GSM Review: Samsung SGH-V200

GSM • Geschreven door Michel (TripleM) op 12-08-2003 @ 22:45
print 
Wat zit er in de doos?

Er zit heel veel in de doos. De Samsung wordt supercompleet geleverd!

  • V200 toestel
  • Li-Ion standaard batterij (900 mAh)
  • Li-Ion slanke batterij (720 mAh)
  • Actieve headset
  • Lader
  • Datakabel
  • PC-software (EasyGPRS)
  • Gebruiksaanwijzing

    Een tweede accu, een headset, datakabel, software en gebruiksaanwijzing dus. Drie gebruiksaanwijzingen zelfs; één voor de telefoon zelf, één voor de WAP browser en één voor de GPRS software. Dit alles in Nederlands, Engels én Frans. Ja, dat hebben ze bij Samsung prima begrepen!

    De SGH-V200 in een note(n)dop

  • Geïntegreerde digitale camera
    - 180 graden draaibaar
    - Digitale foto's in CIF-resolutie
    - 352x288 pixels
    - Zoek- en in/uitzoom functie (20 standen)
  • Fotoalbum met opslagcapaciteit voor 100 foto's
  • Foto's downloaden op PC met bijgeleverde software
  • TFT kleuren display binnenkant met 65.536 kleuren
    - 128 x 160 pixels
    - Geanimeerde achtergronden in kleur
  • Triband (900/1800/1900 Mhz)
  • GPRS Class 8 (1 uplink / 4 downlink), PBCCH/PCCCH support
  • 40 polyfone beltonen:
    - SMAF
    - iMelody
    - MIDI
  • Infraroodpoort en interne softmodem
  • MMS (Multimedia Messaging Service)
  • WAP 1.2 met directe Internet button
    - Downloaden van afbeeldingen en beltonen via WAP/GPRS
  • Smart Messaging: Downloaden van logo's, beltonen en afbeeldingsberichten via SMS
  • T9: snel en eenvoudig versturen van SMS berichten
  • Groeps SMS
  • Telefoonboek voor 500 namen
  • 3-delige kleuren LED met 7 verschillende kleuren
  • Agendafuncties:
    - Agenda en kalender
    - Notities
    - Alarm eenmalig, dagelijks, wekelijks
    - Rekenmachine
    - Tijd en datum (wereld klok)
    - Euro convertor


    verder lezen:
    1 2 3 4


    Lees ook:

    » 12/04 Nokia Lumia 7105
    » 25/12 Nokia Lumia 80035
    » 21/08 Game: Nokia X722
    » 20/05 GSM: Mio A7017


    delen | eKudos nujij

  • 13376 views / 28 reacties
    Reacties op dit bericht
    28  van 28 reacties op deze pagina. Pagina  1
    userIcon
    Lijkt me nou ook niet egt een denderende phone, vooral voor die prijs. Ik ga denk voor de sgh-c100. Lekker goedkoop en ziet er ook wel strak uit, en niet te klein voor mijn knuistjes
    userIcon
    Kheb getwijfeld tussen deze en de Sony Ericsson T610.
    Ik ben blij dat ik voor de T610 heb gekozen

    ik heb een sharp gx10, ook zo'n soort ding (je kan er ook mee bellen) maar nee, deze is wel mooi, ik heb em dan niet gekocht dus xtra leuk, echt een ding wat zichzelf waard is, aleen kost het je handen vol bltgd met prepaid, als je verslaafd ben aan het wappen dan, ringtones downen en wallpapers, maar toen ik die samsung op tv zag vond ik em ook wel vet, draaiend camera en zo, maar als die eenmaal stroever gaat, dan zou ik em ook wel laten liggen.
    Ik heb deze telefoon dus gelijk gekocht toen hij uitkwam, ( half juni ), IK vind hem perfect!

    Ik heb met mijn Vodafone netwerk totaal geen ruis!

    En wat betreft de camera, die draait ook nog soepel! Ook heb ik nooit last van frimware fouten,

    Als ik dan toch een nadeel zou moeten noemen is het het accu verbruik.

    Verder een redelijke review!
    userIcon
    Dat het ontvangst bagger is, en de telefoon ruist vindt je kleine probleempjes, maar een veel groter nadeel vindt je dat het camera'tje stroef gaat lopen?
    Vaag.. bij mijn telefoons gaat het toch vooral om het feit dat ik er mee kan bellen

    quote:
    Dat het ontvangst bagger is, en de telefoon ruist vindt je kleine probleempjes, maar een veel groter nadeel vindt je dat het camera'tje stroef gaat lopen?
    Vaag.. bij mijn telefoons gaat het toch vooral om het feit dat ik er mee kan bellen

    Nee, zo moet je het niet zien denk ik... ALS die functie erop zit dan zou deze naar behoren moeten werken, en aan gezien een review bij een product (bijna) alle onderdelen/aspecten behandelt, vind ik dat Michel het prima gedaan heeft!

    quote:
    Nee, zo moet je het niet zien denk ik... ALS die functie erop zit dan zou deze naar behoren moeten werken, en aan gezien een review bij een product (bijna) alle onderdelen/aspecten behandelt, vind ik dat Michel het prima gedaan heeft!

    Inderdaad
    En er staat in de review ook duidelijk dat naast de slechte bel-eigenschappen de camera ook nog eens brak is..
    Goede review!
    userIcon
    Leuke review TripleM
    userIcon
    ik heb zelf een samsung S300 en ben er goed tevreden over... leuke foon.. eens wat anders dan nokia..

    maar ik vind deze V200 ook echt spuuglelijk en groot. wat mij betreft hadden ze deze wel weg kunnen laten uit die serie
    userIcon

    quote:
    Dat het ontvangst bagger is, en de telefoon ruist vindt je kleine probleempjes, maar een veel groter nadeel vindt je dat het camera'tje stroef gaat lopen?
    Vaag.. bij mijn telefoons gaat het toch vooral om het feit dat ik er mee kan bellen

    maar in de review staat:
    quote:
    Voor mij is de belangrijkste functie van een telefoon nog steeds bellen. Met de Samsung kan dat niet optimaal, de telefoon kent zelfs nog wat meer gebreken. Daarom kan ik de Samsung niet meer geven dan een onvoldoende, ondanks de erg complete uitrusting.

    Ik vind het iig een prima review hoor! En ziet er ook ERG mooi uit allemaal... mag ook wel eens gezegd worden!
    Doe volgende keer een review van de p800! Je staat versteld van wat dat ding allemaal niet kan!
    Die ruis hoeft helemaal niet van de telefoon te komen..
    userIcon

    quote:
    Door rolon - donderdag 14 augustus 2003 @ 14:28 (+1 - Normaal)
    Die ruis hoeft helemaal niet van de telefoon te komen..

    Waar wel van dan? Ik weet toch echt wat ik hoor, het ding ruist. Als ik dan het gespreksvolume lager zet, blijft de ruis. Sluit ik de headset aan, dan hoor ik daar ruis door. Sowieso is de spraak een stukje doffer dan bij mijn eigen toestel..
    userIcon
    Hmmm, met een paar dingen ben ik het eens, met een paar dingen pertinent oneens.

    Heb het toestel zelf ook:

    Die softwarefouten heb ik ook soms, heel irritant, ook dat je soms op de camera klikt, maar die niets doet, toestel dichtklappen en het werkt weer.

    Verder de ruis... 0,0 last van, denk dat het aan dat specifieke toestel ligt.

    Spelletjes --» koop je een foon niet voor!!

    Stroeve camera, alleen maar fijn, als ie als een gek zou ronddraaien dan heb je er ook niets aan!!

    Batterijen van Samsung zijn slecht, zullen ze ook wel altijd blijven.. Helaas!!

    Tevens vind ik het eindoordeel te laag, toestel verdient zeker meer dan dat, in mijn ogen krijgt het een 7,5!
    Ik ben nog ouderwets met mijn 3510i. Maar ik heb ook een 5210. Ik vind het wel lekker bellen, en dat Samsung toestel van Imode heb ik ook, weet het zijn veel toestellen, maar kreeg er 2 gratis en die ander had ik al
    userIcon

    quote:
    Door -_Tommy_- - vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:21 (+1 - Normaal)
    Verder de ruis... 0,0 last van, denk dat het aan dat specifieke toestel ligt.

    Dat hoor ik meer ja. Dat zou kunnen, blijft als punt van kritiek dat de spraak wat doffer klinkt dan bij mijn eigen toestel, ik vind de kwaliteit dus sowieso niet optimaal.
    quote:
    Spelletjes --» koop je een foon niet voor!!

    Dan moeten ze er ofwel geen spelletjes opzetten, of zorgen dat het leuke spelletjes zijn. Want de ruimte die vrijkomt voor die domme spelletjes had bijvoorbeeld voor meer downloads gebruikt kunnen worden.
    quote:
    Stroeve camera, alleen maar fijn, als ie als een gek zou ronddraaien dan heb je er ook niets aan!!

    Ik weet het verschil wel tussen fijn stroef en niet fijn stroef hoor. Van zichzelf is hij precies stroef genoeg, hij vliegt niet alle kanten op maar is goed te draaien. Nu is ie maar voor de helft zo goed te draaien en de laatste helft moet je veel kracht zetten en wil ie gewoon nauwelijks omdat je maar een klein knopje hebt om te draaien.
    quote:
    Tevens vind ik het eindoordeel te laag, toestel verdient zeker meer dan dat, in mijn ogen krijgt het een 7,5!

    Dat is dus jouw mening. Als jij dit toestel had gehad dat ruist, dof klinkt, spelletjes erop die niet interessant zijn en hier en daar een softwarefout, dan zijn er legio toestellen die wel de moeite waard zijn om te kopen en deze niet.
    [ Dit bericht is gewijzigd door TripleM ]
    Ik zat nog te twijfelen of ik een v200 moest nemen, of de nokia 7250.
    Heb toen gellukig voor de laatste gekozen.
    Nokia blijft toch het fijnst.
    userIcon
    Voor dat geld had er ook wel Bluetooth op mogen zitten (heeft mijn SonyEricsson T610 wel, die kan hetzelfde en kost een stuk minder). Ik ben zowieso niet weg van die inklaptoestellen. Zijn uberpatstoestellen en het lijkt me dat het scharniertje op een gegeven moment lam is
    Ik had zo'n motorola V50 totdat ik 'm in de broek liet en m'n moeder 'm in de was deed hehe, maar kheb 'm best wel lang gehad en kheb nooit last meegehad en al heelamala niet met dat scharniertje of hoe jullie 't ook noemen. Ik heb nu een NOKIA8850 mooi en handig dingetje, maar dat schuif dingetje gaat steeds stroefere! dus wat dat betreft iets slechtere kwaliteit dan de motorola!
    userIcon

    quote:
    Dat is dus jouw mening. Als jij dit toestel had gehad dat ruist, dof klinkt, spelletjes erop die niet interessant zijn en hier en daar een softwarefout, dan zijn er legio toestellen die wel de moeite waard zijn om te kopen en deze niet.

    klopt wat je zegt, maar ik denk dat je ook breder moet kijken, ik verkoop die toestellen en heb er best veel verkocht en heb er van klanten geen klachten over gehad, enige wat ze zeggen is dat inderdaad de batterijtijd kort is, maar dat is iets wat ik altijd duidelijk vertel bij het verkoopgesprek en dus dan geen verrassing meer is. dus dan ga ik even beetje doorrekenen, jij bent de eerste die ik hoor met zoveel klachten over toestel, dus tja moet je dan daarom een toestel helemaal afkraken, wat je toch doet met jou lage cijfer, nee ik vind van niet. probleem met die domme telefoons is dat gemiddeld 6% een fout bevat en dat je dus gewoon altijd pech kan hebben! jij hebt gewoon pech gehad vrees ik!
    quote:
    Dan moeten ze er ofwel geen spelletjes opzetten, of zorgen dat het leuke spelletjes zijn. Want de ruimte die vrijkomt voor die domme spelletjes had bijvoorbeeld voor meer downloads gebruikt kunnen worden.

