Game: Joint Operations Typhoon Rising

Joint Operations: Typhoon Rising is volledig gericht op multiplayer. Het enige wat je in de singleplayer modus kunt doen zijn dan ook de 13 trainings missies, welke elk een deel van de game behandelen, zoals het verdedigen van een basis. Het is een goed idee om de tutorial te spelen, nodig is het echter niet daar de gameplay van Joint Operations nauwelijks afwijkt van die van de gemiddelde First Person Shooter.

Joint Operations telt 4 verschillende game modes:

Cooperative Games (Co-Op) – In deze game mode moet een team samenwerken om een bepaald doel te bereiken tegen de AI, zoals het opblazen van brandstoftanks.

Advance and Secure – Dit is de belangrijkste game mode van het spel. In deze game mode moet elk team proberen zoveel mogelijk controlepunten over te nemen (vaak zijn dit een paar bunkers bij elkaar met wat vehicle spawns). Wanneer je je begeeft in de zone van een vijandelijk controlepunt begin je daar met het afbreken van de basis van de tegenstander. Is dit gedaan dan is de basis nog wel van de tegenstander maar kunnen zij er niet meer spawnen (na dood opnieuw geplaatst worden). Daarna kan je de basis overnemen waarna je er een kamp kan opzetten zodat je eigen team er kan spawnen.

Team Deathmatch - In deze game mode moet je team zo veel mogelijk punten scoren door tegenstanders te elimineren.

Team King of the Hill – Bij Team King of the Hill is het doel dat een team een zone in het midden van de map voor een bepaalde tijd in handen houdt. Elke seconde dat er iemand van je team binnen de zone is telt de teller af, en er komen seconden bij wanneer iemand wordt neergeschoten.