Scheer toch niet alles over een kam, jochie!
Dat Bush iets heeft gezegd over die film komt omdat hem ernaar werd gevraagd. zo simpel is het. En, heeft Balkenende de film al gekeken met zijn gristelijke Bianca?

en don't hate the player, hate the game, waar slaat dat op? ga eens engels leren, simpele ziel. Simpel, ja, omdat jij niet weet dat de VS bestaan uit een verzameling onafhankelijk opererende staten. Net zoals de landen in de EU. En zeg nou zelf: de bekrompen racistische uitspraken van een Nederlandse filmmaker wil toch niet zeggen dat iedereen in Europa net zo denkt?
nogmaals: jij versimplificeert dingen nogal. En je weet niets maar dan ook niets van Amerika. Typisch een bekrompen Nederlander die denkt dat ie weet wat er in de wereld te koop is maar het eigenlijk niet weet omdat ie te provinciaal is en vanuit zijn eigen boerenkader denkt. zielig.
quote:
Op zondag 19 februari 2006 05:32 schreef Walrik het volgende:

[..]

jij haalt meteen weer de extreme voorbeelden aan. de meeste reviewers hier in de VS vonden de film voortreffelijk. En inmiddels heeft diezelfde film 60 miljoen hier( in Amerika dus) opgebracht: getuigt niet bepaald van bekrompen denken dacht ik zo. En Utah...dat is een staat, die bekend staat om zijn conservatisme. IUtah staat niet gelijk aan heel Amerika, sukkel. Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat de opvattingen van bijvoorbeeld de Belgen hetzelfde zijn als de opvattingen van ALLE europeanen.
Scheer toch niet alles over een kam, jochie!
Dat Bush iets heeft gezegd over die film komt omdat hem ernaar werd gevraagd. zo simpel is het. En, heeft Balkenende de film al gekeken met zijn gristelijke Bianca?

en don't hate the player, hate the game, waar slaat dat op? ga eens engels leren, simpele ziel. Simpel, ja, omdat jij niet weet dat de VS bestaan uit een verzameling onafhankelijk opererende staten. Net zoals de landen in de EU. En zeg nou zelf: de bekrompen racistische uitspraken van een Nederlandse filmmaker wil toch niet zeggen dat iedereen in Europa net zo denkt?
nogmaals: jij versimplificeert dingen nogal. En je weet niets maar dan ook niets van Amerika. Typisch een bekrompen Nederlander die denkt dat ie weet wat er in de wereld te koop is maar het eigenlijk niet weet omdat ie te provinciaal is en vanuit zijn eigen boerenkader denkt. zielig.
Named must your fear be before banish it you can.
Ik heb de film gisteren gekeken en ik vond hem wel okee. Ik vond er eigenlijk niets schokkends aan, er waren erg weinig expliciete beelden enz, erg kuis allemaal. Ik denk als een zelfde verhaal door Paul Verhoeven was aangepakt de pubers hier op Fok! helemaal niet meer weten hoe ze moeten reageren

Ik heb samen met mijn vriendinnetje genoten van het goede acteerwerk, een meeslepend verhaal (en erg triest dat 2 mensen die intens van elkaar houden niet bij elkaar kunnen zijn. Niet origineel, ondanks dat het om 2 mannen gaat, wel goed uitgevoerd.), goede filmmuziek en mooi camerawerk.
Maar het gaat me eigenlijk te ver om deze film meteen te overladen met oscars, maar goed, in het wat meer conservatieve America is het al heel wat dat er een homofilm in de theaters draait.
userIcon
Ik ben vrijdag naar de film geweest, en nu ruim twee dagen later denk ik er nog de hele tijd aan. Het is zo'n mooie, fantastische film!! Inmiddels heb ik de soundtrack besteld, het boek gekocht en gelezen en de poster ga ik ook kopen. De trailer heb ik nu al zo´n 100 keer gezien.
Dit plaatje is inmiddels als mijn background geinstalleerd:


Ik begrijp niet goed waarom mensen zich druk maken over zoenende mannen, die heb ik namelijk nauwelijks gezien. De meest opvallende seksscenes waren toch echt die met de vrouwen. Het is zo´n aangrijpend verhaal, ik ga deze zeker nog een keer zien. Waarom het me zo aangrijpt weet ik niet. Vlak na het kijken dacht ik, het pakt me niet. Maar het pakte me dus wel degelijk. Deels zal het zijn vanwege het homoseksuele element, een stukje herkenning. Maar het is ook zo´n mooi liefdesverhaal zonder over te gaan op vals sentiment.

En de film geeft stof tot nadenken. Als ik op allerlei internetfora kijk, zie ik geen film waarop zoveel reacties en gespeculeer over hoe je alles kunt interpreteren. Prachtig om te lezen, en ja sommige zaken had ik zelf ook gemist. ABSOLUTE AANRADER!!
userIcon
Heb hem eergister gezien. Goeie film. Af en toe een beetje traag maar over het algemeen erg boeiend.

Wat ik goed vond was dat het nergens echt sentimenteel is of de homo issue probeert te verheerlijken of af te keuren, maar het juist heel neutraal behandeld. Ennis en Jack zijn ruige kerels die bier zuipen en af en toe op de vuist gaan met mensen, maar toevallig op mannen vallen ipv vrouwen.

Inderdaad een echte aanrader.
Ik ben zelf (openlijk) homo en vind het best grappig om jullie reacties te lezen. Kan me best voorstellen dat sommige het onsmakelijk vinden om twee zoenende mannen te zien, dat is totaal niet homofobisch, ik kijk liever ook nie naar zoenende heteros, maar accepteer wel dat het realiteit is.

Ga zelf volgende week de film kijken en ben best benieuwd, heb veel goede reacties gehoord. Jammer van die gemiste oscar maar ach kunnen we mee leven!
50  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Film: On the Road1
» 23/05 Film: Men in Black III12
» 17/05 Film: Oslo, August 31st3
» 17/05 DVD: Mission: Impossible - Ghost Protocol7


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden