Boek: Joy Fielding - De Babysitter

Amanda staat niet op goede voet met haar moeder, die haar vroeger emotioneel verwaarloosd heeft. Toch vertrekt ze naar Toronto, waar Ben haar opvangt. Ook hij is advocaat en hij is de verdediger van haar moeder. Amanda bezoekt met Ben haar moeder in de gevangenis. Die wil echter niet vertellen waarom ze een ogenschijnlijk wildvreemde man heeft neergeschoten in de lobby van een hotel.

Amanda heeft eigenlijk helemaal geen zin om zich met de zaak bezig te houden. Ze is van plan om maar een paar dagen te blijven. Maar Ben betrekt haar in zijn onderzoek naar de aanleiding van de moord en tegen wil en dank laat Amanda zich overhalen om mee te doen. Daarbij komt dat zij en Ben elkaar nog steeds erg aantrekkelijk vinden.

Amanda en Ben gaan op zoek naar het verleden van haar moeder, omdat ze daarin de aanleiding voor de schietpartij vermoeden. Ze zoeken naar aanwijzingen in het huis van Amanda's moeder. Ze praten met de buren en een vriendin van haar moeder. Zo komt Amanda in contact met haar vroegere babysitter. Langzaam maar zeker komt ze achter het geheim dat haar moeder en haar babysitter voor haar verbergen...

Joy Fielding

Joy Fielding schrijft thrillers met vrouwen in de hoofdrol. Ik had al een paar van haar boeken gelezen. Dat was me uitstekend bevallen waardoor ik erg benieuwd was naar haar nieuwste boek. Net als bijvoorbeeld Jane's Vlucht en Kijk niet om grijpt De Babysitter je meteen. Neerleggen valt niet mee. Fielding zet uitstekende personages neer en bouwt de spanning en de verhaallijn met veel gevoel op. Voeg daar een onverwachte ontknoping bij en je hebt een boek dat bij menigeen in de smaak zal vallen. Niet alleen bij vrouwen trouwens.

Uitgever: Uitgeverij Unieboek ISBN: 90 269 8468 5 Pagina's: 312