Na twee jaar lol en muziek wordt het voor mij tijd om te stoppen met reviewen. En hoe kan ik deze muzikale periode als wannabe FOK!homo het beste afsluiten? Juist, met de nieuwste CD van Madonna. Het wordt tijd voor een feestje waarbij de voetjes van de vloer gaan en de herinneringen aan de electroclash en disco weer naar boven worden gehaald.
Ja, wat kan ik nog vertellen over Madonna wat niemand nog weet? Als trendkoningin krijgt ze het telkens weer voor elkaar om een bepaalde stijl in haar richting te trekken en er weer iets verfrissends van te maken. Cowboystijlen op
Tell Me, krishnakreuntjes op haar album
Ray Of Light of erotische zwijmelnummers in Madonna's bed; niets houdt de
Queen Of Pop tegen op haar zoektocht in de muziek. Wat heeft haar dan op het idee gebracht om een album uit te brengen dat haar qua stijl meer riching de Kylie-kant trekt?
Momenteel beukt ze met
Hung Up tegen onze trommelvliezen, waarbij de tunes van ABBA (Gimme A Man After Midnight) voor de eighties sfeer zorgen. Ondanks dat je eerder aan de A-Teens denkt dan aan Madonna, heeft ze er wel voor gezorgd dat dit nummer voorlopig niet meer uit de hoofden der luisteraars zal verdwijnen. Het is tevens het openingsnummer van een album waarop electroclash-achtige nummers met een snuf disco en een snuif Minogue-invloeden staan. Vooral dat laatste is hoorbaar op
Get Together dat me doet denken aan de muziekstijl die Dannii Minogue jaren geleden liet horen. Eigenlijk hebben alle nummers iets herkenbaars, waardoor ze lang blijven hangen maar soms ook voorspelbaar zijn.
Madonna zou Madonna niet zijn als ze geen statement zou maken of leuke foefjes in haar nummers verstopte. Op het catchy
Sorry maakt ze een duidelijke houding tegen een persoon die haar gekwetst heeft. Hierbij zegt ze in een aantal talen dat ze zich alleen voelt, waarbij ze, met Oostblokaccent, gewaagd in het Nederlands "Ik ben droevig" mijmert. Wederom is het de funky beat die er voor zorgt dat het nummer aanstekelijk en catchy klinkt. Ook het met electrosounds overgoten
I Love new York sleurt je mee in haar dancemoves en doet mij bijna denken aan een wat veiligere productie van Miss Kittin of Soulwax. Okay, grote namen die ik misschien in eer aantast door Madonna met hen te vergelijken, maar het zou zowaar een goede indicatie kunnen zijn voor de typische sfeer van Madonna's nummers.
Pas op
Push neemt ze flink gas terug met een rustiger maar lekker nummer dat niet echt past bij de rest van de tracks. Fans noemen het variatie, ik noem het verademing. Ondanks dat de nummers gewoon reteaanstekelijk zijn, twijfel ik aan de houdbaarheid van dit album, zoals ik twijfel bij veel trends. Madonna heeft met
Confessions Of A Dancequeen een lekker album afgeleverd met uptempo verrassingen, maar echte hits als
Frozen of
Like A Prayer kan je hierop niet terugvinden. Maar ja,
whatevah, stop de CD in je CD-speler, ga uit je dak en een lekker funky feestje is voorlopig gegarandeerd. De Queen Of Pop heeft het dit keer wederom geflikt en ze laat zien dat het nooit mis is om eigenzinnige beslissingen te nemen.

Label: Warner
Releasedatum: 15 November 2005
Waardering: 









Must See/Buy/Do





Aanrader





Redelijk





Tsjaa...





STAY AWAY!!!!
Lees ook:
»
23/05 CD: Cold Specks - I Predict A Graceful Expulsion0
»
21/05 CD: King Creosote & Jon Hopkins - Diamond Mine Jubilee Edition6
»
18/05 CD: North Atlantic Oscillation - Fog Electric1
»
18/05 CD: Golden Earring - Tits 'N Ass7
|
Feit is gewoon dat Madonna geen muzikante is. Slechte zangstem, matige teksten (die ze waarschijnlijk nieteens helemaal zelf schrijft wat misschien nog voor haar kan spreken) en een muzikale begeleiding om van te huilen. Zelfs K3 heeft nog meer diepgang te bieden.
quote:Op zondag 20 november 2005 11:19 schreef DeGeest het volgende:
Feit is gewoon dat Madonna geen muzikante is. Slechte zangstem, matige teksten (die ze waarschijnlijk nieteens helemaal zelf schrijft wat misschien nog voor haar kan spreken) en een muzikale begeleiding om van te huilen. Zelfs K3 heeft nog meer diepgang te bieden.
En daarom staat ze al meer dan 20 jaar aan de top

ps Ze schrijft wel haar eigen teksten btw
quote:Op zondag 20 november 2005 11:38 schreef GaF het volgende:[..]
En daarom staat ze al meer dan 20 jaar aan de top

Dat heeft weinig te maken met muzikaal talent. Zoals in de praktijk wel vaker blijkt.
Daar heb je zeker een punt. Daarbij is Madonna vooral bekend geworden door haar sexapeal.
k Vind het een ontzettend verwend nest en hoe ze zich ook kleed ze blijft er vies uitzien.
Stelletje hoeren.
Madonna is
Ik vind Madonna altijd wel cool, maar deze CD valt me toch wel tegen. Heb 'm net geluisterd, maar dat eerste nummer komt nogal Abba Teens op me over (toen had ik nog niet eens deze review gelezen). Voor de rest vind ik het een beetje slappe dance. Nou is dance sowieso niet echt mijn muziek, maar goed, soms is het nog wel okee om naar te luisteren. En dit verveelt me echt.
Ik luister deze CD nog een paar keer denk ik, om even te kijken of ik er aan moet wennen ofzo. En als ik het dan nog niet goed vind zal ik mijn oortjes verblijden met andere muziek
Jerruh, ik hou van je!
quote:Op zondag 20 november 2005 11:38 schreef GaF het volgende:[..]
En daarom staat ze al meer dan 20 jaar aan de top

ps Ze schrijft wel haar eigen teksten btw
Ze is een matige zangeres maar is een goede entertainer.. ze draait vooral op haar imago
Overigens gun ik het succes haar wel hoor. Als zij en andere mensen er plezier in hebben is dat natuurlijk mooi.
Leuke review!
Ik heb hem zelf nu al een tijdje en - ja ik ben fan - ik vind het één van haar leukste albums. Ook cool dat ze eindelijk na al die jaren weer een nummer één hit te pakken heeft.
Leuk ook dat de tracks in elkaar gemixed zijn, als een nonstop dansplaat. Mijn favo is gek genoeg Forbidden Love, hoewel ik geen enkel nummer écht slecht vind. Tijdens haar optreden in Koko Nightclub in Engeland deed ze een remix van Let It Will Be. Die was echt über.
Over de kritieken in de reacties gesproken: Madonna weet zelf ook heus wel dat ze niet de beste zangeres, muzikante of danseres is. Ze heeft echter wel iets te zeggen en dat doet ze meestal wel op een slimme, coole en zeer goede manier. Ik bewonder haar omdat ze steeds weer nieuwe manieren zoekt en vindt om haar standpunt te verkondigen. Wat mij betreft zijn er maar weinig podium acts die aan haar kunnen tippen.
Overigens is 'Tell Me' eigenlijk getiteld 'Don't Tell Me', van haar album 'Music'.
Je had ook wel wat over de producers (Stuart Price, beter bekend van Les Rythmes Digitales en Zoot Woman) achter het nieuwe Madonna geluid mogen schrijven, vind ik, aangezien die altijd een grote rol (zullen blijven) spelen bij een nieuwe Madonna produktie. Daarbij doet Madonna bijna niets zelf, behalve de zang.
quote:Op zondag 20 november 2005 16:55 schreef PDOA het volgende:
Je had ook wel wat over de producers (Stuart Price, beter bekend van Les Rythmes Digitales en Zoot Woman) achter het nieuwe Madonna geluid mogen schrijven, vind ik, aangezien die altijd een grote rol (zullen blijven) spelen bij een nieuwe Madonna produktie. Daarbij doet Madonna bijna niets zelf, behalve de zang.
Inderdaad, de producers zijn altijd heel bepalend voor Madonna albums. Maar dat ze bijna niets zelf doet is lichtelijke onzin. De diverse producers hebben meer dan eens hun verbazing uitgesproken over hoe bepalend Madonna in de studio is en hoe erg ze betrokken is bij het maken van het album. Ik denk dat haar productie-skills een beetje onderschat worden.

