DVD: Crank 2: High Voltage

Chev Chelios is back! In het vervolg op het eerste deel gaat hij in Crank 2: High Voltage verder met zijn strijd om in leven te blijven. Deze keer zonder gif in zijn bloed, maar met een kunsthart.

Het verhaal gaat verder waar de eerste film eindigde: op het asfalt van Los Angeles waar Chev Chelios (Jason Statham) landde na een val uit een helikopter. Eenmaal bij bewustzijn wordt hij ontvoerd door dezelfde Chinezen die in het eerste deel een dodelijk gif injecteerden om zijn hart te stelen en deze te vervangen door een kunstexemplaar. Deze werkt op batterijen en heeft een beperkte levensduur, waardoor Chelios nu gedwongen wordt om op zoek te gaan naar een manier om het hart kloppende te houden en dus in leven te blijven.

Hoe kan dat beter met het nodige geweld en seks? Precies, niet. Evenals in deel één spat het bloed weer in het rond en wordt een flinke beurt in het openbaar niet geschuwd. Zo chaotisch als het verhaal is, is ook het filmwerk. De camera vliegt alle kanten op, waardoor het net lijkt alsof je in een achtbaan zit. Even rustig bijkomen zit er niet in, want het tempo ligt razend hoog. Wat dan ook de kracht is van de film.

Naast de film ontbreken natuurlijk de extra’s op de dvd niet. Naast een aantal trailers en audiocommentaar zijn er twee making of-filmpjes te zien. Leuk om eens te kijken hoe een chaotische film als deze in elkaar gezet wordt. Tot slot is er nog een kort stukje met “fuck-ups”, oftewel bloopers.

De vonken spatten er van af in Crank 2: High Voltage. Veel verschil met het eerste deel is er eigenlijk niet. Inhoudsloze actie, overdreven veel geweld, plat taalgebruik en eenzelfde soort verhaal. Een soort Grand Theft Auto, maar dan op film. Wie niet vies is van een beetje actie zit met deze film meer dan goed, wie op zoek is naar meer inhoud of een zwakke maag heeft, kan deze film beter over slaan.

Label: Sony Pictures Releasedatum: 22 oktober 2009 Kijkwijzer:
Waardering Film: Waardering extra's:

Kijk voor meer films en dvd's in Film, Tv & Radio.