    jij vindt het geen leuke spelletjes, waarschijnlijk in korea gaan de mensen helemaal wild voor die spellen, ook nokia heeft zware missers gehad met hun spellen, alleen snake houdt het vol, nogmaals of iets leuks is subjectief en ik vind dat je dat niet echt mag meewegen in een review, althans niet als minpunt. zelfde geld voor uiterlijk, wat jij niet mooi vindt vindt een ander geweldig, neem de 3650, ik persoonlijk vind dat ding lelijk, maar veel mensen vinden het een mooi ding, leuk apart, noem maar op. moet ik dan zeggen het is een slecht ding? of als mensen mij om een oordeel vragen in de vorm van een cijfer dat is een onvoldoende? denk het niet.
    Ik heb zelf nu nog de Samsung A300, en deze is hoognodig aan vervanging toe, ik heb mijn oog laten vallen op de V200, niet dat de A300 slecht is (is van 2 hoog naar beneden gevallen en werkt nog steeds als een zonnetje!) maar ik wil graag kunnen internetten en zo. Wat kost zo een ding in combinatie met een vodafone 2 jaar abonnement?
    userIcon

    quote:
    Voor dat geld had er ook wel Bluetooth op mogen zitten (heeft mijn SonyEricsson T610 wel, die kan hetzelfde en kost een stuk minder). Ik ben zowieso niet weg van die inklaptoestellen. Zijn uberpatstoestellen en het lijkt me dat het scharniertje op een gegeven moment lam is

    want wat heb je aan bluetooth? ga jij een headset kopen van 150¤? of gebruik je het voor data verzending? kun je beter de datakabel pakken die je bij samsung er meteen bij krijgt, bluetooth is een leuke gadget, maar is een toevoeging op een foon, geen vereiste, geloof mij, in de praktijk doen mensen er bar weinig mee, waarom denk je dat er nu acties komen dat je die headsets enzo gratis krijgt? niet omdat het zo goed loopt
    userIcon
    ik heb deze telefoon een maand geleden gekocht bij belcompany en ik heb er een orange 40 abbo. en ik heb altijd bereik.
    Sorry maar hier moet ik even op reageren:

    jij zegt ruis onder het bellen??!
    Dan vraag ik me gelijk wel degelijk af welke provider dat je gebruikt waarschijnlijk orange of o2 dan kan ik met dit namelijk zeer goed voorstellen.

    Samsung is kwa gesprekskwaliteit een van de betere merken. Nokia heeft een zoem erin zitten als je goed luister, siemens in de meeste toestellen ook.

    Daarnaast vind ik je mening over de menustructuur niet objectief. Ik heb zelf verscheidene samsungs gehad sinds het begin en vanaf toestel 1 tot nu kun je er gelijk mee uit de voeten. Logische opbouw etc.

    Eventjes om aan te geven dat ik geen fanatieke samsung aanhanger ofzo ben ik bel nu zelf met:
    nokia 6310, se t68i, nokia 9210i, samsung t100 en nog een Nec N34i. (KPN Mobile is de naam van de baas )

    Ik heb zelf deze Samsung ook gehad, vind het een perfect toestel. Doet wat het moet doen. Geen nokia kwaalen etc. Het enige minpuntje wat ik aan deze telefoon heb kunnen ontdekken is het formaat. Dat vond ik te groot daarom toch maar prive een t100 aangeschaft.

    Eindconclusie zoals ik ook naar kpn heb gerapporteerd toestel krijgt een 6,8.
    Perfect toestel maar door het formaat en de vrij vorse prijsstelling verliezen ze wat punten.

    ps. probeer eens een sagem myx6 hij zal je verbazen
    userIcon

    quote:
    ps. probeer eens een sagem myx6 hij zal je verbazen

    * -_Tommy_- mee eens is!


    alleen jammer dat de instellingen voor het mmssen bijna niet zijn in te stellen! maar verder idd een heerlijk toestel met perfecte ringtones

    toch moet ik zeggen dat ik altijd terug kom naar de 6310i blijft mijn ding, veel bellen, geen gelul, goeie carkit en werken!
    nou sinds gisteren hem ik hem ook, die software glitches heb ik geen last van, ruis problemen heb ik nauwlijks last van, ik heb er de hele dag mee gespeeld maar de battarij was nog voor 1/3 vol. De ringtones zijn echt heel mooi en beeldscherm is ook om van te smullen met al die kleuren, menu is makkelijk om door heen te bladeren is bijna hetzelfe als mijn oude Samsung A300. De vormgeving vind ik ook heel erg mooi. mijn eindcijfer is een 8.
    userIcon

    quote:
    Door thefox154 - woensdag 20 augustus 2003 @ 07:43 (Unmodded)
    Sorry maar hier moet ik even op reageren:

    jij zegt ruis onder het bellen??!
    Dan vraag ik me gelijk wel degelijk af welke provider dat je gebruikt waarschijnlijk orange of o2 dan kan ik met dit namelijk zeer goed voorstellen.