Jerre!!!

Het partytrio alle 3 geen FOK!Crew meer!
Maar even ontopic: lekker CD-tje wel, alleen weinig origineel en dat vind ik wel een klein minpuntje...
Enorm leuke cd. Leukste nummers : Future lovers, Jump en Isaac.
quote:
Dus? Het gaat toch om de muziek, niet om haar. Beetje domme opmerking
Bij een metal-band die zeer goede muziek maakt, ga je toch ook niet zeggen 'wat een ontzettend gore zanger.'
En ik weet niet hoe 47-jarigen er bij jou in de buurt uitzien, maar ik denk dat Madonna ze overtreft qua uiterlijk
Frozen is verboden wegens plagiaat in Belgie
Ze zingt zelfs Nederlands op haar nieuwste cd. In het nummer "Sorry" zegt ze op een gegeven moment "Ik ben droevig".
Ik vind dit album na "Ray of light" het beste album van madonna. Gewoon goede makkelijke dancetunes die met de tijd meegaan. Echt respect voor de producer en voor deze 47e jarige vrouw die nog steeds voor duizenden mensen in haar string optreed.
quote:Op zondag 20 november 2005 11:19 schreef DeGeest het volgende:
Feit is gewoon dat Madonna geen muzikante is. Slechte zangstem, matige teksten (die ze waarschijnlijk nieteens helemaal zelf schrijft wat misschien nog voor haar kan spreken) en een muzikale begeleiding om van te huilen. Zelfs K3 heeft nog meer diepgang te bieden.
En hoe staat het met jouw diepgang?
quote:Op maandag 21 november 2005 10:08 schreef Peterke het volgende:Ze zingt zelfs Nederlands op haar nieuwste cd. In het nummer "Sorry" zegt ze op een gegeven moment "Ik ben droevig".
Ja en dat is eigenlijk erg slecht -ik ben trouwens wel een echte fan van haar- want zij dacht dat dat 'het spijt mij' betekende in het Nederlands. In alle andere talen die zij 'spreekt' in dat nummer zegt ze ook sorry, toch een beetje slordig dat iemand als madonna (toch vrij perfectionistisch) zo'n grote fout maakt.
Verder is het hele album top
De sample van ABBA zorgt eerder voor het 70's als voor het 80's geluid.
Ik heb de cd van t internet gedownload. En gelukkig maar, want behalve "hung Up", nogal ontleend aan bekende Abba-klanken (niks mis mee verder), is de CD wat mij betreft nogal matig. Blij dat ik die $16 or whatever zoiets in de winkel kost (ik woon in Amerika; wat kost dat ding in NL?) NIET heb uitgegeven!
En voor degenen die zeggen dat Madonna wel een goede muzikant MOET zijn omdat ze al 20 jaar meegaat, heb ik een boodschap voor je:
Wel eens gehoord van MARKETING? Dat is nu echt Madonna's talent: ingaan op wat speelt in de hoofden/harten van de consument. Dat en de gave zich te omringen met goede producers.
Maar inderdaad schijnt ze wel zelf haar eigen teksten te schrijven.
"If we took a holiday
Just some time to celebrate
just one day out of life
it would be
it would be so nice"
ik kan niet besluiten of dit nu gewoon simply slecht is, of gewoon simplistisch en ..wel, redelijk ok.
Als je de teksten neemt van..zeg maar, Bob Dylan, daar kunnen meningen ook over verschillen:
How many times must a man look up
Before he can see the sky?
Yes, 'n' how many ears must one man have
Before he can hear people cry?
quote:Op maandag 21 november 2005 21:34 schreef Walrik het volgende:
Blij dat ik die $16 or whatever zoiets in de winkel kost (ik woon in Amerika; wat kost dat ding in NL?) NIET heb uitgegeven!
10 euro bij de mediamarkt
Madonna is de grootste vrouwelijke popartiest ever. Zij is al 3 decennia een stijl-icoon en weet (idd met een beperkte zangstem) iedere keer weer met een nieuw album een nieuwe dimensie aan de muziekcultuur toe te voegen. Natuurlijk zijn er veel betere zangeressen door de jaren heen geweest maar er is er geen 1 die zoveel teweeg weet te brengen als Madonna. Niemand kan hier een andere naam invullen die van meer belang is geweest in de muziekhistorie dan zij!
Ps. Ik vind haar nieuwe album wel tegenvallen: het geheel wordt op den duur iets te eentonig. Na 4 dance-georienteerde albums mag ze wat mij betreft wel weer eens een album maken met "gewone" liedjes. (in de categorie Like A Prayer

