Interview Code Vein

Code Vein komt 27 september uit op PlayStation 4, Xbox One en pc. Vanaf dan mogen we in deze Dark Souls-achtige game proberen te overleven. Over de game zelf kun je in onze preview lezen. We mochten producer Keita Iizuka interviewen over de game.

De releasedatum van Code Vein komt dichterbij. Met wat is je team op dit moment bezig?
We hebben begin september een demo-versie uitgebracht, dus dat heeft tijd gekost. Op dit moment implementeren we feedback die we hebben ontvangen.

Code Vein werd eerder uitgesteld om het spel meer op te poetsen. Nu de extra tijd voorbij is: welke aspecten van het spel zijn echt verbeterd door die extra ontwikkelingstijd?
We hebben gewerkt aan de algemene afwerking van het spel, maar we hebben ook meer moeite gestoken in de unieke dingen van Code Vein. Allereerst is de customization van de hoofdpersoon veel gevarieerder geworden en is de kwaliteit ervan ook verbeterd. Ook de AI van de computergestuurde partners is beter geworden. Ze zijn meer coöperatief in hun acties, ze werken samen met de hoofdpersoon en helpen beter mee de vijanden te verslaan.

Code Vein - Scene (Foto: Bandai Namco)

Code Vein is een Souls-like game, dus er zijn veel vallen, stevige bazen en waarschijnlijk moet je van je fouten leren. Is de game leuk voor nieuwkomers? Hoe helpt het spel de mensen die nieuw in het genre zijn?
Ja, dit is ook een reden voor de vertraging. We wilden het toegankelijker maken. Het spel heeft nog steeds een hoge moeilijkheidsgraad en je moet het proberen en opnieuw proberen totdat je iets door hebt. Maar we hebben nu gezorgd dat de motivatie niet verloren gaat, zodat mensen het willen blijven proberen. We hebben er natuurlijk ook uitdagende dingen ingestopt, maar we zullen de motivatie om door te willen gaan niet vergeten.

Wat zullen hardcore gamers uitdagend vinden in Code Vein?
Het spel heeft een diep verhaal, waar ook hardcore spelers van kunnen genieten. Alle content is gemaakt met de AI-partners in gedachten, maar als je echt een uitdaging wilt, kun je solo spelen, zonder AI-partners.

Code Vein - Boss (Foto: Bandai Namco)

Is er ook een reden om verder te spelen nadat je het einde van het verhaal van Code Vein hebt bereikt?
We hebben de mogelijkheid voorbereid om een new game+ te maken. Je hebt je gelevelde personage en je sterke wapens, maar de vijanden zullen moeilijker zijn. De vijanden zullen betere healtbars en kracht hebben. Dus om te overleven moet je de mechanics van een baas goed kennen en goed kunnen counteren. Je gaat niet met een hit dood, maar het wordt een stuk zwaarder.

Zijn er post-launch plannen?
Ja, er zullen updates zijn. Naast patches voegen we inhoud toe voor nieuwe uitdagingen, sterkere eindbazen bijvoorbeeld.

Heb je al geprobeerd Code Vein voor de Nintendo Switch te compileren?
Nee, nog niet gedaan.

Google Stadia komt er ook aan.
We hebben momenteel geen plannen.

Nog veel succes met de laatste loodjes!