Theater en CD: Love me just a little bit more

In 1979 gaan Peter van Asten en Richard De Bois op zoek naar meiden om een meidengroep te vormen. Angéla Kramers wordt als eerste door de heren benaderd. Vervolgens worden Kramers' mede-danseressen van het TROS Top 50-ballet, Anita Heilker, Esther Oosterbeek (een jaar eerder succesvol als zangeres/danseres in The Surfers en zangeres in The Rhinestone All Stars) en Patty Zomer gevraagd. Aangezien de vier jonge meiden vrijwel geen zangervaring hebben, gaan Peter en Richard op zoek naar een ervaren zangeres. Ze vinden Ria Brieffies (The Vips) die haar vriendin Angela Groothuizen (Howling Hurricane/The Rhinestone All Stars) weet over te halen ook mee te doen. In juni 1979 scoren de Dolly Dots hun eerste hit met 'Boys'. Europa toont ook interesse. 'Radio' is de tweede hit en verkoopt 100.000 exemplaren in Japan. De hits blijven komen: 'We Believe In Love' en 'Hela-Di-Ladi-Lo' bereiken de Top 10. Ook in de buurlanden wordt met succes verkocht.

In 1983 acteren de Dolly Dots zelf de hoofdrollen in hun eigen 6-delige TV-serie. 'Love Me Just A Little Bit More' wordt geboycot door Toppop, omdat de jarenlange traditie dat het programma primeurs heeft is verstoord. Misschien juist door het gebrek aan TV-overexposure behalen de Dots de eerste plaats van de hitparade. 'She's A Liar' is de laatste Top 10 hit. 1985 Op zoek naar een meer volwassen geluid beëindigen de Dolly Dots na zes jaar de samenwerking met De Bois en Van Asten en gaan ze in zee met Jochem Fluitsma & Eric van Tijn. Anita Heilker kan het drukke schema van de groep niet combineren met het moederschap en verlaat de groep.

Na twee en een half jaar krijgt het plan voor een speelfilm eindelijk groen licht. Vanaf februari 1987 is 'Dutch Treat' in de bioscopen te zien. De film is geen succes. Augustus: om een Europese doorbraak te forceren wordt het succesvolle producerstrio Stock, Aitken and Waterman benaderd een hitsingle te schrijven voor de Dolly Dots. 'What A Night' brengt de Dots voor het eerst in lange tijd terug in de Top 20, maar de teleurstelling blijft groot als verder Europees succes uitblijft.

In februari 1988 maakt de groep bekend te willen stoppen. Op 2 oktober van dat jaar vindt een afscheidsconcert plaats in The Escape te Amsterdam en valt definitief het doek voor Dolly Dots.