    Samsung is kwa gesprekskwaliteit een van de betere merken. Nokia heeft een zoem erin zitten als je goed luister, siemens in de meeste toestellen ook.

    Sorry maar wat klets jij hier uit je nek zeg. Ten eerste heb je de review niet goed gelezen, daar staat namelijk in dat ik KPN Mobile als netwerk heb. Bovendien heb ik dat al een tijdje en met diverse toestellen (Siemens, Nokia, Sharp, Samsung) is de V200 het enige toestel dat a) ruist en b) HEEL ERG ruist. Dat de ruis bovendien in het toestel zit is duidelijk te merken als je het volume laag/uit hebt. Dan ruist de boel nog steeds.

    Dan over de gesprekskwaliteit in het algemeen, van alle telefoons die ik heb gehad is de Siemens steeds het beste van allemaal gaat als het gaat om gesprekskwaliteit. De S25, S35, S45 heb ik allemaal gebruikt en allemaal hadden ze een geweldige kwaliteit. Nokia's vind ik over het algemeen wat doffer klinken, de Sharp was ongeveer op Nokia niveau maar deze Samsung was ver onder de maat.
    quote:
    jij bent de eerste die ik hoor met zoveel klachten over toestel, dus tja moet je dan daarom een toestel helemaal afkraken, wat je toch doet met jou lage cijfer, nee ik vind van niet. probleem met die domme telefoons is dat gemiddeld 6% een fout bevat en dat je dus gewoon altijd pech kan hebben! jij hebt gewoon pech gehad vrees ik!

    Natuurlijk moet ik een toestel dan afkraken. Moet ik hem dan een goed cijfer geven omdat ik hem weliswaar kut vind maar iemand anders waarschijnlijk geweldig? Nee natuurlijk niet, het is mijn recensie, niet die van iemand anders.

    Ik heb pech gehad en Samsung daardoor ook. Als ze ervoor zorgden dat minder telefoons deze defecten bevatten was dat niet nodig geweest. Ik ga dit toestel niet de hemel inprijzen want ik wilde er snel weer vanaf, ik zou hem NOOIT kopen.
    [ Dit bericht is gewijzigd door TripleM ]
    userIcon

    quote:
    Ik heb pech gehad en Samsung daardoor ook. Als ze ervoor zorgden dat minder telefoons deze defecten bevatten was dat niet nodig geweest. Ik ga dit toestel niet de hemel inprijzen want ik wilde er snel weer vanaf, ik zou hem NOOIT kopen.

    owkee beetje laat, maar moest hier even op reageren

    ongeveer 6% van de toestellen heeft een fout! samsung is daar (voorlopig) nog een uitschieter in de positieve zin, ik denk dat nu ongeveer 4% een fout bevat, je prijst ook net siemens de hemel in, maar dat is een van de meest storinggevoelige merken, dingen lopen al vast bij verkeerde smsjes noem maar op http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=27016

    zo zijn er nog wel een paar te noemen, het is inderdaad pech wat je hebt, maar ik denk dat als je een eerlijke review wilt geven en je komt zo'n klacht tegen dat je dat wel even moet dubbelchecken met een ander toestel! kleine moeite uiteindelijk! je ziet in de reactie van mensen die de telefoon hebben dat het inderdaad een storing in jou toestel is! verder heb ik mijn toestel opgestuurd voor een softwareupdate en sindsdien werkt ie weer voorbeeldig, was 10 dagen weg en daarna geen enkel probleem meer, zelfs het telefoonboek stond er weer netjes op en dat is een goede service!
    28  van 28 reacties op deze pagina. Pagina  1


    Lees ook:

    » 12/04 Nokia Lumia 7105
    » 25/12 Nokia Lumia 80035
    » 21/08 Game: Nokia X722
    » 20/05 GSM: Mio A7017


    delen | eKudos nujij

    Gebruikersnaam 
    Wachtwoord
     
    online adverteren www.m4n.nl
    Video's



    True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden