CD: Amy Diamond - This Is Me Now

Amy Diamond, is dat niet dat kleine meisje van What's in it for me? Inderdaad, dat is Amy. Voor wie nu denkt: nu heb ik nog geen idee, geen probleem. Voordat ik aan de slag ga met het bespreken van haar album zal ik wat meer over Amy Diamond vertellen. Amy Diamond is een meisje van 13 jaar, half Zweeds en half Engels. Ze woonde de eerste jaren van haar leven in Engeland, maar vertoeft tegenwoordig in Zweden. Haar debuutsingle What's in it for me stond 6 maanden (!) in de Zweedse top 20, en nu is er dan haar album This is me now. Amy Diamond in een heel klein notendopje!

Bij het uitpakken van de cd knalt het hoesje er direct uit. Felle kleuren en een foto van Amy op de voorkant. Eerlijk gezegd had ik eigenlijk nog nooit meer gezien van haar dan een snelle flits bij de Kids Top 20. Nu valt me pas op hoe jong ze echt is. Ze ziet eruit als je kleine nichtje en ik ben dan ook razend benieuwd hoe haar cd klinkt. Engelstalige kinderpop, hippe tienermuziek of volwassen songs die bol staan van 13 jaar levenservaring? De cd begint met de catchy popsong Hello. Hierna wisselen uptempo tracks en wat gevoeligere nummers elkaar af. Welcome to the city en Don't lose any sleep over you zijn leuke popliedjes, niets meer maar zeker ook niets minder dan dat.

Dat ze goed kan zingen bewijst Amy met bijvoorbeeld Another Day, een rustig nummer over iemand die ze moet missen in haar leven. All the money in the world is ook een wat rustigere track. Goed gezongen, maar veel te zoetsappig, zeker voor een 13-jarige. Op de cd staat ook een cover van Alicia Keys' If I ain't got you. Liever had ik een eigen liedje gezien, maar vooruit. Dat, plus het feit dat één van de twaalf tracks op het album een remix is van de single What's in it for me, maakt deze cd wel enigszins karig. Om het goed te maken heeft Amy wel de video van What's in it for me op het album gezet. En als ik die bekijk vind ik het toch wel een lief meisje. Alleen al om het spleetje tussen haar tanden zou ik haar het liefst een extra ster geven.

Amy Diamond is een klein meisje met een karakteristiek stemgeluid. Ze maakt aanstekelijke popliedjes en daar is ze ook goed in. This is me now is een cd die je je kleine nichtje wel cadeau kan doen. Als je zelf van popmuziek houdt, of gewoon van Amy (zoals ik), dan is deze cd zeker geen straf. Ik ben bang dat de gemiddelde FOK!ker niet zoveel heeft met Amy, maar ze krijgt van mij toch vier welverdiende sterren. Voor de liefhebber van vrolijke popmuziek is This is me now een aanrader!

officiële website: Amy Diamond

Label: Warner Music Releasedatum: 18 november 2005