)
quote:Op dinsdag 22 november 2005 01:47 schreef MaxiJazz het volgende:Madonna is de grootste vrouwelijke popartiest ever. Zij is al 3 decennia een stijl-icoon en weet (idd met een beperkte zangstem) iedere keer weer met een nieuw album een nieuwe dimensie aan de muziekcultuur toe te voegen. Natuurlijk zijn er veel betere zangeressen door de jaren heen geweest maar er is er geen 1 die zoveel teweeg weet te brengen als Madonna. Niemand kan hier een andere naam invullen die van meer belang is geweest in de muziekhistorie dan zij!
Heeft allemaal geen flikker met muziek te maken. Ze is een stijlicoon, een trendsetter enzo. Leuk en aardig, maar muzikaal heeft het de diepgang van een surfplank.
Madonna is een self-fulfilling prophecy: ze is beroemd omdat ze beroemd is. Als een andere artiest, met minder naamsbekendheid, met zo'n album was gekomen zou geen haan er naar kraaien.
Ja ze staat al 20 jaar aan de top. Dat staan Joop van den Ende en John de Mol ook in de entertainment industrie, maar die gaan we toch ook geen grote kunstenaars noemen? Slimme zakenmensen, net als Madonna.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ja, Madonna is pop, maar ze heeft meer inhoud dan de gemiddelde popzangeres in mijn beleving hoor.

