Games Review: 10 gratis online games

Utopia a world unlike any other is één van de meest populaire interactieve webgames die er bestaan. Aan het spel doen meer dan tachtigduizend mensen mee over de hele wereld. Utopia is een fantasiewereld gebaseerd op de boeken van JRR Tolkien. Je bent een leider van je eigen provincie, en de bedoeling is om deze zo groot en sterk mogelijk te maken. Je land bevindt zich in een koninkrijk dat bestaat uit maximaal 25 provincies. Samen vormen jullie een koninkrijk en zal je een koning moeten kiezen. Samenwerken is een belangrijk punt in dit spel omdat je vaak oorlog voert met andere koninkrijken. Iedere ronde wordt ook wel een age genoemd die gemiddeld ongeveer drie maanden duurt. Daarna begint alles weer opnieuw en moet je weer van voor af aan beginnen. Zodra je het spel begint zul je het vrij lastig vinden om je plek te vinden in zo een koninkrijk en het doel van het spel te achterhalen. Door veel te praten en vooral te vragen aan mensen die ook in je koninkrijk zitten zul je veel leren. Doordat het spel alleen maar uit tekst bestaat zullen velen dit spel na een paar dagen al links laten liggen maar als je een fan bent van strategie games raad ik je toch aan om even door te zetten. Als je het spel eenmaal door hebt kan het zeer verslavend zijn.

Homepage Utopia

Pimpwar is één van de meest idiote games die ik ken qua gratis online gamen. Je bent een pooier en de bedoeling is om zoveel mogelijk hoeren en gangsters voor je te laten werken. Deze moeten drugs maken en geld verdienen. Dit is een Turn based game. Dit houd in dat je na iedere zoveel tijd een aantal turns krijgt die je kunt gebruiken om het spel te spelen. Met het geld wat je verdient kun je wapens kopen om je gangsters andere pooiers te laten aanvallen.
Het spel is zeer simpel en erg overzichtelijk. Het kost je hooguit een dag om dit spel door te hebben. Het levert aardig wat speelplezier op en het is nog leuker als je samen met een groep vrienden een alliance begint en gaat lopen rellen met andere alliances.

Homepage Pimpwar