En ja, daar zit meer omheen dan alleen de muziek. Ik blijf het zeggen: Madonna heeft iets te zeggen en daar gebruikt ze alles voor wat in haar kunnen ligt.
quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:05 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Heeft allemaal geen flikker met muziek te maken. Ze is een stijlicoon, een trendsetter enzo. Leuk en aardig, maar muzikaal heeft het de diepgang van een surfplank.
Madonna is een self-fulfilling prophecy: ze is beroemd omdat ze beroemd is. Als een andere artiest, met minder naamsbekendheid, met zo'n album was gekomen zou geen haan er naar kraaien.
Ja ze staat al 20 jaar aan de top. Dat staan Joop van den Ende en John de Mol ook in de entertainment industrie, maar die gaan we toch ook geen grote kunstenaars noemen? Slimme zakenmensen, net als Madonna.
Als het alleen maar met slimme marketing en vrijages met trends en mode te maken zou hebben, zoals jij beweert, zou ze nooit zo lang meedraaien in de muziekbranche. Haar beroemd-zijn is een resultaat van haar muziek en uitstraling. Haar muziek is mede-bepalend geweest voor het beeld van de 80er jaren en een groot deel van de 90's. Vooral de laatste 10 jaar moet je een stevig in het zadel zitten om de aandacht van het grote publiek vast te houden. Vanaf haar album Ray Of Light (1998 alweer!!) is ze nog steeds on top in de muziekbranche en haar huidige nr 1 hit in de Single-charts geeft aan dat ze zelfs nog de jeugd weet aan te spreken!
Dat jij haar en/of haar muziek niet leuk vindt is een kwestie van smaak. Maar gezien jouw reactie lijk jij mij niet een persoon om te kunnen bepalen waar Madonna staat in de muziekbranche: een alternatief (of voor mijn part jouw favoriet) geef je niet. Daarbij raakt jouw vergelijking met John & Joop natuurlijk kant noch wal: als je zulke grote groepen mensen weet te entertainen op wat voor gebied dan ook dan ben je heel goed bezig.
Nee, 23 jaar aan de top in de muziekbranche is niet alleen gebaseerd op slimme marketingtruckjes of een flitsende reclame campagne: dat heeft ook echt wel met de muziek te maken!!!
quote:Op zondag 20 november 2005 19:12 schreef AstroStart het volgende:
Enorm leuke cd. Leukste nummers : Future lovers, Jump en Isaac.
Same here
quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:47 schreef MaxiJazz het volgende:[..]
Als het alleen maar met slimme marketing en vrijages met trends en mode te maken zou hebben, zoals jij beweert, zou ze nooit zo lang meedraaien in de muziekbranche. Haar beroemd-zijn is een resultaat van haar muziek en uitstraling. Haar muziek is mede-bepalend geweest voor het beeld van de 80er jaren en een groot deel van de 90's. Vooral de laatste 10 jaar moet je een stevig in het zadel zitten om de aandacht van het grote publiek vast te houden. Vanaf haar album Ray Of Light (1998 alweer!!) is ze nog steeds on top in de muziekbranche en haar huidige nr 1 hit in de Single-charts geeft aan dat ze zelfs nog de jeugd weet aan te spreken!
Dat jij haar en/of haar muziek niet leuk vindt is een kwestie van smaak. Maar gezien jouw reactie lijk jij mij niet een persoon om te kunnen bepalen waar Madonna staat in de muziekbranche: een alternatief (of voor mijn part jouw favoriet) geef je niet. Daarbij raakt jouw vergelijking met John & Joop natuurlijk kant noch wal: als je zulke grote groepen mensen weet te entertainen op wat voor gebied dan ook dan ben je heel goed bezig.
Nee, 23 jaar aan de top in de muziekbranche is niet alleen gebaseerd op slimme marketingtruckjes of een flitsende reclame campagne: dat heeft ook echt wel met de muziek te maken!!!
Maar de muziek vind ik maar een beetje bijproduct bij haar, los van het gedoe er om heen. Ik heb heus wel een zekere bewondering voor Madonna, maar dat ligt meer op het sociaal-culturele vlak, namelijk hoe ze de wijze waarop vrouwen zich gedragen en hoe er tegen ze aan wordt gekeken, heeft beïnvloed.
Maar de muziek, tja, dat vind ik niet bijzonder. En dat heeft heus niet alleen met smaak te maken. Er zijn ook nog andere dingen als inventiviteit en muzikale expressie, dat soort dingen. En daarop scoort ze gewoon niet best. Catchy popdeuntjes, meer kan ik er niet van maken.
Ik bedoel, Metallica (ik noem maar wat) is ook mijn smaak niet echt, maar die jongens zijn zo muzikaal, inventief en expressief, daar kun je gewoon niet om heen.
Ik vond het ook wat weg hebben van die laatste CD van Britney Spears (de dance nummers dan). Het is nogal orginaliteits-loos. Jammer.
Al moet ik zeggen, Hung Up is wel een geweldig nummer.
quote:Op maandag 21 november 2005 15:50 schreef Krullie het volgende:[..]
Ja en dat is eigenlijk erg slecht -ik ben trouwens wel een echte fan van haar- want zij dacht dat dat 'het spijt mij' betekende in het Nederlands. In alle andere talen die zij 'spreekt' in dat nummer zegt ze ook sorry, toch een beetje slordig dat iemand als madonna (toch vrij perfectionistisch) zo'n grote fout maakt.
Verder is het hele album top
mss heeft ze gewoon van Babelfish gebruik gemaakt, als je daar
i am sorry
intypt krijg je
ik ben droevig
(engels - nederlands)
Er wordt niets gezegd over het nummer Isaac toch wel een van de betere nummers op dit album, naar mijn mening.
quote:Op maandag 28 november 2005 15:48 schreef Josef2004 het volgende:
[..]
mss heeft ze gewoon van Babelfish gebruik gemaakt, als je daar
i am sorry
intypt krijg je
ik ben droevig
(engels - nederlands)
bwahaha, je hebt gelijk! Wel lullig.